کوییک S و کوییک GX چه تفاوت‌هایی دارند؟

کوییک یکی از خودروهای مطرح و محبوب سایپا بود که در تیپ‌های مختلفی تولید و روانه بازار خودروی کشور شده است، در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت‌های کوییک S و کوییک GX بپردازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کوییک یکی از محصولات گروه خودروسازی سایپا است که در کلاس هاچ بک کراس‌ها قرار دارد. پس از گذشت چند سال از تولید و عرضه تیبا 2 شرکت سایپا به فکر افتاد تا خودروی دیگری بر روی همین پلتفرم تولید کند که سرانجام در سال ۱۳۹۵ خودروی جدید سایپا تولید شده و کوییک نام گرفت.

کوییک نیز مانند ساینا و تیبا بر روی پلتفرم X200 توسعه داده شده و تا کنون در تیپ های مختلفی از جمله کوییک دنده‌ای، کوییک R، کوییک S، کوییک اتوماتیک پلاس و کوییک GX به بازار خودروی کشور معرفی شده است.

کوییک

کوییک S نسخه فیس لیفت شده کوییک معمولی است. این خودرو از نظر ظاهری نسبت به کوییک‌های قبلی از جمله کوییک دنده‌ای و کوییک R تفاوت‌های جزئی اما مثبتی دارد.

کوییک S برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ معرفی شد و توانست مانند نسخه‌های دیگر کوییک مورد توجه بازار قرار گیرد. 

کوییک

کوییک GX نیز نسخه به‌روز شده و جدید کوییک S بوده که در بعضی بخش‌ها تفاوت‌هایی با برادر دیگر خود یعنی کوییک S دارد.

در اصل کوییک GX را می‌توان نسخه فول آپشن کوییک S دانست که سطح امکانات بیشتری نسبت به تیپ S کوییک دارد. لازم به ذکر است که کوییک GX نیز در دو تیپ GX و GXR به بازار کشور عرضه خواهد شد که مانند کوییک معمولی و کوییک R تنها تفاوتشان در دو رنگ بودن بدنه و کابین است. 

کوییک

از نظر طراحی ظاهری هیچ تفاوتی میان کوییک S و کوییک GX وجود ندارد و این دو خودرو کاملا شبیه به یکدیگر هستند. در قسمت جلو شاهد چراغ‌های مخصوص روز چسبیده به مه‌شکن، جلوپنجره با ظاهری جدیدتر نسبت به کوییک‌های قبلی و همان چراغ‌های کشیده با قاب مشکی رنگ هستیم. بزرگترین شاخصه کوییک GX مانند کوییک S در بخش جلو این است که یک نوار مشکی رنگ چراغ‌های اصلی را به مه‌شکن‌ها و چراغ‌های روز خودرو متصل کرده که طبق گفته مهندسان سایپا این سبک طراحی الگو برداری از چهره یوز ایرانی بوده است.

کوییک

در نمای جانبی این دو خودروی جدید سایپا نیز تفاوتی وجود ندارد و همان ظاهر قبلی را شاهد هستیم که در دیگر تیپ‌های کوییک به کار رفته بود. در این قسمت وجود روف رک‌های روی سقف بسیار به چشم آمده و موجب شده تا کوییک در دسته هاج‌بک کراس‌ها قرار گیرد.

در بخش عقب نیز هر دو خودرو کاملا مشابه یکدیگر بوده و کوچکترین تفاوتی میان آنها وجود ندارد. چراغ‌های اصلی به صورت دو تکه با گرافیکی نسبتا جدید و مناسب طراحی شده‌اند. همچنین در این قسمت از خودرو خطوط زیادی قرار دارد که کمی از سادگی آن کاسته است. روی سپر عقب یک قسمت مشکی رنگ به همراه دو چراغ مه‌شکن و یک دیفیوزر نسبتا ساده کرومی هم افزوده شده است. 

کوییک

در قسمت کابین هم مانند طراحی بیرونی، میان کوییک GX و کوییک S چندان تفاوتی وجود ندارد اما تغییرات اندکی در کابین کوییک GX رخ داده است. با توجه به اینکه کوییک GX نسخه فول کوییک S محسوب شده این خودرو در بخش داشبورد میانی میزبان یک صفحه نمایش بزرگ ۷ اینچی برای سیستم مالتی مدیاست چیزی که در کوییک S به صورت فابریک وجود ندارد.

همچنین صفحه کیلومترشمار نیز تغییر پیدا کرده و البته کلیدهای کنترلی نیز به فرمان کوییک GX افزوده شده‌اند. اما دیگر اجزا تغییری نداشته و نسبت به سایر تیپ‌های کوییک ثابت مانده‌ است.

کوییک

در بخش فنی اما بیشترین تفاوت‌ها میان کوییک S و کوییک GX وجود دارد. کوییک S به همان پیشرانه معروف M15 ساخت شرکت مگاموتور مجهز شده است. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور را داراست. همچنین این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جوی خودرو منتقل می‌شود. 

کوییک

در طرف دیگر کوییک GX به جدیدترین نسل پیشرانه M15 مگاموتور مجهز شده که M15 GSi نام دارد. قدرت این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی حدود ۹۲ اسب بخار بوده و گشتاور آن نیز ۱۳۸ نیوتن متر است. پیشرانه M15 GSI نسبت به پیشرانه‌های قبلی M15 دچار تغییرات مثبتی شده که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن سیستم VVT-i و برقی شدن دریچه گاز اشاره کرد. همچنان مانند کوییک S این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود. 

کوییک

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز تفاوت‌های بزرگی میان کوییک GX و کوییک S وجود دارد. کوییک S به امکاناتی نظیر سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، روف رک، نشانگر تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، چراغ همراهی تا درب منزل، مه‌شکن جلو و عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD، آینه بغل برقی، بالابر برقی شیشه عقب، USB، سیستم هشدار دهنده امنیتی، سیستم ضد سرقت و کامپیوتر سفری مجهز شده است. 

کوییک

در طرف مقابل هم کوییک GX که همانطور که اشاره کردیم نسخه فول کوییک S است به مواردی همچون دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD و سامانه مالتی پلکس مجهز شده است.

کد خبر 142694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha