از کشنده تا کامیونت؛ محصولات ویرا دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز

شرکت ویرا دیزل جدیدترین محصولات گروه خودروهای کار و تجاری این برند را در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات تبریز به نمایش عموم درآورد.

/خبرنگار: امین سرمدی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ویرا دیزل که نماینده رسمی گروه خودروسازی شانکشی، تولید کننده محصولات شاکمان است فعالیت پرقدرت خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرد. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ماموت بوده و تولید کامیون‌ها و کشنده‌های شاکمان را عهده دار است.

طی یک سال اخیر ویرا دیزل حضور فعالی در نمایشگاه‌های خودرو در سراسر ایران داشته و محصولات خود را در این نمایشگاه‌ها در سراسر ایران به نمایش عموم درآورده است. این شرکت در نمایشگاه خودرو تبریز نیز حضور داشته و با دست پر میهمان هموطنان تبریزی شده است. 

کشنده شاکمان Conventional

اولین محصولی که از ویرا دیزل در این نمایشگاه نظر عموم را به خود جلب کرده کشنده شاکمن Conventional است که پس از سالیان سال اولین کشنده دماغه دار جدید بازار ایران است. این کشنده خوش چهره به صورت تک محور با آرایش 4*2 تولید شده و چهره زیبایی دارد. چراغ‌های جلو به صورت دو تکه طراحی شده و میزبان چراغ‌های مخصوص روز خودرو نیز هستند. جلو پنجره بزرگ این کشنده با خطوط پهن کرومی تزئین شده و نشان شاکمان میان آن قرار گرفته است. یکی از نکات مثبت دماغه دار بودن این کشنده آیرودینامیک بودن آن نسبت به کشنده‌های بدون دماغ است که سبب می‌شود تا مصرف سوخت کاهش چشمگیری پیدا کند. 

 

ویرا دیزل



کابین این کشنده دیگر بخش جذاب آن است. درون کابین فضای جاداری وجود دارد که از دیگر کشنده‌های ایران وضعیت بسیار بهتری داشته و همچنین داشبورد آن کاملا بروز و مدرن طراحی شده است. همچنین متریال به کار رفته درون کابین این شاکمن کیفیت بالایی داشته و حس خوبی را به راننده القا می‌کند. یکی دیگر از نکات مثبت این داشبورد استفاده از صفحه نمایش لمسی 10 اینچی به همراه کلاستر دیجیتال است.

در بخش مشخصات فنی شاکمان Conventional به یک پیشرانه 6 سیلندر 12 لیتری است که توانایی تولید 490 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه دنده این کشنده از نوع اتوماتیک AT محصول کمپانی EATON است که دارای 12 دنده جلو و 2 دنده عقب است. دیگر نکته مثبت این کشنده مجهز بودن آن به سیستم ریتاردر است که محصول شرکت VOITH بوده و همچنین ترمز موتور آن مربوط به شرکت جاکوبز است. همین موارد سبب شده تا این کشنده در رده بالاتری از کشنده‌های بازار قرار گیرد. 

 

ویرا دیزل



در بخش امکانات رفاهی و ایمنی شاکمان دماغ دار سطح بالایی از امکانات را در اختیار دارد. مواردی مثل کروز کنترل، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10 اینچی، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، آبسردکن فیلتردار، چراغ روشنایی در روز، سانروف، قفل مرکزی ریموت دار، پاور ویندوز، سنسور باران و سیستم هشدار برخورد از جلو از جمله امکانات این کشنده به حساب می‌آید. 

کشنده Cab Over
 
محصول دیگر ویرا دیزل که در نمایشگاه تبریز حضور دارد یک کشنده بدون دماغ تحت عنوان Cab Over بوده که رقیبی سرسخت برای دیگر کشنده‌های بازار محسوب می‌شود. این کشنده 4*2 شاکمن یک کشنده 18 تن محسوب شده و از نظر طراحی ظاهری جذاب و قابل قبول را داراست. چراغ‌های جلو فرمی خشن و بزرگ را داشته که درون خود علاوه بر چراغ‌های اصلی چراغ‌های مخصوص روز را نیز درون خود جای داده است. 

جلو پنجره خودرو نیز به صورت دو تکه و بزرگ طراحی شده که با خطوط افقی کرومی و لوگوی شاکمان نیز تزئین شده است. همچنین آینه‌های جانبی اصلی نیز به صورت دو تکه اما داخل یک قاب قرار گرفته و ظاهری جذاب را برای این کشنده رقم زده است. 

 

ویرا دیزل



با ورود به کابین این کشنده با فضایی جادار و طراحی مدرن و بروز مواجه می‌شویم. یکی از نکات مثبت داشبورد کب اوور صفحه نمایش بزرگ لمسی است که کاملا مورد پسند بازار داخلی است. غربیلک فرمان به صورت سه شاخه طراحی شده و برخی کلیدهای کنترلی از جمله سیستم مالتی مدیا بر روی آن تعبیه شده است. فضای کابین بسیار جادار و راحت بوده و بخاطر ارتفاع بالای 3.5 متر سقف اتاق نیز ارتفاع قابل قبولی داشته و سرنشینان رنجیده خاطر نخواهند شد.

در بخش مشخصات فنی کشنده شاکمان کب اوور به یک پیشرانه 6 سیلندر 12 سیلندر ساخت شرکت کامینز است که توانایی تولید 490 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه دنده این کشنده مشابه محصول دیگر ویرا دیزل یعنی کشنده دماغ دار شاکمن بوده و از نوع اتوماتیک AT با 12 سرعت جلو و 2 سرعت عقب است. این کشنده دارای سیستم تعلیق جلو تخت پارابولیک و عقب بالن بادی و 4 بالن سیستم تعلیق اتاق می باشد. ترمزهای این کامیون در جلو دیسکی و عقب کاسه ای مجهز به سیستم ABS+EBS+ESC+ASR+AEBS و ترمز کمکی، ریتاردر VOITH ساخت آلمان و ترمز موتور ساخت جاکوبز است.

 

ویرا دیزل



در بخش امکانات رفاهی و ایمنی Cab Over یک کنده فول و دست پر محسوب می‌شود. این کشنده پرقدرت به امکاناتی نظیر کروز کنترل، 2 تخت خواب، صندلی راننده تنظیم شونده با باد و مجهز به گرمکن، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما، آینه های برقی مجهز به گرمکن، یخچال، کولر درجا، گرمکن سوخت، بخاری درجا، کلید قطع کن برق کشنده، چراغ مه شکن، چراغ روشنایی در روز، گرمکن هوای ورودی پیشرانه، بادگیر، سیستم هشدار حرکت رو به عقب، دریچه سقفی، قفل مرکزی به همراه ریموت، بوق برقی و بادی، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، لیفت برقی کابین، مانیتور مجهز به دوربین دنده عقب و قابلیت حمل کالای خطرناک مجهز شده است.

کامیونت شاکمان 6 تن

دیگر محصول ویرا دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز کامیونت 6 تن شاکمان است که محصولی پرقدرت و رقیبی سرسخت برای کامیونت‌های بازار ایران است. این کامیونت برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در اردیبهشت 1401 رونمایی شد. از نظر طراحی ظاهری نماینده شاکمن در کامیونت‌ها طراحی بروز و چشم نوازی دارد. چراغ‌های جلو به صورت کشیده با فرمی خشمگین طراحی شده و درون آن چراغ‌های مخصوص روز نیز تعبیه شده است.

جلوپنجره طراحی کشیده و نسبتا نازکی داشته و متصل به چراغ‌های اصلی است. همچنین با یک خط آبی رنگ سرتاسری تزئین شده است. بر روی سپر جلو نیز تنها چراغ‌های مه‌شکن طراحی شده است.

 

ویرا دیزل



درون کابین شاکمان 6 تن طراحی داشبورد زیبا و نسبتا مدرنی را شاهدیم که نسبت به دیگر کامیونت‌های موجود در بازار ایران قطعا ظاهر بهتر و جذاب‌تری دارد. مانند برادران بزرگتر خود این کامیونت نیز به یک صفحه نمایش مالتی مدیا بزرگ مجهز شده و صفحه کیلومتر شمار این کامیونت نیز به صورت آنالوگ – دیجیتال است. غربیلک 3 شاخه فرمان نیز میزبان کلیدهای کنترلی سیستم‌های خودرو از جمله سیستم مالتی مدیا است. فضای کابین این کامیونت نیز دیگر نکته مثبت آن بوده و قابل رقابت با دیگر کامیونت های بازار است.

در بخش مشخصات فنی کامیونت 6 شاکمان به یک پیشرانه 4 سیلندر 3.8 لیتری کامینز مجهز شده و توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت 500 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس این کامیونت نیز از نوع 6 سرعته دستی بوده که مشابه با گیربکس کامیونت ایسوزو است. 

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز این کامیونت شرایط قابل قبولی دارد. از جمله آپشن‌های این کامیونت کروز کنترل ،سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما ،قفل مرکزی همراه ریموت، مانیتور مالتی مدیای لمسی همراه با دوربین عقب و ترمزهای ABS و EBD است.
 

کد خبر 140419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha