کمربند ایمنی گرم‌کن‌دار، برد خودروی برقی را افزایش می‌دهد؟

کاهش توان باتری خودروهای برقی به خصوص در فصول سرد سال از مشکلات خودروهای برقی در مناطق سردسیر است و حالا شرکت ZF آلمان مدعی رفع این مشکل با یک راهکار ساده شده است.کمربند ایمنی مجهز به گرم‌کن همان راهکار جادویی ZF آلمان برای افزایش برد خودروهای برقی است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برکسی پوشیده نیست که در دمای پایین، کارکرد باتری خودروهای برقی با افت مواجه می‌شود و این موضوع در مناطقی چون اروپا و بخش‌هایی از آمریکای شمالی به عنوان دو بازار اصلی خودروهای برقی تبدیل به یک چالش در زمستان شده است.

شرکت ZF آلمان را با گیربکس‌های این برند می‌شناسند اما این شرکت به تازگی مدعی شده است که توانسته با یک راهکار نسبتا ساده به افزایش برد خودروهای برقی دست پیدا کند.

کمربند ایمنی گرم‌کننده ZF

کمربند ایمنی گرم‌کن؛ راهکار ZF برای رفع این مشکل است.

شرکت ZF می‌گوید: کمربند گرم‌کن به راننده و سرنشینان اجازه می‌دهد تا از سیستم گرمایشی خودرو کمتر استفاده کنند. کمربند گرم‌کن‌دار به صورتی طراحی شده است که با گرم‌کن فرمان خودرو شروع‌به‌کار کند تا کارایی بیشتری داشته باشد.

شرکت ZF مدعی شده است که این سیستم می‌تواند با کاهش نیاز به استفاده از سیستم گرمایش خودرو، برد خودروهای برقی را تا 15 درصد افزایش دهد.

کمربند ایمنی گرم‌کننده ZF

در خصوص جنس و ضخامت تسمه کمربند ایمنی گرم‌کن‌دار باید گفت که براساس ادعای شرکت ZF، این تسمه‌ها با تارهایی از جنس هادی گرمایشی بافته شده و اندکی از کمربندهای معمولی ضخیم‌تر است.

کمربند ایمنی گرم‌کننده ZF

کمربند گرم‌کننده طوری طراحی شده است تا گرمایی یک‌نواخت را در نزدیکی بدن سرنشینان ایجاد کند ضمن اینکه همچنان ایمنی بالایی برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کند چون عملکرد تسمه کمربند ایمنی معمولی و گرم‌کن‌دار کاملا یکسان است.

این کمربندهای گرم‌کن‌دار دمایی در بازه 36 تا 40 درجه فراهم می‌کند.

کمربند ایمنی گرم‌کننده ZF

شرکت ZF ادعا می‌کند که استفاده از این کمربند هزینه اضافی برای خودروسازان ایجاد نمی‌کند.

با وجود ادعاهایی که ZF تاکنون درباره کمربند ایمنی گرم‌کننده مطرح کرده است اما هیچ خودروسازی با این شرکت قرارداد امضا نکرده است.

کد خبر 141775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha