تبریک شبهه انگیز مدیرعامل کارمانیا /دانگ‌فنگ IX7 به ایران می‌آید!

مدیرعامل خودروسازی کارمانیا پیام تبریک سال نو را با تصویری از یک خودروی شاسی بلند چینی منتشر کرد که همین امر به سرانجام رسیدن مذاکرات با دانگ فنگ برای تولید خودروی دانگ فنگ IX7 در این شرکت را قوت بخشیده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، داستان از پیام تبریک سال 1401 مدیرعامل خودروسازی کارمانیا در فجازی آغاز شد که تصویری از خودروی دانگ فنگ IX7 را در حالی که روی پلاک آن کلمه انگلیسی Helmarv درج شده است، نمایش می‌داد.

پیام تبریک منقش به دانگ فنگ IX7 در کنار سیاست خودروسازی دانگ فنگ در واگذاری نمایندگی تولید هر محصول به یک خودروساز ایرانی این شائبه را تقویت می‌کند که کارمانیا موفق شده است تا نمایندگی تولید دانگ فنگ IX7 را به دست آورد.

 

پیام تیرک نوروز 1401 مدیرعامل خودروسازی کارمانیا

 

کارمانیا ix7



کارمانیا از زمانی که بی وای دی به دلیل تحریم های صنعت خودرو ایران را ترک کرد همواره در پی جایگزینی یک محصول مناسب بود اما در این امر موفق نشد.

هر چند از اوایل سال قبل زمزمه های حضور مجدد بی وای دی در ایران قوت گرفت گرفت و حتی بی وای دی تانگ نیز به کارخانه کارمانیا آمد اما همچنان وضعیت تولید آن مشخص و قطعی نشده است که شاید یکی از دلایل اصلی آن نیز به سرانجام نرسیدن برجام باشد.

با وجود تلاش های پیشین کارمانیا در تولید تانگ، خودروی برقی سودا ek1، مینی ون کیتون، گویا تولید دانگ فنگ ix7 از سایر برندها بیشتر در دسترس کارمانیا قرار دارد.

معرفی دانگ فنگ ix7

دانگ فنگ ix7نسخه بزرگ تر و 7 نفره دانگ فنگ ix5 یا همان دیگنیتی بهمن موتور است که گویا قرار است در کارمانیا تولید شود.

 

کارمانیا



دانگ فنگ ix7 کراس اوور سایز متوسط جوینت‌ونچر DFSK است که میان دانگ‌فنگ موتور (DFM) و گروه صنعتی Sokon شکل گرفت. Ix7 سال 2019 معرفی و سال 2020 به مشتریان تحویل داده شد.

دانگ فنگ ix7 در بازار چین با نشان دانگ فنگ عرضه می شود، این شرکت در بازارهای هدف ix7 را با برند گلوری عرضه می‌کند اما آنچه در ایران اتفاق می‌افتد متفاوت با چین و بازارهای جهانی خواهد.

 

کارمانیا



در صورت تولید قطعی دانگ فنگ ix7 در کارمانیا، به احتمال بسیار زیاد این خودرو همانطور که پیش از این نیز دیده شده است با نشانی متفاوت از بازارهای جهانی و چین عرضه خواهد شد.

هر چند هنوز هیچ چیز قطعی نشده است اما در صورتی که بخواهیم که بر اساس پیام تبریک نوروزی مدیرعامل کارمانیا پیش برویم، باید نام دانگ فنگ ix7 در کارمانیا بر اساس نوشته روی پلاک خودرو، Helmarv باشد که معنی خاصی را به ذهن متبادر نمی‌کند.

 

کارمانیا



دانگ فنگ ix7با طول 4930 میلیمتر ، عرض 1935 میلیمتر و ارتفاع 1765 میلیمتری، 200 میلیمتر از سطح زمین بلندتر است ضمن اینکه فاصله بین محورهای آن نیز 2810 میلیمتر است.

با وجود این ابعاد باید گفت که این خودرو تنها 2 سانتیمتر در فاصله دو محور و 25 سانتیمتر از نظر طولی از خودروی دیگنیتی بهمن موتور یا دانگ فنگ ix5 بزرگ‌تر است.

دانگ فنگ ix7 بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی که با پیشرانه های مختلفی قابل عرضه است تنها با یک پیشرانه 2 لیتری توربو که توان تولید 230 اسب بخار قدرت و گشتاور 355 نیوتن متری دارد، در دسترس خریداران است.

دانگ فنگ ix7که با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود در دو نسخه تک دیفرانسیل و 4 چرخ متحرک قابل سفارش گذاری است.

 

کارمانیا



متوسط مصرف سوخت در نمونه محور جلو یا تک دیفرانسیل 8.6 لیتر و در نمونه مجهز به سامانه 4 چرخ محرک 9.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

این خودرو در بازار چین در بازه 19 تا 33 هزار دلاری ثبت سفارش می‌شود.

 

کارمانیا



در پایان باید گفت اگر موضوع تولید دانگ فنگ ix7 در کارمانیا صحت داشته باشد شاهد یک خودروی چینی 2 لیتری توربو در ایران هستیم که از سیاست نانوشته تولید خودروهای 1.5 لیتری توربو پیروی نمی‌کند.

نکته مهمتر اما ادامه سیاست دانگ فنگ در ایران است که هر محصول خود را برای تولید به خودروسازی متفاوت می‌دهد که یک روز خودروسازی فردا است یک روز ایران خودرو و ... طبیعتا خروجی این سیاست چیزی نیست جز وابستگی صددرصدی خودروسازان ایرانی به یک برند خاص!

کد خبر 137493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرادسلمانی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    باسلام خردادسال۹۷اس۶ثبت نام کردم باقیمت قطعی وتحویل مهر۹۷ولی امروز۲۱اردبهشت ۱۴۰۱هنوزکارم ّه سرانجام نرسیده پارسال دوتاخودروی تانک آوردندفعلآ که ازش خبری نیست وحالاخودروی دانگ فنگ ix7خدامیدانی کارمانیاچه برنامه ای داردانشاءالله به سرانجام برسی ماازبلاتکیفی بیرون بیایم این کاردرست نیست که هرچندوقت یی خودروی معرفی می کنندبعدش توبایکانی خاک بخوری این همه خودروسازتوکشورباوجودتحریم خودروتولیدمی کنند الی کارمانیا اکربرنامه ای داشتندبرای تولیدعنوان می کردندخط تولیدخودروی ؟ ازاین ماه استارت میخورد ولی ظاهرآهیچ برنامه ای ندارند