خودروهای وارداتی، هفته آینده وارد کشور می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت سفارش خودرو در هفته‌ های گذشته انجام شده و نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سید رضا فاطمی امین، با اعلام این خبر اظهار داشت: تمام هماهنگی‌های بین بخشی لازم برای واردات خودرو انجام شده است.

وی که در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه انطباق سیاست‌های ارزی و تجاری وزارت صمت و بانک مرکزی سخن می گفت،با بیان اینکه اولین ثبت سفارش‌ها واردات خودرو انجام شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده نخستین خودروهای وارداتی وارد کشور شود.

وزیر صمت توضیح داد: در چهار سال گذشته است واردات خودرو متوقف و ممنوع شده بود و اقدام وزارت صمت نه‌تنها در راستای رفع ممنوعیت چهار ساله است، بلکه ضوابط و شرایط جدیدی لحاظ شده که قبلاً نبود مانند انتقال فناوری که پیش از این وجود نداشت.

فاطمی امین گفت: به طور کلی ممنوعیت واردات خودرو که در دولت یازدهم ایجاد شد، برچیده شده و اولین ثبت سفارش نیز طی هفته‌های گذشته انجام شده است.

وی تاکید کرد: اولویت ما در واردات خودرو خودروهای اقتصادی هستند، اما در مرحله نخست مهم برای ما زمان واردات خودرو است تا فضای روانی که واردات خودرو انجام نمی‌شود را از بین ببریم.

کد خبر 140141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha