صادرات بنزین به اسم سایر محصولات

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بسیاری ممکن است با اضافه کردن افزودنی‌های معمولی بنزین را ماده‌ای جدید بنامند و اقدام به صادرات آن کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد درباره ممنوعیت صادرات برخی از هیدروکربن‌ها ومشکلات پیش آمده برای واحدهای تولید کننده سوخت، گفت: ما جلوی صادرات هیچ محصول و محوله‌ای را نمی گیریم. سوخت یک کالای یارانه‌ای است و پول بیت‌المال محسوب می‌شود. دولت مجوز صادرات هیدروکربن‌ها را داده است، اما مجوز صادرات گازوئیل و بنزین را صادر نکرده است.

این مقام مسئول گفت: بسیاری ممکن است با اضافه کردن افزودنی‌های معمولی این ماده را جدید نشان دهند و ادعا کنند که ما قصد صادرات این محصول را داریم. این نمونه بارز قاچاق است و ما اجازه انجام این را نخواهیم داد. باید منشا ساخت‌های صادراتی مشخص شود. ما تنها نیستیم بلکه ستاد مبارزه با قاچاق و سایر بخش‌ها در این حوزه در کنار ما قرار دارند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این که آزمایشات تشخیص منشا سوخت توسط سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود، بیان کرد: ما آزمایش‌های لازم را انجام می دهیم و اگر منشا این هیدرو کربن‌ها بنزین یا گازوئیل باشد نمی‌توان مجوز صادرات آن را صادر کرد. اجازه نخواهیم داد بنزینی که برای خود ما ۱۴ هزار تومان تمام شده با لیتری ۸ هزار تومان صادر کنیم.

او با تاکید بر تخصیص یارانه دولتی برای تولید سوخت‌هایی مثل گازوئیل و بنزین و اهمیت جلوگیری از بروز قاچاق در این حوزه، گفت: این برای عده‌ای سود و برای مملکت زیان است. با این شرایط دیگر بنزینی باقی نخواهد ماند چرا که همه بنزین تولیدی را به همین روش صادر خواهند کرد. هر هیدروکربنی بدون منشا ساخت‌های نام برده می‌تواند صادر شود.

شریعتی درباره طولانی شدن فرایند تست و ارزیابی این محصولات، بیان کرد: قبلا آزمایشگاه‌های ما تا این میزان مجهز نبود و فرآیند به کندی انجام می‌شد همین باعث می‌شد سوخت‌ها انبار شوند. این انبار شدن بسیار خطرناک بود و با توجه به اشتعال پذیری بالای این اقلام می‌توانست به فاجعه‌ای تبدیل شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این که زمان انجام این آزمایشات به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و خبری از مشکلات گذشته نیست، تصریح کرد: حدود یک سال پیش سازمان ملی استاندارد این موضوع را ساماندهی کرد و فقط مواردی که اعتراض دارند به تهران منتقل می‌شوند. امروز ما ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز نتیجه آزمایشات را اعلام می‌کنیم که یا صادر بشود یا منشا آن اجازه نمی‌دهد صادر شود.

کد خبر 134766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha