کد خبر 131850
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
تعطیلی شرکت اتوبوسرانی کانادایی پس از حدود یک قرن

شرکت اتوبوس بین شهری کانادا موسوم به "گریهوند" اعلام کرد که خدمات خود را در این کشور پس از حدود یک قرن به طور دائم متوقف کرده است چرا که در طول دوران همه گیری کرونا تقاضا برای حمل و نقل عمومی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، شرکت "گریهوند" که خدمات اتوبوس بین شهری کانادا را ارائه می کند روز پنجشنبه اعلام کرد که خدمات خود را در این کشور به طور دائم متوقف کرده است چرا که در طول دوران همه گیری کرونا تقاضا برای حمل و نقل عمومی به شدت کاهش یافته است.

این اقدام ضربه ای به جوامع روستایی کانادا که برای اتصال خود به شهرهای بزرگتر به اتوبوس متکی هستند، محسوب می شود.

این شرکت در سال 2018 به دلیل کاهش شدید مسافران در مناطق روستایی و افزایش رقابت، به خدمات خود در غرب کانادا پایان داده بود.

استوارت کندریک، معاون ارشد این شرکت که متعلق به اپراتور حمل و نقل انگلیس یعنی شرکت فرست گروپ FirstGroup است، در بیانیه ای گفت: یک سال کامل بدون درآمد، متأسفانه ادامه کار را غیرممکن کرده است.

 

اتوبوس



بر اساس این گزارش، اقدام گریهوند برای تعطیلی خدمات در کانادا هیچ تأثیری بر خدمات گریهوند Greyhound Lines Inc (ایالات متحده آمریکا) ندارد و با بازگشایی مرز به خدمات بین مرزی خود ادامه خواهد داد.

گریهوند که از سال 1929 در کانادا فعالیت خود را آغاز کرد اعلام کرد که دولت های فدرال و استانی سرمایه گذاری لازم در بخش خدمات اتوبوس های بین شهری را تمدید نکرده اند.

در بیانیه این شرکت خدمات اتوبوسرانی آمده است: بدون حمایت مالی امکان خدمات رسانی وجود ندارد.

عمر الغابرا، وزیر حمل و نقل فدرال کانادا نیز طی اظهاراتی تاکید کرد که از تعطیلی گریهوند کانادا ناامید شده است.

الغابرا در بیانیه ای در توئیتر خود گفت: ما می دانیم که بسیاری از کانادایی ها به این سرویس وابسته هستند. وی افزود: دولت با استانها همکاری خواهد کرد تا خلا به وجود آمده توسط این شرکت اتوبوسرانی در حمل و نقل برطرف شود.

کد خبر 131850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha