خودروهای دست دوم با قیمتی بیشتر از ارزش واقعی

پرشین خودرو: این كه استقبال از خرید خودروهای شاسی بلند روندی افزایشی است تازگی ندارد اما این كه وانت ها و شاسی بلندهای دست دوم هم خواهان زیادی پیدا كرده، تازگی دارد، مخصوصاً كه قیمت آنها از ارزش شان بیشتر است.

به گزارش پرشین خودرو، مشتریان خودرو در آمریكا بیشتر به دنبال وانت و خودروهای اس یو وی (معروف به شاسی بلند، مناسب برای دشت و دمن) هستند و این محدود به خودروهای نو نمی شود و در بخش خودروهای دست دوم هم همین روند حاكم است. این خودروهای شاسی بلند دست دوم به خودروهای كلاسیك معروف شده و بر اساس آمار Hagerty، 77 درصد از خودروهای شاسی بلند و وانت فروخته شده در سال 2019 بالاتر از قیمتی بوده كه شركت های بیمه ارزش گذاری می كنند، با این كه مردم برای ارزش گذاری شركت Hagerty احترام بالایی قائل هستند و به آن اعتماد كامل دارند. برای مثال هفته گذشته یك خودروی جیپ مدل 1989 گراند واگونر در محل حراجی بارت-جكسون با قیمت 110,000 دلار به فروش رفت كه دو برابر ارزش گذاری Hagerty بود. حتی قیمت 40 هزار دلار اولیه ای كه برای شروع معامله مطرح شد هم غیر متعارف بود.

مثال دیگر داج مدل 1954 پاور واگن، هم در همان حراجی 110,000 دلار فروخته شد. این قیمت نه تنها با ارزش واقعی و ارزش گذاری بیمه فاصله دارد بلكه دسته بندی ها را در حراجی ها جابه جا می كند.

 

خودرو


نه این كه حالا بگویید این خودروهایی كه به عنوان مثال این جا مطرح شده اند اكنون حكم عتیقه یا میراث یا یك ایتم موزه ای پیدا كرده اند، مثال هایی از فورد 2001 هم وجود دارد كه در حراجی با قیمت 42,000 دلار به فروش رسیده اند. تویوتا مدل 1980 لندكروزر به قیمت 61,000 دلار یعنی 51 درصد بالاتر از ارزش گذاری شركت های بیمه ای به فروش رسیده است.

البته باید یك تفاوت مختصر بین خودروهای كلاسیك و خودروهای شاسی بلند و وانت دست دوم قائل شد. آمار هم همین را نشان می دهد، 58 درصد خودروهای كلاسیك بالاتر از قیمت ارزش گذاری شده بیمه به فروش می رسند، اما وقتی 77 درصد وانت ها و شاسی بلند های دست دوم بالاتر از قیمت گذاری و ارزش گذاری شركت های بیمه ای به فروش می رسند، نشانه یك گرایش، ترند یا روند خاص است كه در یك دوره زمانی خاص مشاهده می شود. حداقل ساده ترین تفسیر این افزایش این است كه روند كنونی، نشان می دهد علاقه مردم به وانت و خودروی شاسی بلند حتی دست دوم آن در حال افزایش است.

منبع: سایپا

کد خبر 120033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha