نگاهی به مشخصات فنی کامیون باری دانگ فنگ KR سایپا دیزل + تصاویر

کامیون باری دانگ فنگ KR285 جدیدترین کامیون باری سایپا دیزل در همکاری با دانگ فنگ است که مهمان نمایشگاه‌های خودرو در ماه‌های اخیر بوده است. در این مقاله با مشخصات فنی کامیون باری دانگ فنگ KR285 سایپا دیزل آشنا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کامیون باری KR285 محصولی جدید از شرکت سایپا دیزل است که برای اولین بار در نمایشگاه حمل و نقل تهران در سال 1401 رونمایی شد.

کامیون باری KR285 یکی از محصولات شرکت بزرگ دانگ فنگ چین بوده و از نوع باری 18 تن است. شرکت دانگ فنگ بعنوان بزرگترین خودروسازان کشور چین شناخته می‌شود که محصولات زیادی را در کلاس‌ها و دسته‌های مختلف تولید و عرضه کرده است. محصولات این شرکت علاوه بر چین در چندین کشور دیگر از جمله کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی حضور دارند و سهم بازار خوبی نیز از آن خود کرده‌ است. 

دانگ فنگ از سال 1968 فعالیت خود را آغاز کرد و طی سالیان سال در صدر تولید کنندگان خودرو در چین بود. نکته قابل توجه این است که تمام سهام این شرکت از آن دولت چین بوده و در کنار فاو، چانگان و سایک جزو ارزشمندترین شرکت‌های چینی است. دانگ فنگ موتور در زمینه ساخت خودروهای کار و تجاری نیز سابقه بسیار خوبی داشته و به واسطه همکاری با ولوو و رنو توانسته کشنده‌ها و کامیون‌های با کیفیت و پرطرفداری را به تولید رساند. در ایران نیز محصولات تجاری و سنگین دانگ فنگ موتور را سایپا دیزل مونتاژ و عرضه می‌کند. این شرکت در جدیدترین فعالیت خود اقدام به معرفی یک کامیون باری 18 تن از دانگ فنگ با عنوان KR285 کرد و آن‌را در نمایشگاه‌های اخیر خودرو به نمایش عموم درآورد. 

دانگ فنگ

از نظر طراحی KR285 ظاهری بروز و زیبا داشته که نسبت به سال عرضه آن برخلاف برخی کامیون‌های دیگر اصلا قدیمی به نظر نمی‌رسد. چراغ‌های جلوی این کامیون به صورت مایل و کمی نازک طراحی شده و فرمی جسورانه را به این کامیون داده‌اند. در زیر چراغ‌های اصلی و داخل یک قاب مستطیلی شکل، چراغ‌های مه‌شکن قرار گرفته‌اند. همچنین ورودی هوای اصلی موتور نیز بین چراغ‌های جلو طراحی شده و بالای آن هم جلوپنجره قرار دارد که با یک خط نسبتا پهن کرومی، نشان دانگ فنگ را در میان گرفته است. یکی دیگر از نکات مثبت در طراحی این کامیون استفاده حداقلی از خطوط تند و تیز و فضایی بوده که موجب شده ظاهر این خودرو طراحی بسیار هماهنگ و روانی داشته باشد. 

به بخش داخلی و کابین کامیون KR285 می‌رسیم. جایی که مانند نمای بیرونی طراحی جذاب و کاربردی دارد. داشبورد خودرو به سبک تمام خودروهای کشنده و کامیون با زاویه زیادی به سمت راننده طراحی شده و درون آن دریچه‌های بزرگ تهویه مطبوع، یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و در نهایت چندین دکمه اهرم برای کنترل قسمت‌های مختلف تعبیه شده است. فرمان نیز خوش دست و زیبا بوده که غربیلک آن به صورت سه شاخه با کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا و کلاستر طراحی شده است. نکته مثبت دیگر داشبورد KR انتقال اهرم ترمز دستی و لیور دنده به کنسول کنار صندلی راننده است که سبب شده تا امکان بروز خطای برخورد ناخواسته به حداقل برسد. صندلی‌ها بادی بوده و دربرگیرندگی مناسبی دارند همچنین فضای کلی کابین و ارتفاع آن قابل قبول ارزیابی شده و سرنشینان با مشکل روبرو نخواهند شد. 

دانگ فنگ

در بخش قوای محرکه و مشخصات فنی کامیون KR285 مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر خطی ساخت شرکت Cummins است که توانایی تولید 285 اسب بخار قدرت را دارا بوده و به استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز تجهیز شده است. همچنین جعبه دنده این کامیون از نوع 8 سرعته اتوماتیک است. در بخش تعلیق  سیستم تعلیق جلو و عقب از نوع فنر شمش به همراه کمک فنر و میل موجگیر بوده و سیستم ترمز کامیون دانگ فنگ KR285 هم از نوع مدار مستقل در جلو و عقب است. این سیستم در کنار ترمز بادی، کاسه ای، سیستم های ESC، ABS و KNORR به همراه ترمز اگزوز وظیفه نگه داشتن کامیون در مواقع ضروری را بر عهده دارند. 

طبق اطلاعات منتشر شده مخزن سوخت کامیون دانگ فنگ KR285 از نوع آلومینیومی بوده و ظرفیتی 400 لیتری دارد. همچنین فاصله دو محور 6500 میلیمتر بوده و ابعاد خودرو به ترتیب طول 8794، عرض 2500 و ارتفاع 2990 میلیمتر است. طول فضای بار 6500 عنوان شده است. فاصله محور عقب تا انتهای شاسی نیز 2325 میلیمتر است. از جمله امکانات این کامیون جدید سایپا دیزل می‌توان به مواردی همچون فضای خواب تک نفره، بالابر برقی اتاق، سیستم تهویه مطبوع، صندلی راننده بادی قابل تنظیم، قفل مرکزی، کروز کنترل، آینه عقب گرمکن دار، AEBS، LDWS، سیستم مالتی مدیا، چراغ روز و پاور ویندوز اشاره کرد.

در ادامه می‌توانید تصاویر کامیون دانگ فنگ KR285 را در گالری ذیل ببینید

کد خبر 141932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha