انتشار نخستین تصاویر از خودروی برقی شیائومی MS11 / مودنا نام احتمالی خودروی برقی شیائومی MS11!

به تازگی تصاویری از خودروی برقی شیائومی با نام شیائومی MS11 منتشر شده است که قرار است در سه ماهه نخست سال 2024 راهی بازار شود البته MS11 تنها اسم رمز این پروژه است و برخی منابع نام خودروی برقی شیائومی را مودنا می‌دانند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، دیگر مرزی بین سازندگان خودرو با تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند باقی نمانده است؛ خودروسازان چینی مانند NIO و Geely در حال توسعه گوشی های هوشمند هستند و همزمان، سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند مثل شیائومی، سراغ تولید خودروهای برقی می‌روند.

تصاویری که گویا به تازگی از روی صفحه نمایش کامپیوتر گرفته شده است، خودروی برقی شیائومی را نشان می‌دهد که به دلیل جزئیات زیاد نمی‌توان آن را صرفا یک رندر از شیائومی برقی دانست با این وجود همچنان نمی‌توان با قطعیت در این خصوص نظر داد.

خودروی برقی شیائومی با نام احتمالی شیائومی مودنا

شیائومی که در سال 2010 در پکن تاسیس شد در ابتدا به تولید گوشی هوشمند پرداخت اما در گذر زمان با گسترش فعالیت‌های خود به تولید انواع دستگاه‌های الکترونیکی از تلویزیون و جاروبرقی تا لوازم آشپزخانه ادامه داد و از چند سال گذشته نیز همواره پای ثابت اخبار مربوط به تولید خودروهای برقی بوده است.

آنچه در تصاویر خودروی برقی شیائومی جلب توجه می‌کند، سقف تمام شیشه‌ای با لیدار و دوربین روی شیشه عقب است که خبر از تجهیز این خودرو به سطوح مختلف رانندگی خودران می‌دهد.

خودروی برقی شیائومی با نام احتمالی شیائومی مودنا

شیائومی با هدف ورود به دنیای خودرو اقدام به تاسیس شرکت شیائومی اتوموبیل Xiaomi Automobile در سال 2021 در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری پکن موسوم به BETDA کرد.

خودروی برقی شیائومی با نام احتمالی شیائومی مودنا

این شرکت به جای تکیه بر تولید خودرو با قراردادهای ساخت، می‌خواهد تولید محصول را در خط تولید اختصاصی شیائومی انجام دهد که ظرفیت تولید سالانه 300 هزار دستگاه خودرو را به این شرکت اعطا می‌کند. شیائومی همچنین شرکتی به نام Xiaomi Automobile Technology تاسیس کرد که عمدتاً بر روی فناوری رانندگی خودکار تمرکز دارد.

خودروی برقی شیائومی با نام احتمالی شیائومی مودنا

براساس اطلاعاتی که تا امروز منتشر شده است، باتری خودرو برقی شیائومی از BYD و CATL به عنوان دو تامین کننده بزرگ جهانی تهیه خواهد شد.

خودروی برقی شیائومی با نام احتمالی شیائومی مودنا

البته مهم‌ترین بخش که همان پیشرانه برقی است را شیائومی توسعه خواهد داد.

باید یادآور شویم که شیائومی تنها خودروسازی نیست که قصد توسعه و تولید موتورهای برقی را در سر دارد چرا که هواوی به عنوان رقیب هم‌وطن شیائومی هم‌اکنون مشغول تولید و فروش موتورهای برقی به سایر خودروسازان است.

خودروی برقی شیائومی با نام احتمالی شیائومی مودنا

کد خبر 141740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha