کد خبر 76130
۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای در گلستان

پرشین خودرو: فرمانده نیروی انتظامی گلستان از کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای در گلستان خبر داد و گفت: بر اثر تصادفات جاده ای ۵۵ نفر در سال جاری فوت شدند.

به گزارش  پرشین خودرو، علی اکبر جاویدان ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز عصر اطلاعات است و مردم دوست دارند در حداقل زمان ممکن به اطلاعات دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به اطلاع‌رسانی، آگاهی و آموزش باعث شده تقاضای مردم نسبت به دریافت اطلاعات و محتوای مفید افزایش پیدا کند، افزود: رسانهها در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در امنیت و رعایت حقوق شهروندی نقش موثری دارند.

جاویدان با اشاره به گزارش عملکرد سه ماه اخیر سال ۹۶ اظهار کرد: ۲۱ فقره تصادف در حوزه برون شهری استان گلستان داشتیم که منجر به فوت ۲۲ نفر شد.

فرماندهی نیروی انتظامی گلستان ادامه داد: در حوزه پلیس‌راه و سوانح جاده‌ای در سه ماه نخست سال جاری ۵۵ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در استان گلستان جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ثبت ۴۶ تصادف در سال جاری

وی افزود: موتورسیکلت‌سواران و راکبان، ۴۵ درصد فوتیهای تصادفات پلیس راهور استان را تشکیل میدهند که ۳۵ درصد مربوط به عابران پیاده و مابقی مربوط به موتور سواران است.

جاویدان با بیان اینکه در حوزه پلیس راه، سال گذشته ۵۲ فقره و سال جاری ۴۶ فقره تصادف ثبت شده است، اظهار کرد: در سال ۹۵، ۷۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت کردند که این آمار در سال جاری به ۵۵ نفر رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۸ دوربین کنترل ترافیک برای کنترل انتظامی شهرها، جاده‌ها و اعمال قانون رانندگان متخلف در استان گلستان فعال است.

جاویدان با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۹۳۲ دستگاه خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توقیف شده و به پارکینگ منتقل شده است، افزود: سهم موتورسیکلت‌ها هفت هزار و ۸۵۵ دستگاه است.

کد خبر 76130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha