کد خبر 140532
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
رکورددار تولید جهانی خودرو کیست؟

گروه خودروسازی فولکس‌واگن کمترین فروش خود را در بیش از یک دهه در سال ۲۰۲۲ گزارش کرد زیرا محدودیت‌های کووید- ۱۹ در چین و جنگ در اوکراین زنجیره‌های تامین را به هم ریختند و خطرات بهبود سه ماهه چهارم امسال با چالش‌های بیشتری مواجه شد.

به گزارش پشین خودرو به نقل از ایسنا، این خودروساز آلمانی اعلام کرد که در سال گذشته ۸.۳ میلیون خودرو به مشتریان تحویل داده است و این نشان می‌دهد که برای سومین سال متوالی پس از گروه ژاپنی تویوتا که تا ماه نوامبر بیش از ۹.۵ میلیون خودرو تولید کرده بود، در جایگاه دوم جهانی باقی خواهد ماند.

هیلدگارد ورتمن، مدیر فروش این شرکت گفت: فروش گروه در سه ماهه چهارم ۱۴.۳ درصد افزایش یافت اما چشم‌انداز سال ۲۰۲۳ به دلیل اقتصادهای ضعیف و کمبودهای زنجیره تامین همچنان مبهم است.

خودروسازانی مثل آئودی، لامبورگینی و بنتلی سال ۲۰۲۲ را بهتر از خودروهای سواری فولکس‌واگن و اِشکودا پشت سر گذاشتند و خودروسازانی مانند بی‌ام‌و و مرسدس بنز در اوایل این هفته نیز کاهش فروش کمتری را نسبت به برخی از رقبای بازار انبوه گزارش کردند که به ترتیب با افت ۴.۸ و یک درصدی مواجه شدند. فروش بی‌ام‌و و مرسدس بنز در سه ماهه چهارم با بهبود زنجیره‌های تامین و کاهش سیاست‌های کووید-۱۹ چین افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، تحویل گروه فولکس واگن در نیمه دوم سال ۱۲ درصد افزایش داشت اما رقم کل سال با کاهش بیش از یک پنجمی در نیمه اول کاهش یافت. با این حال، جایگاه خود را به عنوان برترین سازنده خودروهای الکتریکی اروپا حفظ کرد و شاهد افزایش ۲۶ درصدی فروش تمام الکتریکی در سطح جهان بود که با افزایش تقریباً دو سومی در چین افزایش یافت.

 هدف این گروه این است که فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۳ به ۱۱ درصد از کل فروش برسد که یک پله برای رسیدن به هدف سال ۲۰۳۰ خود برای ساخت نیمی از کل فروش کاملاً الکتریکی است./

کد خبر 140532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha