کد خبر 141724
۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
خودرو پی 90 در دهه فجر امسال رونمایی می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تولید ۵۰ دستگاه خودرو پی ۹۰، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و تولید آن را در سال آینده به روزانه ۱۰۰ دستگاه خواهیم رساند.

به گزارش پرشین خودرو، محمدعلی تیموری، با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز زنجیره تامین قطعه سازی که زمانی در پروژه ال۹۰ فعال بود، قراردادش با پروژه تولید خودرو پی ۹۰ نهایی شده است.

وی تصریح کرد: مشکل تولید ال۹۰ در ایران قوای محرکه آن بود که استاندارد یورو۴ داشت و امروز به یورو۵ ارتقا یافته است که می تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد و مقرر است در مدرن ترین خط موتورسازی کشور که مشترک بین سایپا و شرکت رنو بود، تولید شود.

خودرو پی 90 در دهه فجر امسال رونمایی می شود

به گفته مدیرعامل سایپا، اکنون قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی منعقد شده است.

وی با توجه به اینکه در حال حاضر محصولات کوئیک و ساینا روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ سایپا تولید می شود، تاکید کرد: خرداد، تیر و شهریورماه ۱۴۰۲ به ترتیب خودروهای اطلس، سهند و وانت جدید سایپا که روی این پلتفرم توسعه یافته اند، وارد بازار خواهند شد، اما پس از آن دیگر برنامه توسعه ای روی این پلتفرم نخواهیم داشت.

تیموری گفت: پلتفرمی که جایگزین پلتفرم ایکس ۲۰۰ می شود، پی ۹۰ خواهد بود که استاندارد سه ستاره اروپا و استانداردهای ۸۵ گانه کشورمان را پاس خواهد کرد.

صادرات خودرو به بلاروس

تیموری در بخش دیگری از سخنان خود از انعقاد قرارداد صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو کوئیک، شاهین و ساینا به بلاروس خبر داد که طی مدت سه سال به انجام خواهد رسید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه تولید خودروی مشترک در بلاروس نیز برنامه داریم.

کد خبر 141724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha