باک X3 پرو به نمایش درآمد / معرفی مشخصات باک X3 پرو محصول جدید خودروسازان بم

باک X3 پرو یا BAC X3 PRO محصول خودروسازان که بم قرار است از ابتدای سال آینده به بازار ایران عرضه شود محصول یکی از زیرمجموعه‌های شرکت جیلی چین یعنی میپل Maple بوده و در اصل میپل X3Pro نام دارد اما در ایران قرار است با نام باک X3 پرو یا BAC X3 PRO به فروش برسد. در این مقاله می‌توانید با مشخصات باک X3 پرو یا مشخصات فنی BAC X3 PRO آشنا شوید.

/خبرنگار: امین سرمدی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کراس اوور باک X3 پرو یا BAC X3 PRO را می‌توان در اصل جیلی X3 PRO نامید که نسخه قبلی آن Yuanjing V3 نام داشت.

 

تصاویر و جزئیات باک X3 پرو را در این گزارش تصویری ببینید



باک X3 پرو یا BAC X3 PRO یک کراس اوور جمع و جور شهری است.

 

باک ایکس3 پرو



باک X3 پرو یا BAC X3 PRO از زمان عرضه توانسته در بازارهای هدف جیلی به غیر از چین از جمله مصر و روسیه و دیگر کشورهای در حال توسعه طرفداران بسیاری پیدا کند.

مشخصات فنی باک X3 پرو یا BAC X3 PRO از عمده دلایل محبوبیت این خودرو در بازارهای جهانی بوده است.

 

باک ایکس3 پرو



طراحی باک X3 پرو یا BAC X3 PRO نیز در این موفقیت نقش چشم‌گیری ایفا کرده است.

تاریخچه خودروسازان بم در ایران

خودروسازان بم یکی از با سابقه ترین خودروسازان خصوصی ایران است که فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرد. یکی از موفق‌ترین همکاری‌های خودروسازان بم با شرکت بزرگ جیلی چین بود که به مونتاژ و عرضه یک خودروی سدان تحت عنوان جیلی امگرند 7، یک خودروی هاچ بک با نام جیلی RV 7 و یک خودروی کراس اوور که جیلی امگرند X7 ختم شد.

 

 

جیلی امگرند7

 

جیلی امگرند7

 

جیلی امگرند ایکس7

 

جیلی امگرند ایکس7



پس از عرضه این خودروها در بازار ایران چند سالی محصولات جیلی به ایران وارد نشدند اما مجدد خودروسازان بم با جیلی GC6 قصد داشت تا حضور خود در بازار خودروهای سدان را ادامه دهد اما بخت با این خودروساز ایرانی یار نبود و با تحریم شدن مجدد ایران جیلی بار سفر از کشورمان را بست و عرضه جیلی GC6 متوقف شد.

 

جیلی GC6 را بیشتر بشناسید:

جیلی GC6 خودروسازان بم رونمایی شد

گزارش تصویری رونمایی از جیلی GC6 خودروسازان بم

 

 

جیلی GC6 خودروسازان بم

 

جیلی جی سی6 خودروسازان بم



حال پس از گذشت چند سال از خروج جیلی اکنون طبق گفته‌های مدیرعامل خودروسازان بم، این شرکت قرار است از ابتدای سال آینده یک خودروی کراس اوور جمع و جور شهری را به بازار ایران عرضه کند که محصول یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ جیلی چین یعنی میپل (Maple) بوده و X3Pro نام دارد که در ایران قرار است با نام BAC X3 به فروش رسد.

میپل یکی از زیر مجموعه‌های شرکت جیلی بوده که از سال 2000 میلادی فعالیتش را آغاز کرده است. از همان ابتدا کمپانی جیلی از سهامداران عمده میپل بود و رفته رفته در سال 2008 کل سهام این شرکت را در اختیار گرفت.

 

باک ایکس3 پرو



پس از این اتفاق کماکان مشکلات اقتصادی میپل ادامه یافت و جیلی نتوانست آن‌را سر و سامان دهد. به همین خاطر روند تولید خودروهای تحت این برند را متوقف کرد و چند سال بعد در سال 2021 میلادی مجددا برند میپل را با سه خودروی برقی و یک خودروی بنزینی زنده کرد.

کراس اوور X3 PRO را می‌توان در اصل جیلی X3 PRO نامید که نسخه قبلی آن Yuanjing V3 نام داشت. این خودروی کراس اوور جمع و جور شهری از زمان عرضه به بازارهای جهانی تا کنون به علت دارا بودن طراحی زیبا و مشخصات فنی قابل قبول توانست در بازارهای هدف جیلی به غیر از چین اعم از مصر و روسیه و خصوصا دیگر کشورهای در حال توسعه طرفداران بسیاری پیدا کند.

طراحی ظاهری BAC X3

باک X3 پرو یا BAC X3 PRO از نظر طراحی کاملا چهره‌ای بروز و قابل قبول داشته و از خط طراحی جدید جیلی بهره می‌برد. جلوپنجره طراحی کشیده و یکدستی دارد که متصل به چراغ‌های اصلی بوده و دورتادور آن خطوط کرومی برای تزیین استفاده شده است. چراغ‌های اصلی فرمی خشمگین و جدی دارند که تا گوشه‌های خودرو کشیده شده‌اند.

 

باک ایکس3 پرو



بر روی سپر نیز چراغ‌های مخصوص روز به صورت عمودی در دو طرف تعبیه شده و وسط آن هم ورودی بزرگ هوای ثانویه موتور قرار گرفته است. تمامی این المان‌ها در کنار یکدیگر سبب شده تا چهره X3 اسپرت و جذاب به نظر برسد.

در نمای جانبی شاهد خطوط نسبتا زیادی هستیم. یک خط از انتهای چراغ عقب شروع شده و تا سمت گلگیر جلو ادامه پیدا کرده است. همچنین بر روی رکاب نیز یک خط نسبتا عمیق طراحی شده است. نکته دیگری که در این نما وجود دارد اندازه نسبتا باریک ستون A بوده و به همین علت یک لچکی بزرگ در این قسمت بوجود آمده است.

 

باک ایکس3 پرو



به نمای عقب کراس اوور جدید خودروسازان بم می‌رسیم. در این بخش مانند جلو طراحی چراغ‌های اصلی با خطوط تند و تیزی شکل گرفته است. همچنین باز هم مانند جلو بر روی سپر چراغ‌های عمودی مه‌شکن تعبیه شده و یک دیفیوزر مشکی رنگ نسبتا اسپرت نیز انتهای سپر قرار دارد. نکته قابل توجه طراحی چراغ سوم ترمز این خودرو بوده که وسط باله عقب طراحی شده است. از نظر ابعاد نیز جالب است بدانید که این خودرو اندازه‌ای حدود کوییک سایپا را داشته اما فضای کاربردی بیشتری نسبت به آن خودرو دارد.

طراحی کابین باک X3 پرو یا BAC X3 PRO

با ورود به کابین این خودروی کراس اوور با طراحی ساده و زیبا روبرو می‌شویم که می‌توان به آن نمره بالایی داد. در داشبورد میانی ابتدا یک صفحه نمایش بزرگ بیرون زده از داشبورد قرار گرفته و زیر آن نیز دریچه‌های تهویه مطبوع تعبیه شده‌اند. قسمت میانی هم میزبان کلیدها و دکمه‌های سیستم کنترل تهویه مطبوع است. فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده و ظاهر جذاب و اسپرتی دارد.

 

ایکس3 پرو



همچنین صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری برای این خودرو در نظر گرفته شده است. متریال به کار رفته درون کابین این کراس اوور کیفیت قابل قبولی دارند و در بلند مدت افت کیفیتی نخواهند داشت. از نظر فضای سر و پا هم هر دو ردیف خودرو فضای جادار و خوبی را داشته و سبب شده تا این خودرو تبدیل به گزینه‌ای برای خانواده‌ها باشد.

مشخصات فنی باک X3 پرو یا BAC X3 PRO

قلب تپنده فرزند جدید خودروسازان بم یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 109 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع اتوماتیک CVT بوده که قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین حالت اکونومیک به این خودرو جهت کاهش مصرف سوخت اضافه شده است. استاندارد آلایندگی X3 از نوع یورو 6 بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

 

باک ایکس3 پرو



امکانات رفاهی و ایمنی باک X3 پرو یا BAC X3 PRO

باک X3 پرو یا BAC X3 PRO در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز چیزی از رقبای مطرحش مانند ام وی ام X22 و جک S3 کم ندارد. این خودرو به امکاناتی نظیر استارت دکمه ای و ورود بدون کلید به خودرو ، سیستم مالتی مدیا 8 اینچ، کروز کنترل و سیستم رانندگی هوشمند شامل مجموعه ای از امکانات ایمنی و سهولت رانندگی از جمله ABS+EBD,ESC,VDC,EBA,TCS,HHC و سنسور نور مجهز شده است.

 

باک ایکس3 پرو



زمان عرضه باک X3 پرو یا BAC X3 PRO

کراس اوور جدید خودروسازان بم طبق گفته مدیرعامل این شرکت از بهمن سال جاری وارد خط تولید بمی ها شده و قرار است در اردیبهشت سال بعد فروش آن آغاز شود.

 

باک ایکس3 پرو



آیدین خوردوستان با اشاره به تولید و عرضه محصول جدید این مجموعه، افزود: این محصول جدید، میپل X3 پرو است که در بهمن ماه تولید آزمایشی آن شروع می شود و طبق برنامه ریزی به عمل آمده تولید انبوه این خودرو از ابتدای سال 1402 محقق خواهد شد.
 

کد خبر 140568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha