با رفع ممنوعیت واردات لنت ترمز، تیراژ واحدهای تولیدی افت کرد

پرشین خودرو: آغاز دوباره واردات لنت ترمز، موجب افت تولید بسیاری از واحدهای تولیدی شده و برخی از واحدها را نیز ناگزیر به تعدیل نیرو نموده است به طوری که با ادامه این روند پیش بینی می شود بخشی از واحدهای تولید لنت ترمز تعطیل شوند.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به رفع ممنوعیت واردات لنت ترمز اظهار داشت: طبق قانون هر کالایی که در کشور تولید و نیاز بازار را تامین می کند نباید نمونه خارجی آن وارد کشور شود و لنت ترمز نیز یکی از کالاهایی است که بیش از نیاز داخل تولید می شود حتی در حال حاضر صادرات در این بخش نیز وجود دارد بنابراین واردات آن باید ممنوع شود.

ورود تولیدکنندگان به بازار صادرات لنت ترمز

حسین لاجوردی همچنین با موضوع صادرات لنت ترمز در کشور پرداخت و گفت: هم اکنون صادرات قابل توجهی در بخش لنت ترمز به کشورهای همجوار مانند قزاقستان، عراق، افغانستان، پاکستان و... صورت می گیرد.

 

لنت ترمز



وی با توجه به توانمندی تولیدکنندگان داخلی در تامین بازار لنت ترمز در تمامی بخش های سبک و سنگین، خاطر نشان کرد: امروز علاوه بر تولید و تامین لنت های سواری و کامیون، بخشی از تولیدکنندگان داخلی توان تولید لنت های خودروهای راهسازی، کشاورزی، وسایل نقلیه ریلی و باری و مسافری و لوکوموتیوها را دارند بنابراین نیازی به واردات در هیچ گونه قطعه اصطکاکی وجود ندارد.

افزایش 15 تا 20 درصدی قیمت لنت ترمز توسط تولیدکنندگان

این مقام مسئول در انجمن لنت ترمز و کلاچ در ادامه به اوضاع قیمت در بازار لنت ترمز پرداخت و گفت: از ابتدای امسال حدود 15 تا 20 درصد قیمت لنت ترمز افزایش یافته است و در سال جاری افزایش قیمت بیشتری در دستور کار تولیدکنندگان نیست.

لاجوردی همچنین به وضعیت تولیدکنندگان لنت ترمز در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 47 واحد رسمی مجوز تولید لنت ترمز در کشور دارند که بخشی از آنها در حال حاضر فعال ، تعدادی نیمه فعال و برخی به دلیل حجم بالای کالای تقلبی یا واردات فعلا متوقف هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه علیرغم وجود مشکلات تولید هم اکنون کمبودی در بازار لنت ترمز در کشور وجود ندارد، خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان داخلی با توجه به مشکلات تامین مواد اولیه وارداتی در تلاشند که نسبت به آن بخش از مواد اولیه وارداتی موادی را با نوع مرغوب داخلی جایگزین نمایند.

کد خبر 116470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha