پروژه تولید موتورسیکلت های برقی به بن بست رسید

پرشین خودرو: نگاه تولیدکنندگان، هدف گذاری برای تولید موتورسیکلت های برقی بوده و بعید است با توجه برنامه ریزی صورت گرفته در آینده، تولید موتورهای انژکتوری پاسخ گوی نیاز بازار باشد.

به گزاش خبرنگار پرشین خودرو، با بسته شدن پرونده تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آخرین روزهای سال 95 و جایگزینی موتورسیکلت‌های انژکتوری، صنعت موتورسیکلت در سال 96 وارد فاز جدیدی در تولید شد در حالی که امروز رانندگی با موتورهای برقی به موضوعی بسیار جدی تر و جذاب تر برای تولیدکنندگان و علاقه مندان به این صنعت در دنیا تبدیل شده است.

هر چند موتورسیکلت‌های برقی در حال حاضر موتورهایی لوکس محسوب می‌شوند اما به طور قطع برای شهرهای بزرگ و آلوده می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند البته در این میان موضوع قیمت این موتورها از مهم‌ترین چالش‌های تولیدکنندگان و خریداران موتورسیکلت‌های برقی است چنانچه با وجود استارت پروژه تولید موتورسیکلت های برقی در ایران ، تاکنون این موتورسیکلت ها مورد اقبال بازار قرار نگرفته است.

آنچه که به نظر می رسد در بحث تولید موتورسیکلت های برقی بیش از همه ضرورت دارد ورود دولت برای حمایت از این پروژه و اختصاص تسهیلاتی برای خریداران این موتورهاست .

 

موتورسیکلت برقی، تولید موتورسیکلت برقی


با توجه به مشکلات پیش رو در اجرای پروژه تولید و عرضه موتورسیکلت های برقی در کشور، رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه در کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، اظهار داشت : هم اکنون موتورسیکلت برقی که از کیفیت و قابلیت های یک موتور برقی برای تردد برخوردار باشد حداقل 14 میلیون تومان قیمت دارد که در چنین شرایطی، عدم توان اقتصادی جامعه اجازه خرید این موتورها را به بسیاری از متقاضیان نمی دهد.


تولید موتورسیکلت های برقی وارد جاده بومی سازی شد

محمد خادم منصوری با اشاره به آغاز تولید موتورسیکلت های برقی در کشور گفت : استارت تولید موتورسیکلت های برقی برای اولین بار توسط یکی از شرکتهای تولیدی در کشور زده شد اما به دلیل هزینه بالای تولید و قیمت تمام شده، تاکنون بازار اقبالی به موتورهای برقی نشان نداده است.

وی لزوم حمایت دولت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان موتورسیکلت های برقی را موضوعی مهم عنوان کرد و افزود : با وجود شرایط کنونی و نبود حمایت دولت و متولیان امر ، ادامه تولید موتورسیکلت های برقی به ضرر تولیدکنندگان تمام خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه در کشور در ادامه به عرضه برخی از موتورسیکلت ها تحت عنوان برقی در بازار اشاره و بیان کرد: موتورسیکلت هایی که تاکنون با قیمت های 3 تا 5 میلیون در بازار عرضه شده هیچ کدام برقی محسوب نمی شود چرا که قیمت واقعی یک موتورسیکلت برقی از 14 میلیون تومان به بالاست .

به گفته منصوری، قطعه مهمی که در موتورسیکلت برقی بسیار اهمیت دارد باتری موتور است که باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای خدمات پس از فروش باشد در غیر این صورت قابلیت یک موتورسیکلت برقی را برای مشتریان نخواهد داشت.
 

فروشندگان نیز از عرضه موتورسیکلت های برقی به بازار امتناع می کنند !


وی افزود: عدم استقبال خریداران و از سویی نبود خدمات پس از فروش ، موجب شده که فروشندگان نیز از عرضه موتورسیکلت های برقی به بازار امتناع کنند چنانچه امروز در میان موتورهای موجود در بازار از هر 200 دستگاه موتورسیکلت انژکتوری شاید کمتر از 5 دستگاه موتورسیکلت برقی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد : در صورتی که موتورسیکلت برقی تولید شود اما خدمات مناسبی نداشته باشد قطعا اجرای این طرح با موفقیت همراه نخواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت افزود : قیمت بالای باتری در موتورهای برقی سهم مهمی در قیمت تمام شده یک موتورسیکلت برقی دارد و همین مساله موجب می شود که متقاضیان موتورسیکلت که بیشتر قشر متوسط و پایین جامعه هستند خرید موتورهای بنزینی را که به طور معمول یک چهارم قیمت یک موتورسیکلت برقی است، ترجیح دهند.

منصوری تصریح کرد: با وجود مشکلات موجود، نگاه تولیدکنندگان در این صنعت هدف گذاری در جهت تولید موتورسیکلت های برقی طی سالهای آتی است چرا که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود در آینده تولید موتورهای انژکتوری پاسخ گوی نیاز بازار نباشد.

کد خبر 96613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha