تردد ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده در پایتخت

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تردد ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده در پایتخت، گفت: دستگاه‌ها برای نوسازی باید از اقدامات جزیره‌ای پرهیز کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور  با انتقاد از اینکه 80 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد خودروهای فرسوده است، گفت: متاسفانه 400 هزار خودروی فرسوده و کاربراتوری در پایتخت تردد می کنند که نقش زیادی در تشدید آلایندگی هوای این کلانشهر دارند.


اولویت نخست شهرداری و دولت باید حفظ سلامت شهروندان باشد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اولویت نخست شهرداری و دولت باید حفظ سلامت شهروندان باشد، افزود: مهمترین اولویت پایتخت کاهش آلایندگی هوا است که تحقق این امر باید با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده انجام شود.

وی از تعلل دستگاه های مسئول در خروج خودروهای فرسوده انتقاد کرد و گفت: بر اساس اظهارات مسئولان از زمان اجرای طرح های نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای و درون شهری در بهمن 96 حتی یک دستگاه هم وارد ناوگان حمل ونقل شهری نشده و این جای تاسف دارد.

دستگاه‌های متولی نوسازی خودروهای فرسوده به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی نوسازی خودروهای فرسوده به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، تصریح کرد: دستگاه‌هایی مانند وزارت کشور، صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، بانک‌های عامل و خودروسازان باید همکاری هماهنگی را برای نوسازی خودروهای فرسوده داشته باشند و بی شک تا این همکاری هماهنگ شکل نگیرد نمی توان امر نوسازی را تحقق بخشید و توفقق چندانی حاصل نخواهد شد.

نیاز متروی پایتخت به 2 هزار واگن/ 2 هزار اتوبوس پایتخت فرسوده است/ سهم 30 درصدی تاکسی ها در حمل ونقل
 

مترو

 


متروی تهران نیاز فوری به دو هزار واگن داشته و از سویی 2 هزار اتوبوس پایتخت نیز فرسوده است و باید اتوبوس های جدید جایگزین شوند
کیان پور با تاکید بر لزوم گسترش حمل و نقل عمومی پایتخت، افزود: متروی تهران نیاز فوری به دو هزار واگن داشته و از سویی 2 هزار اتوبوس پایتخت نیز فرسوده است و باید اتوبوس های جدید جایگزین شوند البته تاکسی ها سهم 30 درصدی حمل ونقل را به خود اختصاص داده اند و این سهم مناسبی است.

کیانپور با یادآوری اینکه دولت باید همکاری مناسبی را برای ورود اتوبوس های جدید داشته باشد، گفت: برای خروج و نوسازی خودروهای فرسوده باید از تجربیات موفق کشورهای پیشرفته دنیا استفاده کرد البته به واردات خودرو نباید اکتفا کرد زیرا در کشور نیروهای متخصصی داریم که می توان از ظرفیت آنها برای تولید خودروهای باکیفیت استفاده کرد البته متاسفانه حلقه مفقوده ای در کشور در رابطه با ارتباط دانشگاه با صنعت وجود دارد و در واقع اغلب تحصیلکردگان دانشگاه ها مهارت های کافی و لازم را ندیده اند در این رابطه نیاز است برای رفع این معضل چاره اندیشی کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای نوسازی خودروهای فرسوده می توان از فاینانس و منابع صندوق توسعه ملی بهره برد.

کد خبر 104421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha