قطعات خودرو با چه مکانیزمی وارد هایپرکار می‌شود؟

اولین بار در خردادماه بود که بازار لوازم یدکی خودرو با برند جدیدی آشنا شد که تلاش داشت تا با تجمیع خدمات مختلف حوزه خودرو، سبکی نوین در بازار خودرو و خدمات ایران ارائه دهد، هایپرکار تاسیس شد و تا امروز مشغول به کار است اما نحوه ورود اجناس به این هایپر خودرویی چگونه است؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بعد از تاسیس هایپرکار در ایران و سبک تجمیعی این مجموعه در ارائه خدمات و فروش قطعات خودرو، یکی از بزرگترین دغدغه های خریداران بابت کیفیت قطعات بوده است چرا که یکی از بزرگترین مشکلات بازار قطعات یدکی، بحث قطعات وارداتی بی کیفیت و زیرپله ای است.

شرکت های بسیاری در بازار فعال است که با واردات قطعات بی کیفیت و کم کیفیت چینی به ایران و حک لوگو و برندهای نامدار خریداران را با مشکل روبرو کرده اند از سویی دیگر به واسطه افزایش قیمت قطعات یدکی، شرکت های قطعه ساز زیرپله ای نیز مشغول کار هستند که قطعات بی کیفیت را با قیمت های پایین وارد بازار می کنند.

 

گزارش تصویری از هایپرکار را می‌توانید اینجا ببینید



یکی از بزگترین مشکلات خریدارانی که برای تامین قطعه خودرو به بازار مراجعه می‌کنند عدم اطمینان از کیفیت قطعه خریداری شده است.

از همین رو پیگیر چگونگی ورود قطعات و مکانیزم قرارگیری اجناس در مجموعه هایپرکار شدیم.

فرهاد رمضانی مدیرعامل هایپرکار در پاسخ به پرسش خبرنگار پرشین خودرو در خصوص مکانیزم ورود قطعات خودرو به چرخه فروش این مجموعه، گفت: با وجود قطعات تقلبی، کم‌کیفیت و قاچاق در بازار، یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیریت هایپرکار جلوگیری از ورود این طیف قطعات به مجموعه بوده است.

 

فرهاد رمضانی هایپرکار



وی افزود: به همین دلیل مکانیزمی را طراحی کردیم تا بتوانیم به صورت مستقل نیز کیفیت قطعات را بررسی و تایید کنیم.

رمضانی اظهار داشت: سیستم مجموعه به این شکل است که هر کسی می تواند قطعات را در هایپرکار عرضه کند اما شروطی در این میان وجود دارد که رعایت آن الزامی است.

مدیرعامل هایپرکار در تشریح برخی از شروط موردنظر اظهار داشت: عرضه‌کنندگانی که تمایل به عرضه محصول در سیستم هایپرکار را دارند در ابتدا باید تاییدیه ای از خودروسازان داشته باشند.

رمضانی در ادامه افزود: به جز تاییدیه و استانداردهایی که خارج از مجموعه دریافت شده است، هایپرکار با بهره‌مندی از تیم فنی و مهندسی و ارسال قطعات به آزمایشگاه های مجاز، اقدام به سنجش کیفیت قطعات می کند.

رمضانی در خصوص قطعات وارداتی نیز گفت: در خصوص قطعات وارداتی نیز مهمترین موضوع وجود برگ سبز و مدارک گمرکی برای اطمینان از قاچاق نبودن اجناس است تا از ورود قطعات قاچاق به چرخه فروش هایپرکار جلوگیری شود.

کد خبر 134201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha