تسلا بیست و سومین خودروساز در بین بهترین برندهای خودرویی شد

تسلا با سقوط 7 پله ای به جایگاه بیست و سوم بهترین برندهای خودرویی رسید که نشان می دهد هر چقدر هم هواداران تسلا زیاد باشند، به آن اندازه ای نیستند که جایگاه برند تسلا را در رتبه بندی «بهترین برند خودرویی» کانزومر ریپورتس بالا بکشند.

به گزارش پرشین خودرو، در جایی که مقیاس ها و معیارهای اندازه گیری، تعداد هوادار و از این قبیل موارد نیست، عشق به خودروی برقی نمی تواند در رتبه بندی بهترین برند خودرویی مؤثر واقع شود.

تسلا از رتبه 16 در سال 2021 با افت 7 پله ای به رتبه 23 در رتبه بندی کانزومر ریپورتس سال 2022 رسید. این شدیدترین افت در بین 32 برندی است که در این نظرسنجی و مطالعه مورد بررسی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، دلیل افت 7 پله ای تسلا، معرفی فرمان یوق شکل این خودرو است که در مدل های اس و ایکس این برند معرفی شده اند. این فرمان باعث پایین آمدن امتیاز این خودروها در معیار تست جاده شده است.

امسال سوبارو بهترین برند سال کانزومر ریپورتس معرفی شده است که جای مزدا را که سال 2021 بهترین برند معرفی شده بود گرفته و حالا مزدا به مقام دوم تنزل پیدا کرده است.

پنج برندی که از تسلا امسال پیش افتاده اند عبارتند از بیوک مقام یازدهم، کرایسلر مقام سیزدهم، دوج مقام شانزدهم، کادیلاک مقام بیست و یکم، و فورد اف مقام بیست و دوم.

شورولت نیز به مقام بیست چهارم یعنی یک پله پایین تر از تسلا رسید.

لینکلن از فورد به مقام بیست ششم، جی ام سی به مقام سی یکم و جیپ به مقام سی و دوم رسیدند.

کانزومر ریپورتس هر سال به برندهای حاضر در بازار آمریکا بر اساس معیارهای تعریف شده امتیاز می دهد. برخی از این معیارها عبارتند از: عملکرد در تست جاده، قابلیت اتکا قابل پیش بینی، رضایت مشتری و امکانات ایمنی خودرو.

بالاترین رتبه در بین برندهای خودرویی به برند می رسد که در تمامی محصولات خود از لحاظ عملکرد تناقض نداشته باشد.

برای مثال امتیاز کل بیوک 72 است در حالی که امتیاز کل تسلا به 60 رسیده. این در حالی است که تست جاده تسلا 83 و تست جاده بیوک 76 است. کانزومر ریپورتس ضریب بیشتری برای رضایت مشتری و ایمنی نسبت به سایر معیارها قائل است.

هر برند حداقل باید دو محصول قابل ارائه و قابل مقایسه داشته باشد تا در این رتبه بندی شرکت داده شود. برای همین برندهای فیات، مازراتی و پولستار و رام در این رتبه بندی حضور ندارند و الزامات رقابت را پاس نکرده اند.

تسلا حتی در بخش خودروهای برقی هم نتایج ناامید کننده ای داشت. در دسته بهترین برند خودروهای برقی هم فورد مک-ایی Mack-E مقام اول را به دست آورد و این جایگاه را از چنگ مدل 3 تسلا بیرون کشید.

وبسایت کانزومر ریپورتس یک انتشارات غیرانتفاعی است که برای نظرسنجی و مطالعه برای رتبه بندی برندهای خودرویی از دانشمندان، مهندسان، خبرنگاران و محققان استفاده می کند.

در گزارش کانزومر ریپورتس آمده است: «تسلا مدل 3 از لحاظ آخرین فناوری های روز می درخشد، پیمایش به ازای هر بار شارژ و شبکه جایگاه های شارژ سریع آن خیره کننده است و از لحاظ تجربه رانندگی به خودروهای اسپورت نزدیک است. اما خودروی موستانگ مک-ایی فورد از لحاظ اسپورت بودن، نه تنها کم ندارد بلکه این خودرو از لحاظ عملی به نیازها نزدیک تر و رانندگی با آن راحت تر است. ضمن آن که فورد ساکت تر و سواری آن راحت تر است.»

کانزومر ریپورتس 2 امتیاز بیشتر به مک-ایی فورد داده است چون سامانه کمک به راننده بلوکروز BlueCruise آن به طور مؤثری راننده را تحت نظر دارد و هشدارهای آن به جا و به موقع است. در حالی که سامانه اتوپایلوت تسلا نیاز به آن دارد که حداقل یک دست راننده روی فرمان باشد. در آن صورت راننده می تواند برای چند لحظه چشم از جاده بردارد.

منبع: thestreet.com

کد خبر 137200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha