شارژ خودروهای برقی فورد در ایستگاه‌های تسلا

شرکت خودروسازی فورد که دومین شرکت خودروسازی بزرگ آمریکا به‌شمار می‌رود، با شرکت خودروسازی تسلا توافق کرده تا امکان استفاده خودروهای برقی فورد از ایستگاه‌های شارژ تسلا فراهم شود. این توافق موجب شد تا ارزش سهام هر دوی این شرکت‌ها بیش از ۷ درصد افزایش یابد.

به گزارش پرشین خودرو، پس از آنکه شرکت خودروسازی فورد آمریکا طی قراردادی امکان استفاده از خودروهای برقی این شرکت از ایستگاه‌های شارژ تسلا را فراهم کرد، سهام ۲ شرکت ۷ درصد بالا رفت.

جیم فارلی مدیرعامل فورد، در مصاحبه‌ای با سی ان بی سی، گفت: بر همین اساس ممکن است ایستگاه‌های شارژ تسلا به استاندارد معیار ایستگاه‌های شارژ در سراسر آمریکا تبدیل شود.

این توافق باعث شد تا ارزش سهام فورد ۷.۶ درصد بالا رفته و به ۱۲.۲۵ دلار برسد. ارزش سهام تسلا هم ۷.۵ درصد بالا رفت و به ۱۹۷.۹۵ دلار رسید.

پیت بودجج وزیر حمل و نقل آمریکا، هم با تحسین کردن این توافق می‌گوید که با این‌حال دولت آمریکا قصد ندارد استانداردهای ایستگاه‌های شارژ را دیکته کند.

کارشناسان می‌گویند: دسترسی به ایستگاه‌های شارژ یکی از اصلی‌ترین چالش‌های بالا بردن مقبولیت خودروهای برقی به‌شمار می‌رود.

البته جدای شبکه شارژ ایجادشده توسط شرکت تسلا برای خودروهای برقی، یک سامانه شارژ سریع خودروهای برقی دیگر در آمریکا هم وجود دارد.

از سال ۲۰۱۲ شرکت خودروسازی تسلا ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی خود در آمریکا را ایجاد کرده که این خودروها می‌توانند با ۱۵ دقیقه شارژ نیوری کافی برای طی مسافت ۵۱۸ کیلومتر راه را دریافت کنند.

کد خبر 142623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha