دومین محصول جدید ایران خودرو نیمه اول سال 1402 وارد بازار می شود

پروژه TF21 دومین محصول جدید ایران خودرو در سال 1401 با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در شرکت ایران خودرو رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو TF21 که بر اساس اعلام ایران خودرو در نیمه نخست سال آینده با موتور TU5 پلاس به تولید انبوه رسیده و وارد بازار می شود در کلاس ابعادی B است که طراحی و تکوین این محصول ظرف مدت 18 ماه در شرکت ایران خودرو به انجام رسیده و قادر است تمام استانداردهای ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس کند.

مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از دومین محصول جدید ایران خودرو ، طراحی و تولید این محصول را دستاوردی مهم برای این گروه خودروسازی دانست و گفت : طراحی و تولید این خودرو در مدت 18 ماه یک رکورد قابل توجه برای این شرکت ایران خودرو به حساب می آید.

وی با بیان اینکه خودرو TF21 محصولی در رده قیمتی پایین و احتمالا جایگزین پژو 206 خواهد بود ، افزود : تلاش ایران خودرو بر این بوده که در پروژه TF21 ضمن رعایت تمامی استانداردها از نظر زیبایی و طراحی و كیفیت در رده جهانی باشد.

 

مهدی خطیبی


وی در ادامه به اقدامات ایران خودرو در حوزه کیفی سازی از زمان قبول مسئولیت در این شرکت پرداخت و با توجه به عدم رضایت مردم از کیفیت خودروها، تاکید کرد: از ابتدای حضور در این گروه خودروسازی 279 پروژه کیفی سازی خودروها تعریف شد و در این راستا موضوع عبور مستقیم و تولید خودرو کامل بسیار به ما کمک کرده است.

مدیرعامل ایران خودرو با توجه به اتمام خودروهای ناقص در ایران خودرو بیان کرد : از پایان اردیبهشت‌ماه امسال ایران خودرو با تولید خودروهای ناقص برای همیشه خداحافظی کرد که این مساله کاهش 25درصدی نمره منفی کیفیت تولید خودرو ها و همچنین در کاهش هزینه‌ها و شناخت گلوگاه‌های شبکه تامین کمک بسیاری داشت .

خطیبی همچنین با اعلام اینکه بزرگترین اقدامات ایران خودرو در پروژه کیفی سازی تولید محصولات عبور مستقیم بوده است، به وضعیت تولید این شرکت اشاره و افزود : از ابتدای امسال تا امروز 332 هزار دستگاه خودروی کامل در ایران خودرو تولید شده که 108 هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است همچنین ظرف این مدت 330 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده که رشد 40 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است .

وی در ادامه به کاهش 50 درصدی عیوب در خودروهای تولیدی اشاره و خاطر نشان کرد : پیش از این عیوب خودروها رقم 4.8 درصد بود که خوشبختانه به 2.4 درصد رسیده ایم و براساس برنامه ریزی ها تا پایان سال این رقم به 1.4 درصد خواهد رسید.

در ادامه این مراسم رضایی منش معاون مركز تحقیقات ایران خودرو در خصوص طراحی و ساخت خودرو TF21 گفت: عزم ایران خودرو این است كه مراحل ایده تا ساخت نمونه مهندسی این محصول جدید بیش از 18 ماه طول نكشد.
وی با اشاره به بلوغ مرکز تحقیقات ایران خودرو در طراحی پلتفرم افزود : بر همین اساس سرعت پیشرفت پروژه در محصولات جدید به این علت بالا رفته است که مراحل مهندسی پروژه همزمان در همه بخش های محصول انجام می شود.


سومین پلتفرم ایران خودرو درقالب SUV طراحی می شود


مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو بیان کرد : ایران خودرو همه استانداردها 85 گانه را با نگاه قابلیت های محصول از همان ابتدای پروژه مد نظر قرار داده است به طوری امروز ایران خودرو صاحب ٣ پلتفرم اختصاصی است پلتفرم خودرو تارا ، پلتفرم ریرا و نمونه سوم پلتفرم هم که مطابق دستور اخیر هیئت مدیره در حال طراحی است در قالب آن یك خودروی SUV طراحی شده است به زودی نمونه محصول آن ساخته خواهد شد.

 

رضایی منش


رضایی منش در پایان با بیان اینکه پروژه TF21 یکی از بانظم ترین پروژه های ایران خودرو بوده است ، تاکید کرد : علاوه بر این محصول تولید خودروهای هیبریدی در دستور کار ایران خودرو قرار دارد که نمونه اولیه آن نیز ساخته شده است .

به گزارش پرشین خودرو ، تولید مدل مفهومی TF21 پس از بازدید سرزده رئیس جمهور از ایران خودرو در اواخر سال گذشته و دستور 8 ماده ای وی آغاز و در اوایل فروردین 1401 به تایید مدیرعامل ایران خودرو رسید و فاز طراحی آن آغاز شده است.

در پروژه TF21، طراحی استایل ظاهری خودرو بر عهده واحد طراحی صنعتی معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو بوده است. ضمن این‌که طراحی تمامی قطعات تزیینی خارجی و داخلی نیز با استفاده از توان مرکز تحقیقات، ظرفیت تامین کنندگان سطح یک شرکت ساپکو و مشاوران خارجی در دست انجام است.

خودروی TF21 در زمینه امکانات ایمنی ، فراتر از انتظار ظاهر شده و دارای تجهیزاتی اعم از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS ، راهنمای تعویض دنده سیستم GSI))، سنسور نور و سنسور باران است. بدین ترتیب TF21 به خوبی قادر به رقابت با رقبای مطرح وارداتی هم رده در بازار ایران است.

این خودرو با توجه به اینکه در سگمنت B قرار دارد، مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر، حدود 7 لیتر خواهد بود.

با پیشرانه TU5 پلاس خودرو TF21 می‌تواند حداکثر قدرت 115 اسب بخار و بیشینه گشتاور 150 نیوتن متر را تولید کند. که این توان توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک و همچنین گیربکس دنده ای پنج سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. البته ایران خودرو قصد تولید خودرو TF21 با گیربکس شش سرعته دنده ای را هم در آینده دارد.
 

کد خبر 139397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha