خودرو K125 در سال 1402 به تولید انبوه می رسد / حذف خودروهای زیان ده و تمرکز بر تولید محصولات سودآور در ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو از برنامه ریزی برای تولید 750 هزار دستگاه خودرو در سال 1401 در گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مهدی خطیبی در مراسم رونمایی اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 25 هزار دستگاه از برنامه تولیدی در سال آینده در شرکت ایران‌خودرو دیزل و سهم محصولات خودروهای تجاری این شرکت خواهد بود.

وی افزایش تیراژ تولید و تغییر ترکیب تولید در ایران خودرو را برخی از رئوس برنامه های هیات مدیره ایران خودرو در سال 1401 اعلام کرد و اظهار داشت: سال آینده این شرکت از تولید محصولات بی‌کیفیت و زیان ده به سمت خودروهای به‌روز و سودآور حرکت خواهد کرد و با تغییر در ترکیب تولید در ایران خودرو، در سال آینده حدود 95 درصد محصولات گروه محصولاتی با کیفیت خواهد بود.

برنامه ریزی برای صادرات 15 هزار خودرو در سال آینده

مدیرعامل ایران خودرو همچنین ارتقاء کیفیت محصولات و توسعه صادرات را از دیگر برنامه های ایران خودرو در سال آینده عنوان کرد و گفت: اگر می خواهیم به تیراژ بالا دست یابیم قطعا در آینده محدودیت تقاضا خواهیم داشت و باید بازارهای صادراتی را توسعه دهیم بنابراین براساس هدف گذاری صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ هزار دستگاه خودرو صادر خواهیم کرد که رشد بالغ بر 300 درصدی را در صادرات خواهیم داشت.

خطیبی توسعه محصول و بهبود شاخص های اقتصادی در تولید را از دیگر نکات مهم در برنامه های آتی ایران خودرو ذکر کرد و اظهار داشت: چنانچه برنامه‌های ایران خودرو در حوزه های مختلف تیراژ تولید، توسعه محصول و بهبود شاخص های اقتصادی محقق شود ایران خودرو پس از سال‌ها از زیان خارج شده و به سودآوری خواهد رسید.

 

مهدی خطیبی



وی همچنین در حاشیه مراسم رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل در جمع خبرنگاران از تولید انبوه و تجاری خودرویK125 ایران‌خودرو از سال 1402خبر داد.

مطالبات سازندگان 4 ماهه پرداخت می شود

مدیرعامل ایران خودرو در جمع خبرنگاران با توجه به برنامه ریزی برای افزایش تیراژ تولید در سال آینده و راهکار تامین نقدینگی تولید گفت: هیچ مشکلی از بابت نقدینگی و تامین مالی شبکه قطعه‌سازی وجود ندارد، هم اکنون حداکثر زمان پرداختی مطالبات ایران خودرو به سازندگان چهار ماهه است و در پرداخت ها طبق قرارداد عمل می‌شود.

خطیبی تصریح کرد: با اجرایی شدن برنامه‌های افزایش تولید، بدهی‌های ایران‌خودرو به قطعه‌سازان کاهش و سودآوری شرکت افزایش خواهد یافت.

زیان ایران خودرو تا 3 سال آینده صفر می شود

وی همچنین در خصوص وضعیت زیان دهی این شرکت گفت: زیان انباشته این شرکت در سه سال آینده به صفر خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص زمان خروج دو محصول پژو و سمند تاکید کرد: دو خودروی سمند و پژو 405 در سال جاری از خط تولید ایران خودرو خارج می شود اما به جهت تعهد 9 هزار دستگاهی ایران‌خودرو به تاکسیرانی، این خروج به تدریج صورت خواهد گرفت.
 

کد خبر 137422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha