سایپا پاژ با چه مشخصاتی وارد بازار می‌شود؟ + تصاویر

گروه خودروسازی سایپا سرانجام نام پاژ را برای محصول اقتصادی خود برگزید اما سایپا پاژ با چه مشخصاتی راهی بازار می‌شود؟

/خبرنگار: امین سرمدی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال 1401 بود که سایپا و ایران خودرو از پلتفرم مشترک خود که بر اساس پلتفرم رنو کوئید بود رونمایی کرده و اعلام کردند که بزودی هر کدام از آنها خودروی اقتصادی خود را بر مبنای همین پلتفرم رونمایی خواهند کرد. حال مشخص شده که نام نماینده سایپا در این دسته پاژ نام گرفته است.

 

پاژ



گروه خودروسازی سایپا در مراسم نمایندگی‌های برتر خود اعلام کرد که نام خودروی اقتصادی‌اش پاژ بوده و در زمستان 1402 آن‌را به بازار خودروی کشور عرضه خواهد کرد.

 

سایپا پاژ



همانطور که اشاره کردیم سایپا و ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال 1401 اعلام کردند که طی یک پروژه و همکاری مشترک قرار است هر کدام خودروهای اقتصادی خود را معرفی کنند. این خودروها بر اساس پلتفرم رنو کوئید توسعه داده شده و سایپا قصد دارد آن‌را جایگزین خودروی محبوب پراید 111 کند.

 

سایپا پاژ



هنوز تصاویر رسمی این خودروی اقتصادی سایپا منتشر نشده اما با توجه به تصاویر نمونه‌های اولیه آن و همچنین پلتفرم مشترک با رنو کوئید این احتمال قوی وجود دارد که پاژ خودرویی شبیه به کوئید بوده و از المان‌های دایره‌ای شکل در طراحی بیرونی و داخلی آن استفاده شده باشد. پاژ یک خودروی شهری بوده که ابعادی کمی بزرگتر از پراید 111 دارد و تنها مناسب تردد درون شهری است.

 

سایپا پاژ



از نظر فنی بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده سایپا پاژ مجهز به یک پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری تنفس طبیعی بوده که توانایی تولید 70 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور را داراست. همچنین جعبه دنده این خودروی اقتصادی شهری نیز از نوع دستی 5 سرعته بوده که نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. استاندارد آلایندگی پیشرانه پاژ یورو 6 بوده و این خودرو اقتصادی مصرفی حدود 5 لیتر را به صورت ترکیبی دارد که قابل قبول و مناسب ارزیابی می‌شود.

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز با توجه به اینکه این خودرو یک خودروی اقتصادی و شهری بوده وضعیت قابل قبولی دارد. از جمله امکانات احتمالی پاژ می‌توان به مواردی مانند دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD، BA، سنسور فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی و جلو آمپر دیجیتال مجهز شده است.

 

سایپا پاژ



لازم به ذکر است که نام پاژ در واقع نام زادگاه ابوالقاسم فردوسی شاعر بزرگ پارسی است. همچنین نام یک روستا واقع در خراسان رضوی در شمال مشهد بوده که قدمتی تاریخی دارد.

ضمنا هنوز قیمت قطعی این خودروی مقرون به صرفه اعلام نشده اما بر اساس آنچه که سایپا اعلام کرده این خودرو قیمتی درد محدوده دیگر محصولات سایپا از جمله ساینا و کوییک خواهد داشت.
 

کد خبر 140638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha