قطعه سازان خواستار پرداخت یک ماهه مطالبات شدند

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور به رغم برخی اظهارات معتقد است درخواست افزایش علی الحساب 65 درصدی قیمت قطعات به وزارت صمت و خودروسازان اعلام شده است.

محمد رضا نجفی منش، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به زمان بر بودن اصلاح قرارداد سازندگان عنوان کرد: به منظور تامین نقدینگی قطعه سازان تا اصلاح عملی قراردادها به هر دو خودروساز داخلی و همچنین وزارت صمت موضوع افزایش علی الحساب قیمت قطعات ارائه شده است.

وی تاکید کرد: قطعه سازان همچنان پی گیر موضوع افزایش علی الحساب قیمت قطعات هستند و در صورتی که با درخواست افزایش 65 درصدی قیمت قطعه سازان موافقت نشود به طورقطع زنجیره تامین خودروسازان با مشکل جدی نقدینگی و تولید مواجه خواهند شد.


نجفی منش در ادامه به موضوع تخصیص ارز و افزایش خودروهای ناقص اشاره و اظهار داشت : متاسفانه به دلیل مشکل تامین ارز و عدم ترخیص قطعات موجود در گمرکات هر روز تعداد خودروهای ناقص در شرکتهای خودروساز بیشتر می شود چنانچه بر اساس آخرین آمار 150 هزار دستگاه خودرو ناقص کف پارکینگ خودروسازان قرار دارد.


رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور همچنین با توجه به وعده ایران خودرو مبنی بر تکمیل 35 هزار خودرو ناقص ظرف هفته آتی گفت : تکمیل و تجاری سازی 35 هزار خودرو ناقص به دنبال گشایش هایی که در ترخیص بخشی از قطعات در گمرکات صورت گرفته عملی می شود.

 

محمد رضا نجفی منش


نجفی منش خاطر نشان کرد : با تکمیل و تجاری سازی 35 هزار خودرو ناقص از آمار تولیدات ناقص در صورتی کاسته خواهد شد که مجددا خودرو ناقص جدیدی تولید نشود .

وی همچنین با توجه به سال جهش تولید خواستار پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان شد و افزود : با توجه به اینکه خرید سازندگان به صورت نقدی است پیشنهاد قطعه سازان پرداخت حداکثر یک ماهه مطالبات است .

وی تعدیل قیمت قطعه سازان را برای تحقق جهش تولید در صنعت خودرو ضروری دانست و بیان کرد : علاوه بر پرداخت مطالبات و تعدیل قیمت ها باید برای رشد تولید و تامین نیاز بازار خودرو، تخصیص ارز برای ترخیص قطعات موجود در گمرکات به سرعت اجرایی شود.

این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان همگن در پایان بر توجه بیشتر نسبت به افزایش داخلی سازی و عمق بخشیدن به ساخت داخل در سال جهش تولید تاکید و خاطرنشان کرد: با توسعه داخلی سازی نیاز ارزی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور کاهش خواهد یافت.

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 125291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha