سال 1402 سال ارتقای کیفیت و تحول در استانداردهای خودرو خواهد بود

در سال آینده قرار است ایران خودرو دو محصول جدید خود را به بازار عرضه کند. این دو محصول جدید که ری‌را و TF21 نام دارد (البته TF21 اکنون نامگذاری نشده و این عبارت در اصل نام پروژه است) از نظر سطح کیفیت و استاندارد در بالاترین سطح خودروهای تولیدی قرار خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت ایران خودرو تاکنون جزو پیشروترین شرکت‌ها در زمینه اجرا و ارتقای استانداردهای خودرو در کشور بوده و محصولات این شرکت همیشه بخشی از اولین محصولاتی است که برای اولین بار جدیدترین استانداردها را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال پس از ورود استاندارد برخورد با عابر پیاده در لیست استانداردهای خودرویی کشور محصولاتی نظیر پژو 207i و رانا پلاس اولین خودروهایی بودند که این استاندارد را توانستند پاس کنند. در ادامه دنا پلاس و تارا نیز موفق به دریافت این استاندارد مهم شدند.

از طرفی هر زمان که سازمان استاندارد قوانین و استانداردهای جدیدی را برای خودروسازان وضع می‌کند ایران خودرو اولین شرکتی است که این استانداردها را بر روی خودروهایش اجرا می‌کند. از جمله این استانداردها می‌توان به استاندارد آلایندگی یورو 5، سیستم هشدار خودرو، سیستم ترمز گیری، ایربگ‌های خودرو و … اشاره کرد که آبی پوشان ایران خودرو در بکارگیری هرچه بهتر این استانداردها در تلاش هستند.

اکنون این شرکت اعلام کرده که قرار است طی سال آینده با تولید محصولات جدید خود یعنی ری‌را و TF21 استانداردهای خود را ارتقا داده و تحولی در این زمینه بوجود آورد. عزم ایران خودرو در این زمینه سبب شده تا روند ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات این شرکت خوشنام شتاب گیرد. خصوصا از زمانی که مهدی خطیبی سکان هدایت بزرگترین شرکت خودروسازی ایران را بر عهده گرفته روند اجرای استانداردها و البته ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو افزایش و سرعت چشمگیری پیدا کرده و به همین خاطر ستاد عالی کیفیت ایران خودرو به صورت هفتگی با حضور سکاندار اصلی این شرکت اهداف را ترسیم کرده و روند اجرای آنها را بررسی می‌کند.

ری‌را، اولین خودروی کراس اوور تولید داخل بوده که بر اساس ترند روز دنیا طراحی شده و قرار است از نیمه اول سال آینده وارد خط تولید آبی پوشان ایران خودرو شود. این خودرو از پلتفرم جدید و بومی ایران خودرو تحت عنوان IKP1 بهره می‌برد و به همین خاطر ری‌را از نظر ابعاد و اندازه رقبایی همچون پژو 2008 و سیتروئن C3  دارد. ایران خودرو قصد دارد تا این خودرو را در چند نسخه مختلف با هدف دسترسی اقشار مختلف جامعه به بازار عرضه کند. نسخه پایه ری‌را مجهز به پیشرانه TU5 پلاس و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک خواهد بود که مشابه این مشخصات فنی را در تارا اتوماتیک قبلا دیده بودیم. اما نسخه فول ری‌را طبق شنیده‌ها مجهز به جدیدترین پیشرانه ملی که آن هم تولید خود ایران خودرو یعنی پیشرانه EFP بوده که قوی‌ترین پیشرانه داخلی است. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز انتظار می‌رود که ری‌را مجهز ترین و فول آپشن ترین خودروی داخلی باشد.

همچنین خودروی TF21  هم یکی دیگر از خودروهای جدید ایران خودرو بوده که همانطور که قبلا اشاره کردیم هنوز نام مشخصی برای آن انتخاب نشده اما آن طور که این شرکت اعلام کرده این خودرو جایگزین ملی پژو 206 خواهد بود که بر روی پلتفرم P200 توسعه یافته و ابعادی شبیه به پژو 206 دارد. این خودرو نیز مانند دیگر عضو جدید ایران خودرو یعنی ری‌را در چند تیپ به بازار عرضه خواهد تا اقشار مختلف جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. TF21 قرار است ابتدا با پیشرانه TU5 پلاس به بازار عرضه شود و در آینده با تولید انبوه یکی دیگر از پیشرانه جدید ایران خودرو که IK3  نام دارد، با پیشرانه IK3 که یک پیشرانه 3 سیلندر بسیار کم مصرف و اقتصادی داخلی است پا به جاده‌های ایران بگذارد. از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز این خودروی هاچ بک ملی ساخت ایران خودرو به سطوح مختلفی مجهز خواهد شد.

کد خبر 141894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha