پیشنهاد بالای قیمتی فروشندگان در بازار خودرو

اگر چه برخی فعالان بازار خودرو معتقدند قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت و باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در این بازار باشیم اما یک مقام صنفی در اتحادیه فروشندگان خودرو تهران نزدیک شدن به ماههای پایانی سال، تغییر مدل خودروها و افزایش تقاضا در هفته های پایانی سال را عاملی برای افزایش قیمت خودرو می داند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو از اواخر هفته گذشته و پس از آنکه نرخ دلار در بازار روندی افزایشی به خود گرفت درصدی افزایش یافت این در حالی است که در هفته گذشته به‌دنبال کاهش تقاضای خرید در بازار خودرو و عقب نشینی شورای رقابت برای افزایش سه ماهه قیمت خودرو، تعداد فروشندگان در این بازار بیشتر از تعداد خریداران شد و همین موضوع موجب کاهش قیمت خودرو در بازار گردید.

این جریان در حالی است که با توجه به روند نوسانی نرخ دلار چشم انداز قیمتی در بازار خودرو همچنان مبهم است با این شرایط باید دید این روند تا پایان امسال به کجا می رسد و فقط محدود به نوسانات مقطعی می شود یا خیر. با این وجود نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران معتقد است هر اتفاقی در بازار ارز بیفتد بر سایر بازارهای اقتصادی از جمله خودرو نیز اثرگذار خواهد بود.

اسد کرمی با اشاره به اینکه با ادامه افزایش نرخ دلار قیمت خودرو هم به متاثر از این بازار افزایشی می شود، به خبرنگار پرشین خودرو گفت: بازار خودرو از اواخر بهمن ماه و هفته های پایانی سال 100 درصد افزایشی خواهد بود.

وی با توجه به پیش بینی برخی فعالان بازار در خصوص تثبیت و افت قیمت خودرو در هفته های پایانی سال، افزایش تقاضا و عدم تغییر در عرضه خودروسازان را عامل روند صعودی قیمت در هفته های آتی اعلام کرد.

وی همچنین با توجه به عدم افزایش فصلی قیمت خودرو در سه ماه پایانی سال، به تاثیر این تصمیم بر شکاف قیمتی در بازار خودرو پرداخت و یادآور شد: تصمیم شورای رقابت در عدم افزایش قیمت خودروها در حالی صورت گرفته است که خودروسازان با توجه به رشد قیمت مواد اولیه همچنان زیان ده هستند بنابراین این تصمیم قطعا به ضرر شرکتهای خودروساز است در حالی که با موافقت این شورا با افزایش 3 ماه پایانی سال گپ بازار خودرو کمتر و قیمت خودرو با افزایش عرضه منطقی می گردید.

افزایش 2 تا 5 میلیونی قیمت خودرو در بازار

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو همچنین به افزایش جزئی قیمت خودرو از آغاز هفته جاری نسبت به هفته گذشته پرداخت و تاکید کرد: در دو روز گذشته قیمت اغلب خودرو های داخلی حدود 2 تا 5 میلیون تومان گران‌تر شده است.

 

بازار خودرو



کرمی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خودروها در بازار اظهار داشت: در حال حاضر قیمت پراید از 105 میلیون تومان به 107 میلیون تومان رسیده است همچنین قیمت تیبا صندوقدار 118 میلیون تومان، تیبا هاچ بک 128میلیون تومان، ساینا 130 میلیون تومان، پژو 405 حدود 185میلیون تومان است.

وی افزود: هم اکنون در بازار پژو 206 تیپ 2حدود 190 میلیون تومان و تیپ 5 حدود 245 میلیون تومان، پژو 206 V8 نیز 245 میلیون تومان، پژو 207 دنده‌ای 272میلیون تومان و اتوماتیک 405 میلیون تومان، سمند LX نیز 183 میلیون تومان، هایما 800 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اگر چه اظهارات نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران نشان از رشد قیمت خودرو در ماههای پایانی سال دارد اما یک فعال بازار خودرو معتقد است برخلاف سالهای گذشته دیگر تغییر فصول بر بازار خودرو تاثیر گذار نیست بلکه این نرخ ارز و تحولات سیاسی است که جریان قیمتی در بازار خودرو را رقم می زند.

با تغییر مسیر بازار ارز قیمت خودرو خیز برداشت / شایعه افت 40 درصدی قیمت خودرو

کاظم محمدی نیکخواه نیز ضمن تاکید بر تاثیر نوسانات بازار ارز بر قیمت خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت: هر گونه نوسانات جزئی نرخ دلار در بازار خودرو تاثیرگذار است به طوری که با کاهش نرخ ارز و افت قیمت خودرو در اوایل هفته گذشته این امر موجب تغییر جریان بازار و تصمیم فروشندگان برای کاهش قیمت شد اما از ابتدای هفته با تغییر سمت و سوی نرخ دلار، قیمت خودرو نیز کمی در بازار تفییر کرد و حدود 3 تا 4 درصدی قیمت ها افزایش یافته است.

وی همچنین طرح اخباری مبنی بر کاهش 40 درصدی قیمت خودرو را در یکی دو ماه اخیر شایعه دانست و اظهار کرد: با ترکیدن حباب نرخ دلار از 32 به 25 هزار تومان، قیمت خودرو نیز 20 تا 25 درصدی افت قیمت پیدا کرد اما با ادامه افت نرخ دلار و ورود به کانال 21 هزار تومان بازار خودرو با رکود و تا حدودی تثبیت قیمت مواجه شد و خریداران و فروشندگان دست نگه داشتند و معاملات در بازار به صفر رسید و اثرات این تغییر بر قیمت ها مشخص نشد.

به گفته وی اما با افزایش نرخ دلار از ابتدای هفته و ورود به کانال 22 هزار تومان مجددا قیمت خودرو کمی صعودی شده و در حال حاضر فروشندگان پیشنهاد قیمت های بالاتری نسبت به هفته گذشته دارند.


خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 129746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha