زشت ترین ماشین های جهان که تا کنون ساخته شده‌اند

زشت ترین ماشین جهان کدام است؟ در این مقاله قصد داریم نگاهی به زشت ترین ماشین های جهان بیاندازیم و با سازندگان آنها آشنا شویم. با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، زیبایی یا زشتی یک موضوع سلیقه‌ای است. شاید چیزی که از نظر شما زیباست، از دید فرد دیگر زشت به نظر برسد. اما برخی چیزها هستند که همه در مورد زشت بودن آنها اتفاق نظر دارند. مثلا بعضی از خودروهای تولید شده در طول تاریخ، به خاطر زشتی و عدم توازن در طراحی‌شان به شهرت رسیده‌اند.

 

البته در سال‌های ابتدایی که صنعت خودرو پا گرفت، توجه زیادی به طراحی ظاهری اتومبیل‌ها نمی‌شد، اما به تدریج این مسئله اهمیت پیدا کرد و به روشی برای جذب مشتری تبدیل شد.

 

اکنون به جایی رسیده‌ایم که طراحی ظاهری خودرو یکی از ملاک‌های بسیار مهم در ارزش‌گذاری آن است و هر کسی که برای خرید خودرو اقدام می‌کند، ظاهر آن را به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی در انتخابش در نظر می‌گیرد.

 

ما قبلا در یک مقاله دیگر به معرفی «زیباترین ماشین های جهان» پرداختیم و تعدادی از آنها را معرفی کردیم، اما حالا قصد داریم 13 مورد از زشت ترین ماشین های جهان را به شما معرفی کنیم. پس اگر می‌خواهید عکس زشت ترین خودروهای جهان را ببینید و با ویژگی‌های آنها آشنا شوید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

معرفی زشت ترین خودروهای جهان

برخی از کمپانی‌های خودروسازی با هدف ایجاد تمایز و به‌کارگیری خلاقیت در طراحی خودروهای خود، شکل‌های عجیب و غریبی را برای آنها در نظر می‌گیرند. در بیشتر موارد، طراحان این خودروها قصد دارند یک محصول متفاوت و خاص را روانه بازار کنند، اما نتیجه کارشان به چیزی جز یک اتومبیل مسخره و خنده‌دار تبدیل نمی‌شود. نمونه این خودروها نیز در طول تاریخ خیلی زیاد هستند. ما در ادامه این مطلب به چند مورد از زشت ترین ماشین های دنیا اشاره می‌کنیم و آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

استوت اسکاراب  (Stout Scarab)

یکی از زشت ترین خودرو های دنیا، نامش را از یک نوع سوسک گرفته که زیستگاهش در کشور مصر است. در همان نگاه اول به خودروی استوت اسکاراب متوجه شباهت آن به سوسک می‌شویم، اما این سبک طراحی باعث جذاب‌ شدن این خودرو نشده است. این مینی ون زشت، منحنی‌های عجیب زیادی در قسمت پشت خود دارد که اگر بتوانید با آنها کنار بیایید، باز هم طراحی خنده‌دار قسمت جلوی استوت اسکاراب را تحمل نخواهید کرد. در واقع مضحک‌تر از این نمی‌شد بدنه یک ون کوچک را طراحی کرد.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

لینکلن کانتیننتال (Lincoln Continental)

در فهرست زشت ترین خودرو دنیا باید به یکی از مدل‌های کمپانی لینکلن به نام کانتیننتال اشاره کنیم که در سال 1958 عرضه شد. این خودروی غول‌پیکر دارای پستی و بلندی‌های زیادی روی بدنه خود است و با چراغ‌های جلوی کجی که دارد، بارها مورد تمسخر قرار گرفته است. کمپانی لینکلن وقتی متوجه شد که این خودرو طراحی فاجعه‌باری دارد، تصمیم گرفت تغییراتی را در ظاهر آن ایجاد نماید، اما نتیجه این کار چیزی جز بدتر شدن طراحی کانتیننتال نبود. البته بعد از این تلاش ناموفق، لینکلن یک بار دیگر در سال 1961 نسخه جدیدی از کانتیننتال را عرضه کرد که خوشبختانه این بار با یک خودروی زیبا مواجه شدیم.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

آرورا (Aurora)

اگر در گوگل عکس زشت ترین ماشین های جهان را سرچ کنید، به احتمال زیاد با تصویر خودروی آرورا مواجه خواهید شد. این خودرو به هیچ وجه از زیبایی بهره نبرده و یکی از زشت ترین ماشین های جهان است. گفته می‌شود که یک کشیش، به منظور کاهش تلفات رانندگی، تصمیم گرفت که چنین طرحی را روی خودروی آرورا پیاده کند. اما نه‌تنها این کار او باعث کاهش تلفات ناشی از تصادفات نشد، بلکه سبب شد یکی از بدترکیب‌ترین اتومبیل‌های تاریخ تولید شود. فرم عجیب کاپوت، جلوپنجره و شیشه جلوی این خودرو با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

مارکوس منتیس M70

اگر قرار باشد زشت ترین ماشین جهان را معرفی کنیم، یکی از اولین گزینه‌هایی که به ذهن‌مان می‌رسد، مارکوس منتیس M70 است. این خودروی بدقواره بیشتر شبیه سفینه‌هایی است که در فیلم‌های فضایی ضعیف نمایش داده می‌شوند. نوک تیز این اتومبیل، آن را به یک ماشین اصلاح شبیه کرده است؛ البته یک ماشین اصلاح خیلی زشت! هیچ تناسبی در طراحی بخش‌های مختلف این خودرو دیده نمی‌شود. با این وجود 32 عدد از این خودرو به فروش رسیده که آمار بالایی برای آن به حساب می‌آید.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

استون مارتین لاگوندا (Aston Martin Lagonda)

تعجب برانگیز است که در فهرست زشت ترین خودرو های جهان، شاهد حضور یکی از مدل‌های استون مارتین باشیم. خودروهای این کمپانی همیشه در زیبایی زبان‌زد هستند، اما لاگوندا در این مورد یک استثنا به حساب می‌آید. با نگاهی به این خودرو، شاید باورتان نشود که استون مارتین سازنده آن باشد. ظاهر کشیده و بدقواره آن غیرقابل تحمل است؛ ضمن اینکه طراحی قسمت جلو و چراغ‌ها را می‌توان فاجعه‌آمیز توصیف کرد.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

ترول اسپورت کوپه  (Troll Sport Coupe)

کمپانی ترول تصمیم گرفت تا در ساخت بدنه خودروی اسپورت کوپه از فایبرگلاس استفاده کند که باعث سبکی خودرو می‌شد و در نتیجه سرعت آن را افزایش می‌داد. اما زشتی بیش از حد این اتومبیل سبب شد که نتواند مورد توجه عموم قرار بگیرد و خیلی زود تولید آن به انتها رسید. ارتفاع این خودرو به قدری کم بود که یک فرد بالغ به سختی می‌توانست داخل آن بنشیند. طراحی گلگیرها و صندوق عقب نیز در نوع خود یک افتضاح تمام عیار بود.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

هیوندای تیبرون نسل اول (Hyundai Tiburon)

هیوندای تیبرون در نسل‌های جدیدتر خود به خودرویی زیبا تبدیل شد، اما اولین نسل این خودرو را می‌توان یک سدان بدترکیب نامید که کاملا شایسته لقب زشت ترین خودرو در دنیا نیز هست. هیوندای در طراحی این خودرو تقریبا هیچ کدام از قواعد و اصول زیباشناسی را رعایت نکرد. چراغ‌های کوچک و پرتعدادی که در جلوی این خودرو قرار دارند، بیننده را به یاد صورت یک عنکبوت بزرگ می‌اندازند. هیچ دلیل قانع کننده‌ای هم برای چنین طراحی وحشتناکی وجود ندارد. وقتی از پهلو به هیوندای تیبرون نسل اول نگاه می‌کنیم، اوضاع کمی بهتر است، اما باز هم نمی‌توانیم آن را یک خودروی زیبا بنامیم. خوشبختانه هیوندای خیلی زود متوجه اشتباهاتش شد و در نسل‌های بعدی، ظاهر این خودرو را تغییر داد.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

پونتیاک آزتک (Pontiac Aztek)

تقریبا در هر فهرستی که با عنوان زشت ترین خودرو در جهان منتشر شده، نام پونتیاک آزتک دیده می‌شود. این خودروی کراس اور که در سال 2000 به بازار آمد، ظاهری بسیار بدی داشت. یکی از روزنامه‌نگاران برنده جایزه پولیتزر نظر جالبی در مورد این خودرو داشت. او معتقد بود که پونتیاک آزتک یکی از 50 خودروی بد در کل تاریخ است و یکی از اصلی‌ترین قواعد در طراحی خودروها را نقض می‌کند؛ قانونی که می‌گوید انسان‌ها تمایل دارند خودروها شبیه خودشان باشند. اما پونتیاک آزتک بیشتر شبیه یک موجود فضایی زشت بود. موجودی که حتی سگ‌ها با دیدنش پارس می‌کنند! یکی از موضوعاتی که باعث مشهور شدن این خودرو شد، استفاده شخصیت اصلی سریال «برکینگ بد» از آن بود. «والتر وایت» به عنوان یک معلم شیمی ساده، زشت ترین ماشین در جهان را به عنوان وسیله شخصی‌اش انتخاب کرده بود.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

شورولت SSR

کمپانی شورولت در طراحی و ساخت خودروهای زیبا تبحر دارد، اما شورلت SSR یکی از بدترین طراحی‌ها در تاریخ این کمپانی است. در ظاهر این خودرو هیچ خبری از هارمونی و هماهنگی نیست. قسمت عقب آن هیچ تناسبی با بخش جلویی ندارد. به‌طور کلی مشخص نیست که با یک وانت طرف هستیم یا یک خودروی اسپورت. این خودرو عملکرد فنی خوبی داشت، اما طراحی آن به قدری ضعیف بود که انتقادات زیادی را برای شورولت به همراه آورد.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

فیات مولتیپلا (Fiat Multipla)

کمپانی ایتالیایی فیات با عرضه خودروی مولتیپلا بخشی از اعتبار خود را از دست داد. البته این خودرو تنها مدلی نبود که به اعتبار فیات ضربه زد. این کمپانی مدل‌های دیگری را نیز عرضه کرده که از نظر ظاهری با انتقاد مواجه شده‌اند و سپس تلاش کرده تا با یک بازطراحی، انتقادات را کاهش دهد. به نظر می‌رسد که این یک رویه ثابت برای کمپانی فیات باشد. اما در مورد خودروی مولتیپلا همه چیز در بدترین حالت خود قرار دارد. به نظر می‌رسد که سقف این خودرو از بدنه‌اش جدا شده و این جداسازی به زشت‌ترین شکل ممکن صورت گرفته است. انگار وقتی طراحی خودرو به اتمام رسید، طراحان تازه به این نتیجه رسیدند که سقف خودرو خیلی کوتاه است و باید آن را بالاتر ببرند. نتیجه هم همین طرحی شد که در عکس بالا می‌بینید. در جلوی این خودور 8 چراغ کوچک دیده می‌شوند که با فاصله از هم قرار گرفته‌اند و به نوعی تکمیل کننده زشتی مولتیپلا هستند.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

ریلاینت رابین (Reliant Robin)

خودروی ریلاینت رابین در سال 1973 ساخته شد. در آن زمان، این خودرو توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. در بدنه آن از فایبرگلاس استفاده شده بود تا وزنش کاهش یابد. با دیدن این خودرو احتمالا به یاد قایق موتوری می‌افتید، آن هم یک قایق موتوری سه چرخ و بدترکیب! تصور کنید که در یک پیچ تند سوار این خودرو باشید؛ یا باید سرعت خود را خیلی کاهش دهید یا اینکه آماده چپ کردن شوید. طراح این خودرو احتمالا قصد داشته زشت ترین ماشین در دنیا را بسازد و در این کار هم کاملا موفق بوده است.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

کاوینی سی 6 دابلیو (COVINI C6W)

افرادی که خودروی کاوینی سی 6 دابلیو را در سال 2004 خریداری کردند، احتمالا به خاطر هزینه بالای تعویض لاستیک‌های آن، حسابی از خریدشان پشیمان شدند. همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید، کاوینی سی 6 دابلیو دو چرخ اضافه‌تر دارد که قرار بود کنترل بهتر و ترمزگیری آسان‌تر را برای این خودرو به ارمغان بیاورند، اما تنها ظاهری زشت و زننده را ایجاد کردند. کاوینی سی 6 دابلیو از جلو و از عقب شبیه یک خودروی اسپورت معمولی به‌نظر می‌رسد، اما وقتی از پهلو به آن نگاه می‌‌کنیم، با یکی از زشت ترین ماشین های جهان مواجه می‌شویم. جالب است که این خودرو تا سال 2016 تولید می‌شد و مشتریان خودش را داشت، اما حتی اگر همه مردم دنیا هم چنین خودرویی را بخرند، دلیل نمی‌شود که زشتی آن را نادیده بگیریم.

 

 

زشت ترین ماشین جهان ، زشت ترین ماشین های جهان ، عکس زشت ترین خودروهای جهان

نیسان کیوب (Nissan Cube)

یکی از زشت ترین ماشین های جهان که شهرت خیلی زیادی هم از این بابت دارد، خودروی کیوب محصول کمپانی نیسان است. این خودرو در واقع یک هاچ‌بک بود، اما بیشتر به ون‌ها شباهت داشت. به نظر می‌رسد که طراحان نیسان یک جعبه ساده را در نظر گرفته و صرفا چهار چرخ به آن اضافه کرده‌اند. البته خودروهای ژاپنی معمولا کوچک طراحی می‌شوند، اما نیسان کیوب در کوچکی هم از حد معمول خارج شده است. نیسان کیوب ابتدا در سال 1998 معرفی شد، اما نسل‌های مختلف آن تولید شدند و از نظر فروش نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند. دلیلش هم آن است که برخلاف ظاهر زشت، نیسان کیوب از نظر مشخصات فنی و همچنین ایمنی در سطح قابل قبولی قرار داشت و به همین دلیل مشتریان خودش را پیدا کرد.

 

در این مقاله به زشت ترین ماشین های جهان پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، ایده‌های عجیب و غریب زیادی در ساخت خودروها به کار گرفته شده‌اند که برخی از آنها را می‌توان فاجعه‌آمیز نامید. نظر شما درباره اتومبیل‌های معرفی شده در این فهرست چیست؟ به نظر شما زشت ترین ماشین دنیا کدام است؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و سایر مخاطبان پرشین خودرو به اشتراک بگذارید.

کد خبر 135074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha