با مشخصات فنی پیکاپ بهمن G9 آشنا شوید + تصاویر

پیکاپ بهمن G9 یکی از محصولات گروه بهمن است که مدت کمی از رونمایی آن گذشته اما با استقبال خوبی مواجه شد. پیکاپ بهمن G9 برای نخستین بار در تبریز به نمایش درآمده است و شما می‌توانید در این گزارش با صفر تا صد مشخصات فنی پیکاپ بهمن G9 آشنا شوید.

/خبرنگار: امین سرمدی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بهمن G9 جدیدترین محصول گروه خودروسازی بهمن است که اکنون پس از رونمایی رسمی به نمایشگاه خودرو تبریز آمده و سروصدای زیادی نیز به پا کرده است. این خودرو برای اولین بار پس از زمزمه‌های فرآوران در نمایشگاه خودرو اصفهان به نمایش عموم درآمد.

 

تصاویر پیکاپ G9 بهمن موتور آبی رنگ در نمایشگاه خودرو اصفهان

 

تصاویر پیکاپ G9 بهمن موتور مشکی رنگ در نمایشگاه خودرو تبریز



پیکاپ G9 یکی از محصولات شرکت چینی زد ایکس اتو می‌باشد. پیکاپ‌ها در این چند سال اخیر تبدیل به خودروهایی جذاب برای بازارهای خودرویی شده‌اند. در بازار خودروی ایران نیز این نوع از خودروها به یکباره طرفداران زیادی پیدا کردند و شرکت‌های خودروسازی رفته رفته با توجه به سلیقه مردم اقدام به واردات و مونتاژ پیکاپ‌های مختلف چینی کردند.

 

پیکاپ بهمن موتور



شرکت بهمن هم که در سال‌های قبل به واسطه همکاری که با شریک چینی خود یعنی کمپانی زد ایکس اتو (ZX AUTO) به تولید و عرضه وانت کاپرا می پرداخت، در جدیدترین اقدام خود در زمینه پیکاپ‌ها قصد دارد خودروی جدیدی از این شرکت چینی را با نام G9 به بازار ایران عرضه کند.

G9 اولین پیکاپ فول سایز شرکت زد ایکس اتو است که با الگو از پیکاپ‌های آمریکایی طراحی و تولید شده است. این پیکاپ به ظاهر قلچماق چینی یکی از بزرگترین و قدرتمندترین پیکاپ‌های چینی محسوب می‌شود که مطابق با استانداردهای جهانی به تولید رسیده است.

 

پیکاپ بهمن موتور



همانطور که اشاره شد این خودرو بر مبنای پیکاپ‌های آمریکایی خصوصا فورد F150 طراحی شده و یکی از بزرگترین و قدرتمندترین پیکاپ‌های چینی محسوب می‌شود که مطابق با استانداردهای جهانی به تولید رسیده است.

طراحی ظاهری بهمن G9

در نمای جلوی این خودروی چینی شاهد یک طراحی قلدر و نسبتا خشن هستیم که چراغه‌های جلو و جلوپنجره خودرو ابعاد بزرگ و پهنی دارند. چراغ‌های جلوی این پیکاپ با خطوط تیزی تشکیل شده که گرافیک داخلی آنها نیز نسبتا مناسب است. همچنین در قسمت پایینی چراغ‌ها نیز علاوه بر چراغ راهنما یک قسمت متوازی الاضلاع تعبیه شده که دورتادور آن چراغ روز خودرو قرار گرفته است. سپر خودرو با خطوط شکسته زیادی طراحی شده که میان آن علاوه بر چراغ‌های مه‌شکن خودرو یک قسمت مشکی رنگ در وسط تعبیه شده که دو طرف آن دو قلاب بکسل نصب شده است.

 

پیکاپ بهمن موتور



به نمای عقب خودرو می‌رسیم که با یک طراحی نسبتا ساده و مشابه با اکثر پیکاپ‌های بازار روبرو هستیم. چراغ‌های عقب به صورت عمودی و یک تکه طراحی شده که گرافیک قابل قبولی نیز دارد. روی درب قسمت بار نیز یک فلاپ پلاستیکی مشکی رنگ دو چراغ عقب را به یکدیگر وصل کرده و میان آن دستگیره درب صندوق قرار گرفته است. سپر خودرو نیز به صورت مشکی رنگ با یک طراحی قابل قبول طراحی شده است.

 

پیکاپ بهمن موتور



با ورود به کابین بهمن G9 با یک ظاهر قابل قبول مواجه می‌شویم. در وسط داشبورد یک نمایشگر بزرگ لمسی به همراه کلیدهای کنترلی لمسی قرار گرفته‌اند که دو طرف آن نیز دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع به صورت عمودی و کشیده با حاشیه کرومی تعبیه شده است. در قسمت پایین داشبورد نیز یک خروجی فندکی و USB به همراه یک فضای نسبتا بزرگ تعبیه شده است.

 

پیکاپ بهمن موتور



غربیلک فرمان G9 به صورت سه شاخه با طراحی D کات است که با قطعات مشکی پیانویی تزئین شده و میزبان کلیدهای کنترلی سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل است. پشت آمپر خودرو نیز به صورت کاملا دیجیتالی است که خوانایی و گرافیک مناسبی دارد.

از نظر فنی نیز بهمن جی 9 پیکاپی قدرتمند و قابل رقابت با دیگر رقباست. این خودرو یک موتور 2 لیتری توربو شارژ دارد که این موتور توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور را داراست. این موتور مجهز به تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) است که نتیجه آن بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین است.

 

پیکاپ بهمن موتور



جعبه دنده این چینی تازه نفس از نوع 8 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF است که قدرت تولید شده توسط موتور خودرو را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. البته یک جعبه دنده 6 سرعته دستی نیز برای این خودرو قابل سفارش است.

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع دو جناقی است اما در چرخ‌های عقب برای هر نسخه متفاوت است. در نسخه تجاری تعلیق عقب از نوع فنرهای شمش 3 لایه و در نسخه‌های مسافری و رقابتی نیز از نوع پنج اتصالی با فنرهای پیچشی است.

 

پیکاپ بهمن موتور



در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز این خودرو به امکاناتی نظیر مانیتور بزرگ لمسی، سیستم مولتی مدیا با قابلیت های فرمان صوتی، اتصال بلوتوثی تلفن همراه با قابلیت Screen Mirroring، دوربین 360 درجه اطراف خودرو، سیستم ضبط وقایع خودرو (CAR DVR)، سیستم استارت بدون کلید (Engine Start Stop)، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry)، شارژر مجزا برای ردیف عقب، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 10 جهت، دکمه های کنترل از روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، ترمز پارک برقی(Electric Parking Brake)، پرده اتوماتیک برقی محفظه بار، کفی اتاق بار، قطعات چرمی کابین، 4 کیسه هوا شامل کیسه هواهای راننده و سرنشین به همراه دو کیسه هوای جانبی، ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی، برف پاک کن‌های اتوماتیک جدید، سیستم روشنایی اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم باز کردن قفل درها هنگام تصادف، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کنترل حرکت در بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش مجهز شده است.ِ



 

کد خبر 140436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha