شورای رقابت به دنبال افزایش قیمت خودرو نیست / لزوم همکاری دولت برای حذف سوداگری از بازار خودرو

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت معتقد است شورای رقابت به دنبال افزایش قیمت خودرو نیست و تصمیم اخیر این شورا در ارائه فرمول جدید قیمت خودرو با هدف شفافیت در قیمت و حذف سوداگری از بازار خودرو بوده است.

روح الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به نقش ناظران دستگاههای اجرایی و نمایندگان قوا بر جریان تصمیمات شورای رقابت اظهار داشت: شورای رقابت در تصمیم گیری ها بر اساس آنالیز دقیق مولفه ها و دریافت نظرات کارشناسی دستگاهها فرمول قیمت خودروهای داخلی را تعیین و یا تغییر می دهد.

وی تصریح کرد: امروز بیشتر کارشناسان، نمایندگان ملت و حتی خودروسازان معتقدند که تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار مانع از رانت و فساد در بازار خودرو می شود و با کوتاه شدن دست دلالان و سوداگران از این بازار، شاهد شفافیت بیشتری در موضوع قیمت و بازار خودرو خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نیاز واقعی بازار خودرو، تاکید کرد: با وجود اجرای برخی طرح ها همچنان بخش زیادی از تقاضا در بازار خودرو کاذب و عمدتا با هدف سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول ملی است و به نظر می رسد نیاز واقعی بازار داخل کمتر از آمار تولید خودروسازان باشد.

عباسپور همچنین به تاثیر شکاف قیمتی بازار و کارخانه در گسترش رانت و دلالی در بازار خودرو پرداخت و خاطر نشان کرد : وجود رانت در بازار خودرو از موضوعاتی است که بر افزایش دلالی در این بازار دامن زده است به همین جهت باید با راهکارهایی دقیق و کارشناسی رانت کنونی از بازار خودرو حذف شود بنابراین با توجه به اطلاعات موجود معتقدم که شورای رقابت در ارائه تصمیمات جدید به دنبال افزایش قیمت خودرو نیست.

وی اظهار داشت : همواره طرح ها و تصمیماتی که توسط شورای رقابت و حضور نمایندگان قوا ، ناظرین مجلس و سایر دستگاههای اجرایی نهایی می شود در جهت تامین منافع مردم است.

عباسپور در ادامه به شرط افزایش قیمت در فرمول جدید قیمتی شورای رقابت اشاره و اظهار داشت : البته خودروسازان در سال جاری تلاش کردند که تولید را افزایش دهند و این هدف تا حدودی محقق شده است و چنانچه روند تولید افزایشی نباشد بازار خودرو همچنان تشنه خرید خودرو و درگیر التهابات قیمتی ماههای اخیر می شود.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در پایان با توجه به روند افزایش تولید خودروسازان تاکید کرد : به نظر می رسد چنانچه دولت و شورای رقابت طرحی را اجرا کنند که دست سوداگران و دلالان از بازار خودرو کوتاه شود این اقدام نتایج مثبتی را در بازار و قیمت خودرو خواهد داشت.


خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 129307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha