رکود بازار بر طرف شد/خودرو دیگر کالای سرمایه ای نیست

پرشین خودرو: رکود نسبی در بازار خودرو تنها یک تغییر ذائقه در میان مردم بوده است و هیچ ربطی به رکود کلی اقتصاد ندارد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل ضمن بیان این مطلب به خبرنگار «پرشین خودرو» گفت: در بازار خودرو شاهد یک رکود نسبی بودیم که بر طرف شد و این رکود دیگر وجود خارجی ندارد.


وی ادامه داد: از نگاه من این رکود نسبی تنها یک تغییر در دیدگاه و فکر مردمی بود که یک زمانی خرید خودرو را یک سرمایه گذاری می دانستند.


رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان این مطلب که مردم در دهه 90 بسیار دانا شده اند به پرشین خودرو افزود: ایرانیان به دنبال خرید خودروی جدید با آپشن های روز و البته کیفیت بالا هستند و این یعنی دیگر خودروهای بی کیفیت و قدیمی برایشان جذاب نیست.


وی با انتقاد از روند معرفی خودروهای جدید گفت: متاسفانه در این همه مدل های جدید خودرو که با تبلیغات بسیار معرفی شدند، حتی یک خودروی با کیفیت که زیر 50 میلیون تومان قیمت داشته باشد؛ وجود ندارد و این یعنی شما بیش از نیمی از خریداران را از دور خارج کرده اید.


این فعال بازار خودرو خطاب به کسانی که از رکود در بازار خودرو گله می کنند گفت: لطف کرده ویک خودروی با کیفیت و زیر 50 میلیون تومان عرضه کرده و در تحویل آن بدقولی نفرمایید؛ آنگاه مطمئن باشید که در همان روز اول ثبت نام بیش از 100 هزار نفر این خودرو را از شما پیش خرید می کنند.


وی افزود: برای ایرانیان در قرن بیست و یکم دیگر فقط اینکه یک خودرو راه برود مهم نیست بلکه این خودرو باید هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم از راحتی و زیبایی خوبی بهره ببرد.


موتمنی با تاکید بر این مطلب که رکود بازار خودرو بر طرف شده است به پرشین خودرو گفت: مردم امروز مانند دهه گذشته خودرو را مانند کالای سرمایه ای نگاه نمی کنند و بازار مانند دهه 80 رقابتی نیست.


وی ادامه داد: در آن روزها روزانه 1000 دستگاه خودرو تنها به بهانه سرمایه گذاری توسط خانوارها خرید و فروش می شد و به جای سپرده گذاری در بانک ها، مردم پول خود را در بازار خودرو سرمایه گذاری می کردند. در آن روزها با بالا و پایین رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش ریال، مردم پول خود را به جنس تبدیل می کردند حال این جنس، خودرو، زمین، خانه و حتی پفک می توانست باشد.


رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اعلام این مطلب که بازار فعلی دارای یک ثبات بسیار خوب است، تصریح کرد: نوسان قیمت دلار در یکسال گذشته بین 10 تا 20 تومان بوده ودیگر از افزایش چند برابری قیمت دلار خبری نیست و این یعنی ثبات در بازار که می تواند همه چیز را تغییر دهد.


وی وضعیت فعلی بازار خودرو را اینگونه تشریح کرد که: در حال حاضر هر کس که نیاز به خرید خودرو دارد این کار را انجام می دهد و افرادی که نیازی به خرید خودرو ندارند دیگر پول خود را در این حوزه هزینه نمی کنند.


موتمنی افزود: البته هستند افرادی که نیاز به تبدیل خودروی خود و به روز کردن آن هستند اما چون خودرویی که نیاز آنها را با کمترین هزینه تامین کند، وجود ندارد؛ دست نگه داشته اند.


وی تاکید کرد: در سال 95 رکودی در بازار خودرو وجود ندارد و تنها خرید اضافی خودرو برای سرمایه گذاری، از سبد مردم حذف شده است.

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha