کد خبر 113166
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
افزایش کرایه‌های تاکسی بر اساس نرخ تورم

پرشین خودرو: افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها امسال زودتر اعمال می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا قنادان در نشستی خبری به آخرین وضعیت افزایش کرایه‌های تاکسی در سال جاری اشاره کرد و گفت: اساسا محاسبات نرخ کرایه‌ها بر مبنای قیمت تمام شده انجام می‌شود و در نهایت پیشنهاد افزایش کرایه‌ها طی فرآیندی و بر اساس لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورا ارسال می‌شود که این فرآیند نیز سال گذشته از سوی شهرداری تهران انجام گرفت.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران گفت: پس از ارسال این لایحه به شورای شهر تهران، افزایش کرایه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت افزایش کرایه‌ها بر اساس نرخ تورمی دولت به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید که البته این مصوبه به تایید فرمانداری تهران نیز رسیده است.

 

کرایه تاکسی

 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر افزایش کرایه‌های تاکسی با تاخیر انجام شده است گفت: سازمان تاکسیرانی با توجه به شرایط تاکسیرانان معتقد است که کرایه‌های تاکسی نیز همانند افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان باید از اوایل سال انجام بگیرد که البته این موضوع هنوز اتفاق نیفتاده است و ما امیدواریم هر چه زودتر افزایش کرایه‌های تاکسی در سطح شهر تهران عملیاتی شود.

قنادان گفت: البته در سال‌های گذشته نیز افزایش کرایه‌های تاکسی اواسط تابستان عملیاتی می‌شده است که علت‌های مختلفی برای این موضوع وجود داشته است که یکی از مهمترین آنها بروکراسی‌های اداری و طولانی بودن این فرایند بوده است که امیدواریم امسال این اتفاق نیفتد.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر نامه‌نگاری‌ها و رایزنی‌ها با دولت برای اعلام و استعلام تورم بخشی و رسمی صورت گرفته گفت: به محض اینکه دولت این نرخ را اعلام کند، سازمان تاکسیرانی نیز طی یک اطلاعیه رسمی و نصب برچسب‌های جدید اقدام به اخذ کرایه‌های جدید در سال 98 خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی برای اعلام و اخذ کرایه‌های جدید در سال 98 کرد و همه این موارد منوط می‌شود به اعلام رسمی دولت در خصوص تورم بخشی و تورم که امیدواریم هر چه زودتر دولت در این بخش تورم را اعلام و سازمان تاکسیرانی نیز فرآیند افزایش کرایه‌ها را انجام بدهد.

منبع: تسنیم

کد خبر 113166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha