راپید E، اولین الکتریکی استون مارتین معرفی شد +عکس

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی استون مارتین با حضور در نمایشگاه شانگهای چین، اولین خودروی الکتریکی خود را برمبنای راپید معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از شروع بکار نمایشگاه بین المللی شانگهای چین، نیویورک هم نمایشگاه اختصاصی خود را برای صنعت خودروسازی راه اندازی خواهد کرد و با وجود قدمت و اعتبار بیشتر نمایشگاه نیویورک آمریکا، بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی تصمیم گرفتند تا در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین شرکت کنند، بویژه آن هایی که از سیستم محرک تمام الکتریکی سود می برند.

 

استون مارتین

استون مارتین

 

همانطور که می دانید، کشور چین دارنده بزرگ ترین بازار اتومبیل در جهان بوده و همچنین عنوان بزرگ ترین بازار وسایل نقلیه تمام الکتریکی را با خود یدک می کشد، به همین دلیل است که در نمایشگاه بین المللی شانگهای امسال بسیاری از خودروسازان بومی کشور چین و همچنین خودروسازان خارجی فعال در این کشور حداقل یک خودروی تمام الکتریکی معرفی کرده اند وحالا شرکت خودروسازی استون مارتین هم برای کسانی که یک خودروی اسپرت جذاب 4 درب با سیستم محرک تمام الکتریکی می خواهد، نسخه تمام الکتریکی استون مارتین راپید را معرفی کرده است که به نوعی اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت به شمار می آید.

 

استون مارتین

استون مارتین

 

در ظاهر اتومبیل شرکت خودروسازی استون مارتین تغییرات زیادی اعمال کرده است تا متناسب با خودروهای تمام الکتریکی به نظر برسد و موضوع مهم دیگر، حذف پیشرانه درون سوز 6 لیتری دوازده سیلندر اتومبیل در نسخه اصلی خواهد بود که حالا با یک جفت موتور الکتریکی جایگزین شده و توسط باتری های 800 ولت سفارشی قرار گرفته در پوشش کولار و فیبرکربن و متشکل از 5600 یون لیتیوم تغذیه می شود تا انرژی کافی برای تولید حداکثر قدرت 601 اسب بخاری و گشتاور بسیار خوب 950 نیوتن متری بدست آید که این میزان قدرت حتی بیشتر از نسخه استاندارد استون مارتین با پیشرانه درون سوز بنزینی خواهد بود.

به لطف سیستم محرک الکتریکی قدرتمند، استون مارتین راپید الکتریکی می تواند در عرض تنها 4 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت برساند که برای این خودرو یک رکورد جدید به شمار آمده و عملکرد بهتری نسبت به نسخه استاندارد و حتی نسخه "راپید S" خواهد داشت. حداکثر سرعت اتومبیل هم بر روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. با یکبار شارژ کامل باتری ها می تواند حداکثر محدوده 200 مایلی یا به عبارتی دقیق تر، تا حداکثر 320 کیلومتر با این خودروی چهار درب اسپرت الکتریکی رانندگی کرد.

راپید E الکتریکی اولین گام استون مارتین برای طراحی و ساخت یک خودروی الکتریکی خواهد بود که تنها به تعداد محدود 155 دستگاه تولید شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد، اما مسلما در صنعت خودروسازی بزرگ ترین نبوده و در بین محصولات استون مارتین هم آخرین نخواهد بود و در آینده می توانیم شاهد توسعه محصولات الکتریکی بهتر و قوی تر از سوی استون مارتین باشیم.

 

استون مارتین

استون مارتین

کد خبر 113088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha