صف فروشندگان خودرو هر روز طولانی تر می شود / مردم همچنان برای خرید خودرو دست نگه دارند

پرشین خودرو: در چند ماه گذشته با روند صعودی قیمت خودرو کسی تمایل به فروش خودرو نداشت بلکه موج ورود سرمایه سرگردان در بازار هر روز در حال افزایش بود اما امروز روند کاهش قیمت و تداوم آن در روزهای آتی باعث شده سیر فروشندگان در بازار افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو این روزها همسو با خواست مردم و نیاز مشتریان واقعی بی وقفه در سراشیبی قیمت قرار گرفته است به طوری که ترس از کاهش ارزش سرمایه، بسیاری از دلالان را نگران و باعث افزایش عرضه خودرو در کف شده است در چنین شرایطی است که هر روز آمار فروشندگان خودرو بیشتر می شود در حالی خریداری در بازار وجود ندارد.

اما در این میان آنچه که موجب تعجب همگان شده علت ریزش میلیونی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار است موضوعی که بنا به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران بخش زیادی از آن ناشی از حذف قیمت از سایت های خرید و فروش است موضوعی که نمی توان منکر تاثیر آن بر افت قیمت خودرو در روزهای اخیر شد.

با این وجود یکی ار فعالان بازار خودرو معتقد است که ماه مبارک رمضان و همزمان کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر و تاکید وزیر صنعت بر تدوین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بر وضع موجود در بازار خودرو تاثیر بسیاری داشته است و ترس از ادامه این شرایط موجب افزایش عرضه خودرو در کف و ریزش قیمت خودرو شده است.

این فعال بازار با پیش بینی بر تدوام جریان افت قیمت خودرو در روزهای آتی به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در صورتی که مردم دست نگه داشته و در این بازار خودرو خریداری نکنند بدون شک روند کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد یافت.

 

بازار خودرو



کاظم محمدی نیکخواه همچنین بخشی از وضع کنونی قیمت را اعلام وجود 160 هزار خودروهای ناقص در کف شرکت ایران خودرو دانست و عنوان کرد: وجود 160 هزار خودرو ناقص در کف و اعلام وزیر بر تکمیل فوری آنها ظرف روزهای آتی، بر قیمت خودرو در بازار بی تاثیر نبوده است این در حالی است که همزمان با رفع موانع قانونی و موافقت دولت با ترخیص 14 هزار خودرو دپو در گمرک نیز بازار وارداتی ها را نیز با افت قیمت همراه شده است.

به گفته وی بازار وارداتی ها با توجه به دپوی هزاران خودرو وارداتی در گمرکات و وجود نزدیک به 14 هزار خودرو در نمایشگاههای اتومبیل و در پارکینگ منازل به زودی با ترخیص و شماره گذاری این تعداد و افزایش خودروهای در کف با افت بیشتر قیمت روبه رو خواهد شد.

این فعال بازار خودرو با اشاره به ورود 60 تا 70 هزار خودرو وارداتی پیش از ممنوعیت واردات، تاکید کرد: با وجود ممنوعیت واردات از سال گذشته هم اکنون حدود 50 درصد از این رقم در کف بازار وجود دارد که بدون شک با عرضه آنها و تکمیل و عرضه خودروهای ناقص و افزایش عرضه خودرو در بازار، تعادلی در بازار نسبت به عرضه ایجاد خواهد شد.

نیکخواه در پایان یاد آور شد: با توجه به وجود تعدادی زیادی خودرو در کف و کاهش تقاضا در بازار، روز به روز فروشنده در بازار افزایش می باید در حالی که عملا خریداری در بازار وجود ندارد.

کد خبر 114367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha