کد خبر 140655
۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
حمایت وزارت صنعت از عرضه خودرو در بورس کالا

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه از عرضه در بورس کالا حمایت می‌کنیم گفت: در حال حاضر عرضه کمتر از تقاضاست و اختلاف قیمت بین کارخانه و کف بازار مشهود است، بنابراین عرضه در بورس کالا از نظر وزارت صمت روش قابل دفاع و مورد حمایت است.

به گزارش پرشین خودرو، روز گذشته (٢ بهمن ماه)، سید محمدرضا سیدنورانی (رئیس شورا و مرکز ملی رقابت) در نامه‌ای خطاب به مجید عشقی (رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار)، کلیه محصولات ایران‌خودرو (جز دو محصول هایما و تارا) و ساپیا را انحصاری اعلام و تاکید کرده است که خودروهای شاهین، دنا و پژو ۲۰۷ باید از بورس کالا خارج شوند.

به دنبال این موضوع سخنگوی وزارت صمت گفت که در شرایط فعلی( فزونی تقاضا به عرضه و اختلاف قیمت زیاد بازار و کارخانه) ما از عرضه در بورس کالا حمایت می‌کنیم؛ چرا که مدل موفقی از عرضه خودرو بود که توانست قیمت‌ها را با قیمت به‌ مراتب کمتر از قیمت بازار آزاد عرضه کند. اما در شرایط عادی که بازار متعادل است و خودروسازان در حداکثر توان تولید و نیاز داخل را برآورده می‌کنند، همچون گذشته (خارج از قرعه‌کشی) می‌تواند فروش انجام شود و دیگر ابزار یا واسطه‌ای لازم نیست. در شرایط عادی، اختیار نحوه فروش خودرو، با خودروساز است و می‌تواند تصمیم بگیرد که روند عرضه در بورس ادامه پیدا کند یا خیر و موضوع درون صنعتی است اما تاکید می‌کنیم که این روند در شرایط عادی بازار می‌تواند اجرایی شود.

کد خبر 140655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha