سهم واژگونی خودرو در سوانح رانندگی نوروزی به 50 درصد رسید

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه نیمی از سوانح رانندگی از نوع واژگونی وسیله نقلیه است، گفت: بیشترین تصادفات فوتی و جرحی نوروز در استان های کرمانشاه، قزوین، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه را از مهمترین عوامل تصادفات نوروزی ذکرکرد و گفت: واژگونی نزدیک به نیمی از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده است.

وی سهم واژگونی خودرو در تصادفات نوروزی را بالا و حائز اهمیت خواند و اظهارکرد: توجه به این آمار نشان می‌دهد، عامل خستگی تا چه میزان می‌تواند در ناتوانی رانندگان برای کنترل وسیله نقلیه اثرگذار باشد.

هادیانفر خاطرنشان کرد: استراحت پس از مدتی رانندگی، یکی از مواردی است که به‌طور جدی پلیس راهور نسبت به آن تاکید دارد چرا که از اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از تصادفات برخوردار است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیشترین تصادفات فوتی و جرحی نوروز در استان‌های «کرمانشاه، قزوین، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد» رخ داده است.

هادیانفر، ناپایداری جوی و بارندگی را موجب افزایش سوانح رانندگی دانست و توجه بیشتر مسافران و رانندگان به نکات ایمنی را در تردد جاده‌ای خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۸ درصد از سوانح رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد و دقت در این آمار نشان می‌دهد، رانندگان تا پایان مسیر باید از هوشیاری کامل برخوردار باشند و نباید به امید این که دقایقی بعد به مقصد می‌رسند از استراحت صرف نظر کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا به برخورد قاطع پلیس با رانندگان متخلف نیز اشاره و تصریح کرد: خودروهای حامل خانواده که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شوند ساعتی و خودروهای تک سرنشین یا فاقد خانواده تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی خودروها نیز با توجه به اصرار رانندگان بر تخلفات، منطبق با سوابق گذشته، تا پایان نوروز در توقیف می‌مانند.

هادیانفربه نکته مهم دیگری نیز درخصوص آمار سوانح رانندگی اشاره و اضافه کرد: ۲۷ درصد جان باختگان تصادفات و سوانح رانندگی، عابران پیاده هستند.

وی در همین راستا گفت: استفاده نکردن عابران پیاده از پل‌های عابر و مکان‌های ویژه تردد عابران، درصد بالایی از سوانح را پدید می‌آورد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، هادیانفر با بیان اینکه پلیس همواره بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید دارد، گفت: مردم نیز بیشتر رعایت کنند تا نوروزی خاطره انگیز سپری شود.

کد خبر 112534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha