اعتراف جو بایدن: تسلا بزرگترین سازنده خودروهای برقی است

جو بایدن رئیس جمهور امریکا اعتراف کرد که تسلا بزرگترین سازنده خودروهای برقی آمریکا است. همواره انتقاد ماسک(مدیرعامل تسلا) به بایدن این بود که وی با سخنانش فورد و جی ام را بالا می برد و تسلا را از گردونه خارج می کند.

به گزارش پرشین خودرو، در سخنرانی روز سه شنبه، بایدن از تأثیر تسلا بر صنعت خودرو سخن به میان آورد که به نوعی تغییر مسیر از تمجید خودروسازان سنتی فورد و جنرال موتورز بود.

بایدن از سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری شرکت های خصوصی در آمریکا برای توسعه خودروهای برقی و باتری خبر داد و اعلام کرد یک کمپانی استرالیایی به نام تریتیوم(Tritium) در حال احداث کارخانه در تنسی آمریکا برای تولید سالانه 30 هزار جایگاه مخصوص شارژ خودروهای برقی است.

بایدن گفت: «از سال 2021، سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری روی ساخت داخل در آمریکا شروع شده، از کمپانی های شاخص مثل جنرال موتورز و فورد گرفته تا سازندگان نوظهوری مثل تسلا که بزرگترین سازنده خودروهای برقی در کشور است، همچنین شرکت های جوانتری مثل ریویان که وانت برقی می سازد و پروترا(Proterra) که اتوبوس برقی می سازد.»

در طی یک ماه گذشته یک عریضه با بیش از 59 هزار امضاء گردآوری شده و از رئیس جمهور آمریکا خواسته است که تسلا را به عنوان بزرگترین خودروساز برقی این کشور به رسمیت بشمارد. جو بایدن از زمانی که به ریاست جمهوری رسیده است، از دعوت تسلا به مراسم و رویدادهای مهم صنعت خودرو طفره می رود و در آخرین اقدام خود در ماه ژانویه هنگام صحبت از گسترش خودروهای برقی در آمریکا اسمی از تسلا نبرد. ایلان ماسک هم در توییتر خود از الفاظ نامناسب استفاده کرد و بایدن را «عروسک جورابی خیس در لباس انسان» خطاب کرد.

کد خبر 137057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha