بازار کنونی خودرو آشفته است

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بازار کنونی خودرو آشفته است و به نظر می رسد اصول و منطقی بر این بازار حاکم نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، فریدون احمدی  افزود: افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی بسیار سرسام آور شده و مجموعه ای از عوامل به وضعیت فعلی آن دامن زده است.
وی اظهار داشت: اشکال کار این است که واردات خودرو در کشور ممنوع شده و از طرفی کاهش شمار تولید به دلیل مسائل ارزی و تحریم ها و کمبود نقدینگی مربوط به قطعه سازان از جمله عوامل مهمی است که معضلاتی را در این بخش ایجاد کرده و در واقع موجب افزایش قیمت ها شده است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این عوامل دست به دست هم داده تا عرضه خودروها در کشور بطور قابل ملاحظه کاهش یابد و در نقطه مقابل آن نیز تقاضا قرار دارد، چرا که خودروی خارجی وارد نمی شود و ثبت سفارش هم انجام نمی گیرد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس بخشی از تقاضاها و ذائقه ها برای استفاده از خودروهای خارجی نیز به سمت استفاده از خودروهای داخلی تغییر و با توجه به روزهای پایانی سال نیز تقاضا در این بخش افزایش یافته است.
احمدی افزود: هم اکنون در بازار خودرو تقاضا بیش از عرضه است و محدودیت های ایجاد شده وضعیت این بازار را با آشفتگی مواجهه کرده و به افزایش قیمت ها منتهی شده است.

 

خودرو


وی اضافه کرد: مدیریت این مساله برای خودروسازان در گرو تامین ارز، نقدینگی و تامین قطعات از خارج کشور است که رفع این سه عامل مهم به ثبت سفارش ها و واردات در کشور منتهی می شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخوردهای تعزیراتی در این بخش نتیجه ای نخواهد داشت، گفت: خودرو ساز خودروی خود را به صورت مجاز می فروشد و در بازار نیز مردم بصورت آزادانه خرید و فروش می کنند و نمی توان به این مهم خرده گرفت.
وی اظهار داشت: طبیعی است که بخشی از خودروها در دست بازار، مردم، بنگاه های معاملات اتومبیل و دست شرکتهایی است که خودرو تامین می کنند و مقداری هم فضای روانی قیمت خودروها را به مراتب افزایش داده است.
به گفته این نماینده مجلس، نمایندگان خانه ملت نگران آشفتگی قیمت های کنونی بازار خودرو هستند و امیدوارند تدابیر لازم این وضعیت را با دگرگونی و تحول مثبت مواجه کند.

کد خبر 110683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha