معرفی 3 محصول جدید دافران تا پایان امسال / طرح نوسازی ناوگان باید بازتعریف شود

مدیرعامل شایان دیزل با اعلام خبر معرفی سه محصول جدید با برند دافران گفت: معتقدیم که طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده کشور از جذابیت لازم برای خودروسازان برخوردار نیست و نیاز به بازتعریف از سوی نهادهای تصمیم‌گیر به شدت احساس می‌شود.

محمد مرتضایی، در گفت‌ وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر یک کامیونت 10.5 تن را در دست تست و بررسی داریم تا در کنار دو محصول پنج تن و باری 2*6 تا پایان سال جاری به بازار عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: تک محصول شایان دیزل در حال حاضر با 21 درصد داخلی سازی به بازار عرضه می‌شود اما در پی امضای تفاهم نامه‌ با شرکت‌های داخلی برنامه داخلی سازی دیگر قطعات را در دست داریم.

مدیرعامل شایان دیزل با انتقاد از جذاب نبودن طرح نوسازی ناوگان فرسوده برای خودروسازان، این مشکل را مهم‌ترین دلیل شکست این طرح دانست و اظهار داشت: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده نیاز جدی به بازتعریف دارد تا جذابیت آن برای خودروسازان افزایش پیدا کند. ما یک بنگاه اقتصادی هستیم نه موسسه مالی که توان تحویل خودرو ودریافت هزینه آن در ماه‌ها بعد را داشته باشیم.

وی زمان دریافت مبلغ خودرو در حالت عادی را یک تا دو ماه اعلام کرد در حالی که در طرح نوسازی ناوگان فرسوده این امر گاها تا شش ماه زمان می‌برد و با انتقاد از کوتاهی شبکه بانکی در پر کردن این خلا، گفت: متاسفانه این روند به کاهش نقدینگی خودروسازان می‌انجامد و شبکه بانکی نیز به دلایل مختلف وارد این عرصه نمی‌شود.

 

محمد مرتضایی


مرتضایی راهکار رفع این مشکل را بازتعریف این طرح با استفاده از نظرات متخصصان، کارشناسان و نهادهای مربوطه عنوان کرد و افزود: در تصویب طرح‌های این چنینی باید از خودروسازان، سازمان‌های مرتبط نظیر وزارت نفت و محیط زیست و مالکان خودروهای فرسوده مشورت گرفته شود در حالی که تا امروز این اتفاق رخ نداده است و همین عدم مشورت زمینه شکست و مسکوت ماندن این طرح را فراهم کرده است.

وی همچنین به انتقاد از افزایش قیمت خودرو به دلایلی که خارج از مدیریت خودروسازان است پرداخت و گفت: ما به عنوان یک خودروساز علاقمندیم تا خودرو با قیمت پایین به بازار عرضه شود تا توان خریداران حفظ شود اما مشکلاتی نظیر تورم، تغییر نرخ ارز، افزایش هزینه گمرک و عوارض ورود موجب شده است تا ما قیمت خود را در سال جاری افزایش دهیم.

این مدیر صنعت خودرو با اشاره به وضعیت تولید شایان دیزل در سال جاری اظهار داشت: ما تا پایان شهریورماه 600 دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه کردیم و از شهریور ماه با دو شیفت کردن خط تولید تلاش برای تولید یک هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 1401 را آغاز کرده‌ایم.

مرتضایی به برنامه‌های شایان دیزل برای متنوع سازی طرح‌های فروش نیز اشاره کرد و گفت: از اواسط مهرماه در نظر داریم تا دور جدیدی از همکاری با موسسات مالی و لیزینگ‌های داخلی برای فروش محصولات را آغاز کنیم که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شایان دیزل به بحث خدمات پس از فروش نیز اشاره و عتوان کرد: ما در این شرکت برای افزایش کیفیت خدمات پس از فروش اقدام به تاسیس شایان یدک کردیم که وظیفه توسعه شبکه خدمات، تامین قطعات و ارسال قطعات را در کنار مباحث آموزشی بر عهده دارد. در همین راستا یک مرکز آموزش مجهز در پایتخت احداث کردیم که به تربیت کادر فنی این شرکت مشغول است.

وی افزود: به طور مشخص در تامین قطعات از مردادماه به این سو مشکلی وجود نداشته است و به میزان سه برابر آمار تولید اقدام به دپوی قطعات یدکی کرده ایم تا در کمترین زمان ممکن بتوانیم نیاز مشتریان را برطرف کنیم.

مرتضایی در پایان خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر 12 نمایندگی در کشور داریم که در حوزه فروش و خدمات پس از فروش فعال هستند و تا پایان سال جاری نیز شش مرکز دیگر به آن افزوده خواهد شد.


خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 139217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha