معرفی آرنا پلاس کامیونت جدید ایران خودرو دیزل + مشخصات فنی و امکانات آرنا پلاس

در نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز 1401 ایران خودرو دیزل محصول باری جدید خود را با نام کامیونت آرنا پلاس به نمایش درآورد

/خبرنگار: امین سرمدی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آرنا پلاس یک کامیونت جدید محصول شرکت ایران خودرو دیزل است که به تازگی رونمایی شده و قرار است فروش آن به زودی آغاز شود. آرنا پلاس در اصل نسخه جدید کامیونت آترین پلاس بوده که تفاوت‌هایی با نسسخه قبلی خود دارد. آرنا پلاس از نظر ظاهری طراحی نسبتا بروز و قابل قبولی دارد. چراغ‌های جلو فرمی اخم آلود و بلند داشته که به صورت عمودی در دو طرف خودرو قرار گرفته و درون خود چراغ‌های اصلی، چراغ مخصوص روز و راهنماها را جا داده است.

جلو پنجره خودرو طراحی کشیده و نسبتا باریکی داشته و با خطوط پهن کرومی تزئین شده است. همچنین نشان ایران خودرو دیزل نیز میان آن قرار گرفته است. این سبک طراحی به همراه خطوط تند و تیزی که در این نما قرار دارد ظاهری خشن را به آرنا پلاس بخشیده است. بر روی سپر نیز تنها چراغ‌های مه‌شکن و محل نصب پلاک تعبیه شده است.

کابین آرنا پلاس با توجه به اینکه این خودرو در دسته کار و تجاری قرار می‌گیرد، طراحی قابل قبولی دارد. داشبورد این کامیونت از متریال با کیفیتی ساخته شده و در بخش میانی آن یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ به همراه کلیدهای کنترلی بخش‌های مختلف کامیونت قرار گرفته است.

همچنین یکی دیگر از نکات مثبت داشبورد آرنا پلاس، کلیدهای کنترلی تعبیه شده بر روی فرمان آن است که وظیفه کنترل سیستم مالتی مدیا را برعهده دارد. فضای درون کابین نسبت به ابعاد و کلاس کامیونت قابل قبول بوده و ظرفیت مجموع آن 3 نفر می‌باشد. لازم به ذکر است که یک فضای خواب نیز در این کابین وجود دارد.

 

کامیونت آرنا پلاس



در بخش مشخصات فنی نماینده جدید ایران خودرو دیزل در بخش کامیونت‌ها از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی بهره می‌برد که توانایی تولید 154 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را داراست. این پیشرانه ساخت شرکت کامینز بوده و به استاندارد آلایندگی یورو 5 مجهز شده است.

همچنین این پیشرانه مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری، تزریق مستقیم و مجهز به اینتر کولر، کامان ریل و سیستم SCR است. گیربکس این کامیونت محصول شرکت ZF بوده و از نوع 1+6 سرعته دستی است. ترمزهای آرنا پلاس از نوع سیستم ترمز دو مداره، پنوماتیک، جلو و عقب دیسکی است. همچنین این کامیونت مجهز به ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، ASR (سیستم ترمز ضد لغزش)، EBD (سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز)، ترمز دستی از نوع تمام پنوماتیک با عملکرد بر روی محور عقب و ترمز کمکی از نوع ترمز موتوری(خفه کن اگزوز پنوماتیکی) است.

همچنینی کابین نیز مجهز به بالابر دستی می‌باشد. مخزن سوخت این کامیونت 180 لیتر بوده و از جنس آلومینیوم است.

از نظر امکانات رفاهی آرنا پلاس به امکاناتی نظیر بخاری و کولر، شیشه بالابر برقی، آینه بغل برقی، کروز کنترل، قفل مرکزی درب‌ها، چراغ دی لایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، گارد بغل و عقب، سیستم ترمز مجهز به فیلتر رطوبت گیر، فیلتر جداکننده آب از سوخت، جدا کننده آب و روغن از مدار باد به صورت اتوماتیک، سوپاپ تخلیه آب مخازن باد به صورت اتوماتیک، سیستم صوتی و تصویری(رادیو، بلوتوث،AUX، USB, MP4)، کلید قطع کن برق اصلی، بوق دنده عقب و دوربین دید ۳۶۰ درجه مجهز شده است./

 

کد خبر 140444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha