کد خبر 120379
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
عوارض عبور از آزادراه تهران - شمال شناور است

پرشین خودرو: با دستور رییس جمهور، از ساعت ۱۲ ظهر امروز عبور آزمایشی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال آغاز شد.

به گزارش پرشین خودرو، خیرالله خادمی که از صبح امروز برای نظارت بر عبور آزمایشی از آزادراه تهران-شمال در این پروژه حضور دارد، از تاکید وزیر راه و شهرسازی جهت آمادگی کامل پروژه برای افتتاح خبر داد و گفت: بر اساس دستور وزیر راه، باید تا ۳۰ بهمن ماه تمامی تجهیزات و ماشین آلات شرکت‌های پیمانکاری با اتمام کار خود از پروژه خارج شوند و مسیر برای افتتاح رسمی آماد شود.

مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: فردا نیز این تردد آزمایشی انجام می‌شود و اوایل اسفندماه نیز قطعه یک آزادراه تهران – شمال افتتاح خواهد شد. تردد آزمایشی در این دو روز که هر روز دو ساعت خواهد بود، برای خودروها رایگان است.

 

آزادراه تهران - شمال


وی همچنین تاکید کرد عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران - شمال به صورت الکترونیکی و شناور است و مبلغ آن زیر ۵۰ هزار تومان خواهد بود!

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون تردد آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال آغاز شده است و تا ساعت ۱۴ امروز ادامه دارد. همچنین فردا نیز در ساعت ۱۲ تا ۱۴ این تردد آزمایشی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: البته پیشنهاد ما انجام تردد آزمایشی به مدت سه ساعت بود اما راهور به ما این مدت زمان را دو ساعت اعلام کرده بود.

مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین درباره‌ی افتتاح رسمی آزادراه تهران – شمال، اظهار کرد: این آزادراه اوایل اسفندماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران - شمال مدت هاست به اتمام رسیده و آنچه در حال انجام بود در ارتباط با ارتقای سطح ایمنی پروژه صورت می‌پذیرفت. این عبور آزمایشی هم در همین راستا و جهت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی است و بهره‌برداری رسمی با حضور رییس جمهور در اسفندماه خواهد بود.

خادمی با اشاره به توان بالای مهندسی داخل کشور اظهار داشت: آنچه امروز مشاهده می کنیم حاصل تلاش مهندسان ایرانی است که توانستند این پروژه عظیم را مطابق با استانداردهای روز دنیا به سرانجام برسانند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بایست این مسئله را در نظر داشته باشید که ۸۰ درصد کار در منطقه یک آزادراه تهران-شمال از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده؛ یعنی هر سال تقریبا به اندازه ۱۹ سال گذشته کار شده است.

وی ادامه داد: در طول این پنج سال به طور متوسط ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم با تعداد ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بالای ۱۰۰ جبهه کاری با تمام توان شبانه­روز در این پروژه فعالیت کردند.

منبع: ایسنا

کد خبر 120379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha