تویوتا با ۱۰.۵ میلیون دستگاه خودرو؛ پرفروش‌ترین خودروساز جهان

با وجود مشکلات فراوان در تامین برخی قطعات خودرو، تویوتا در صدر پرفروش‌ترین خودروسازان دنیا در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، آمارها نشان می‌دهد که تویوتا این خودروساز پرآوازه ژاپنی ۱۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۲۴ دستگاه خودرو را تحویل مشتریان خود داده که این آمار با اینکه نسبت به سال قبل حدود ۰.۱ درصد کاهش یافته اما همچنان تویوتا را در صدر جدول نگه داشته است. این خودروها علاوه بر محصولات گسترده خود تویوتا شامل تولیدات شرکت‌های تابعه تویوتا از جمله دایهاتسو و هینو نیز می‌شود. شرکت هینو تولید کننده محصولات کار و تجاری است. 

رقیب اصلی تویوتا که در لیست پرفروش ترین خودروسازان دنیا پس از این شرکت آسیایی قرار گرفته گروه فولکس واگن آلمان است که در سال ۲۰۲۲ حدود ۸.۳ میلیون دستگاه از محصولات خود را به فروش رساند. این آمار برای فولکس واگن چندان جالب نیست چرا که در مقایسه با سال قبل یعنی ۲۰۲۱ نزدیک به ۷ درصد کاهش یافته است.

تویوتا پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال 2022

نکته قابل توجه این است که این بدترین آمار برای فولکس واگن در ده سال گذشته است که از دلایل آن می‌توان به کمبود عرضه ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین و قرنطینه‌های COVID-۱۹ در چین اشاره کرد زیرا پرجمعیت‌ترین کشور جهان یکی از بازارهای اصلی فولکس واگن است. 

اما گرچه تویوتا در صدر پرفروش‌ترین خودروسازان جهان قرار گرفته اما در بازار ایالات متحده که یکی از مهمترین بازارهای جهان محسوب می‌شود این مقام به جنرال موتورز رسید.

در سال ۲۰۲۲ جنرال موتورز ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۸ دستگاه خودرو جابه‌جا کرد در حالی که تویوتا موتور آمریکای شمالی (TMNA) که شامل لکسوس نیز می‌شود، ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۵۸ دستگاه را در طول سال به فروش رساند.

کمبود قطعات همانطور که اشاره شد برای تویوتا دردسرهای زیادی ایجاد و این شرکت را مجبور کرده تا در ماه فوریه سال جاری فعالیت کارخانه خود در جمهوری چک را متوقف کند. کارخانه‌ای که وظیفه تولید تویوتا Aygo X و Yaris را بر عهده دارد. 

کد خبر 141787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha