مدیرعامل سایپا: امسال ۵۰۰۰ خودرو سی ان جی تولید می شود / خودرو P۹۰ به زودی رونمایی می شود

آینده گروه سایپا بر روی تولید دو گروه خودرو شامل خودروهای الکتریکی و هیبریدی و خودروهای سی ان جی متمرکز خواهد بود، و پس از ۱۰ سال این گروه خودروسازی موفق شد پروژه سی ان جی را در بهمن ماه نهایی کند و تا پایان اسفندماه نزدیک به پنج هزار خودرو سی ان جی تولید خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد علی تیموری مدیرعال گروه خودروسازی سایپا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه برای تصاحب بازارهای صادراتی، اولویت اصلی ما ارتقای کیفیت است، گفت: در این راستا بیش از ۱۱ هزار دستگاه خودرو آماده صادرات به ونزوئلا داریم که محموله یک هزار دستگاهی به ونزوئلا رسیده است. همچنین برای صادرات ۴۵ هزار دستگاه کوییک و شاهین به روسیه با یک شرکت روسی قرارداد منعقد کردیم.

وی افزود: قرارداد ۴۵ هزار دستگاه خودرو با کشور بلاروس را نیز منعقد کردیم و در چند ماه اخیر قرارداد صادرات حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به کشورهای ونزوئلا، روسیه و بلاروس منعقد شده است که بر اساس شاخص های صنعت خودرو، عدد مناسب و قابل قبولی است.

مدیرعامل گروه سایپا اضافه کرد: کیفیت و قیمت مناسب موجب استمرار در صادرات محصولات خواهد شد، پس همه ما باید تمام انرژی سازمان را برای تحقق این دو امر مهم یعنی کیفیت و قیمت مناسب هدایت کنیم، اینها مهمترین رسالت ما در سایپا است.

وی از رونمایی خودرو P۹۰  که بر اساس پلتفرم L۹۰ طراحی شده است به زودی در شرکت پارس خودرو خبر داد.

تیموری با بیان اینکه صنعت خودرو جزو اولین صنایعی است که مورد تحریم قرار گرفته است، افزود: به لطف خدا با همه این شرایط امروز در گروه سایپا روزانه دو هزار دستگاه خودرو تولید می شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: باید در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو تصمیم جدی گرفته شود تا صنعت خودرو رونق بگیرد و واسطه گری و دلالی در بازار خودرو کاهش یابد.

وی افزود: اگر گردش نقدینگی که به واسطه اختلاف قیمت کارخانه و بازار نصیب واسطه ها می شود، در صنعت خودرو ایجاد می شد امروز خودروسازان داخلی توانایی صادرات خودروهای هیبریدی را داشتند.

تیموری با اشاره به چهار قراردادی که در چین همزمان با سفر رئیس جمهور منعقد شد، افزود: قراردادی که در خصوص قوای محرکه با طرف چینی امضا شده است به طور متوسط ۳ لیتر نسبت به قوای محرکه فعلی کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.   

تیموری با اعلام اینکه آینده گروه سایپا روی دو گروه خودرو شامل خودروهای الکتریکی و هیبریدی و خودروهای سی ان جی متمرکز خواهد بود، گفت: پس از ۱۰ سال گروه سایپا موفق شد پروژه سی ان جی را در بهمن ماه نهایی کند و تا پایان اسفندماه نزدیک به ۵ هزار خودرو سی ان جی تولید خواهیم کرد و برنامه سایپا برای سال آینده تولید ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو سی ان جی است.

مراسم یادواره شهدای گروه خودروسازی سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که در مراسم یادواره شهدای این گروه خودروسازی سخن می گفت، با حبا اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: ما فعالان حوزه صنعت این بیان حکیمانه را به این نحو تعریف می کنیم که باید در حوزه صنعت درست کار کنیم و درست کارکردن را در ارتقاء کیفیت محصول، تحویل محصول با قیمت مناسب و تحویل به موقع محصولات با خدمات مناسب به مردم می دانیم.

تیموری با اشاره به اینکه شهدای ما در شرایطی وارد دفاع مقدس شدند که عزیزترین هستی خود که جان شان بود را تقدیم کردند، افزود: چنانچه با برگزاری یادواره شهدا بتوانیم ایثار و گذشت را در شرایط فعلی به نسل حاضر و نسل آینده انتقال دهیم به مهمترین رسالت خودمان عمل کرده ایم. با این شرایط می توانیم بگوییم که یاد شهدا را گرامی داشتیم.

وی تصریح کرد: یادواره شهدا برگزار می کنیم برای اینکه بتوانیم ایثار رزمندگان را به نسل حال و آینده انتقال دهیم. در شرایط فعلی که دشمن تمام همت خویش را برای توقف تولید به کار گرفته باید شبانه روز تلاش کنیم تا تولید خودرو افزایش یابد.

مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: مقام معظم رهبری دو مطلب بسیار با اهمیت در خصوص صنعت فرمودند؛ اول این که از شرکت های بزرگ حمایت کنید و کمک کنید تا موانع از سر راه شرکت های بزرگ برداشته شود، دومین مطلب مورد تاکید ایشان ضعف شرکت های بزرگ در بهره وری بود که فرمودند؛ ما باید بهره وری را در صنایع بزرگ افزایش دهیم.

مراسم یادواره شهدای گروه خودروسازی سایپا با حضور آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه سایپا، خانواده شهدای گروه، جانبازان، ایثارگران و جمعی از مدیران ارشد و مدیران عامل شرکت های گروه خودروسازی سایپا در شرکت پارس خودرو برگزار شد.

کد خبر 142038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha