کد خبر 140138
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
9 روش برای جلوگیری از سرقت ساینا

جلوگیری از سرقت ساینا و سایر خودروها روش‌های گوناگونی دارد. ما در این مطلب در مورد انواع روش‌های تامین امنیت خودرو به طور کامل توضیح دادیم.

به گزارش پرشین خودرو، هر سال هزاران خودرو در ایران به سرقت می‌روند. 90درصد این اتومبیل‌ها تولید داخل هستند. این موضوع نشان می‌دهد که خودروهایی مثل پژو، پراید، ساینا، کوییک و تیبا تجهیزات ایمنی کافی ندارند. بنابراین لقمه‌ای آماده برای سارقان به شمار می‌روند.

 

با این همه شما نمی‌توانید دست روی دست بگذارید و برای حفظ امنیت خودرو خود اقدامی نکنید. روش‌های مختلفی برای جلوگیری از سرقت ساینا و سایر خودروهای داخلی وجود دارد. در این مطلب به طور مفصل در مورد راه‌های پیشگیری از سرقت اتومبیل توضیح می‌دهیم.

 

1. بودجه مناسبی برای خرید تجهیزات ایمنی خودرو در نظر بگیرید

این روزها ابزارهای امنیتی مختلفی برای حفظ ایمنی خودروها در بازار موجود هستند؛ بنابراین به محض خرید اتومبیل به فکر تهیه وسایل مختلف امنیتی هم باشید. بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید و بودجه قابل‌توجهی برای این کار کنار بگذارید. برای این منظور می‌توانید قیمت جی پی اس یا انواع دزدگیر و قفل‌ها را از قبل چک کنید و پول مورد نیاز برای خرید آن‌ها را کنار بگذارید. در نهایت با توجه به نیاز خود اولویت‌بندی کنید و ابزارهای مورد نیاز را برای نصب روی خودرو بخرید.

 

2. نصب دزدگیر ساینا؛ روشی مطمئن برای جلوگیری از سرقت انتخاب کنید

دزدگیرها در مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند. مهم‌ترین کاربرد دزدگیر، آگاه کردن شما از وجود افراد مزاحم و سارقان در اطراف خودرو است. به محض این‌که فردی به اتومبیل شما نزدیک شود و آن را لمس کند، دزدگیر آژیر می‌کشد و شما را باخبر می‌کند. در نتیجه شما به سرعت خود را به محل مورد نظر می‌رسانید و جلوی سرقت را می‌گیرید. خیلی از مواقع هم دزدان با شنیدن صدای دزدگیر پا به فرار می‌گذارند و در اجرای نقشه خود ناکام می‌مانند. البته برخی سارقان با نحوه از کار انداختن دزدگیر آشنایی دارند و قبل از سرقت آن را غیرفعال می‌کنند. بنابراین بهتر است از دزدگیر به همراه سایر ابزارهای امنیتی مثل ردیاب استفاده کنید. به این منظور قیمت ردیاب شنود دار به همراه دزدگیر را از سایت‌های معتبر بگیرید و امنیت خودرو را برای همیشه تامین کنید.

 

 

3. برای جلوگیری از سرقت ساینا انواع قفل فرمان، پدال و قفل کاپوت را به کار ببرید

بسیاری از سارقان خودرو حرفه‌ای هستند و راه باز کردن قفل‌های مختلف را می‌دانند. اما این دلیل نمی‌شود که شما انواع قفل‌های امنیتی را به کار نبرید. هر چقدر هم که باز کردن قفل‌ها برای سارقان ساده باشد، باز هم باید برای این کار وقت بگذارند و همین ریسک سرقت را برای آن‌ها بالا می‌برد.

به‌علاوه برخی از دزدان با مشاهده انواع قفل فرمان، پدال، لاستیک و کاپوت قید دزدی را می‌زنند و سراغ اتومبیل دیگری می‌روند. استفاده از قفل‌های مختلف به همراه یک ردیاب پلیسی بدون نیاز به نصب امنیت خودرو شما را به طور کامل حفظ می‌کند.

 

4. استفاده از سوئیچ مخفی؛ راه سرقت خودرو را روی سارقان ببندید

برداشتن فیوز برای جلوگیری از سرقت پژو، ساینا و سایر خودروها روشی معمول است. اما این روش سخت و وقت‌گیر است. نصب یک سوئیچ مخفی روش بهتری برای جلوگیری از سرقت ساینا است. با بسته شدن سوییچ مخفی، اتصال برق خودرو قطع می‌شود. بنابراین سارقان بدون وجود این سوییچ، نمی‌توانند سیم‌کشی خودرو را دستکاری کنند و آن را راه بیندازند. سوئیچ مخفی به صورت یک دکمه در قسمتی از اتومبیل تعبیه می‌شود و فقط شما از وجود آن خبر دارید. همین باعث می‌شود سارقان به آن دسترسی نداشته باشند و نتوانند ماشین را روشن کنند.

 

5. از قرار دادن وسایل ارزشمند داخل کابین و صندوق عقب خودرو خودداری کنید

وقتی می‌خواهید ماشین خود را جایی پارک کنید، وسایلی مثل کیف، لپ‌تاپ، گوشی موبایل، تبلت و کیسه‌های خرید را هم با خود ببرید. گاهی سارقان با دیدن وسایل ارزشمند داخل اتومبیل، تحریک می‌شوند و سراغ خودرو شما می‌آیند. آن‌ها با شکستن شیشه یا باز کردن درب صندوق، وسایل باارزش شما را می‌دزدند و خسارت زیادی هم به خودرو وارد می‌کنند.

 

6. ردیاب خودرو؛ بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت ساینا

ردیاب‌ها جدیدترین و مجهزترین ابزارهای امنیتی خودرو هستند. بقیه وسایل ایمنی برای پیشگیری از سرقت کاربرد دارند. اما ردیاب علاوه‌بر جلوگیری از سرقت، برای پس گرفتن اتومبیل سرقت شده هم بسیار کارآمد خواهد بود.

ردیاب‌ها آنقدر کوچک و جمع‌وجور هستند که کاملا دور از چشم سارقان نصب می‌شوند. بنابراین دزدی که سراغ خودرو شما می‌آید به هیچ وجه از وجود دستگاه جی‌پی‌اس باخبر نمی‌شود. اما به محض لمس شدن ماشین، روی گوشی شما هشدار ارسال می‌شود و اقدامات لازم را انجام می‌دهید.

اگر به هر دلیلی دیر برسید و خودرو دزدیده شده باشد، می‌توانید با کمک ردیاب و اپلیکیشن روی گوشی، موقعیت مکانی دقیق ماشین را شناسایی کنید. در این شرایط با کمک پلیس، قابلیت شنود ردیاب و امکانات موقعیت‌یابی جی‌پی‌اس خیلی زود به خودرو خود خواهید رسید.

 

7. هنگام پارک کردن خودرو، از قفل بودن کامل درب‌ها مطمئن شوید

خیلی از مواقع سهل‌انگاری باعث سرقت خودرو می‌شود. پارک کردن در جای نامناسب یا قفل نکردن صحیح درب‌ها امنیت خودرو را به خطر می‌اندازد. بعد از این‌که ماشین را پارک کردید از قفل شدن همه درب‌ها مطمئن شوید. به‌علاوه دقت کنید هیچ‌گاه کلید یدک خودرو را داخل خودرو یا درون صندوق عقب قرار ندهید. توجه به این موارد به جلوگیری از سرقت ساینا و سایر ماشین‌ها کمک می‌کند.

 

8. اتومبیل خود را در مکان‌های شلوغ، روشن و جلوی دوربین‌ها پارک کنید

توجه به محل پارک کردن هم در جلوگیری از سرقت ساینا تاثیر زیادی دارد. شما نباید اتومبیل خود را هر جایی پارک کنید. کوچه‌ها و خیابان‌های خیلی خلوت و جاهای تاریک جای مناسبی برای پارک خودرو نیستند. این روزها بسیاری از خانه‌ها و فروشگاه‌ها دوربین مدار بسته دارند. شما می‌توانید خودرو خود را نزدیک یکی از این دوربین‌ها پارک کنید. سارقان میانه خوبی با دوربین ندارند و از چنین مکان‌هایی دور می‌شوند. حتی اگر در مکانی روشن و جلوی دوربین هم سرقتی صورت گیرد، تصاویر موجود به‌عنوان سرنخ برای شما استفاده خواهند شد.

 

 

 

9. خودرو را در مسیر خروجی پارکینگ‌ها قرار ندهید

سارقان ترجیح می‌دهند در کم‌ترین زمان و بدون جلب‌توجه خودروها را به سرقت ببرند. بنابراین اتومبیل‌هایی که در مسیر خروجی پارکینگ‌ها، جاهای خلوت و سرراست پارک هستند بهترین گزینه برای آنان به شمار می‌روند.

اگر هر روز خودرو را در پارکینگ‌های عمومی پارک می‌کنید، آن را انتهای پارکینگ و جایی که بیشترین تراکم اتومبیل وجود دارد، قرار دهید.

 

خرید بهترین و مجهزترین انواع ردیاب از سایت ایران رهیاب

جلوگیری از سرقت ساینا و سایر خودروها روش‌های گوناگونی دارد. ما در این مطلب در مورد انواع روش‌های تامین امنیت خودرو به طور کامل توضیح دادیم. خرید و نصب ردیاب یکی از جدیدترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای حفظ ایمنی آن است.

اما کیفیت و قابلیت ردیابی که تهیه می‌کنید هم اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید ردیابی مجهز، به‌روز و بادوام تهیه کنید. ردیاب‌های ایران رهیاب همه این ویژگی‌ها را یک‌جا دارند. برای آشنایی با مدل‌های مختلف ردیاب به سایت این شرکت به نشانی iranrahyab.com مراجعه کنید. بی‌شک با خرید یک ردیاب باکیفیت از سایت ایران رهیاب، امنیت خودرو شما چندین پله ارتقا خواهد یافت./

 

کد خبر 140138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha