خودرو برقی لامبورگینی معرفی می‌شود؟

لامبورگینی یکی از شرکت‌های خودروساز ایتالیایی است که در زمینه ساخت ابرخودروها یا خودروهای سوپراسپرت فعالیت می‌کند، این شرکت تاکنون خودروهای مطرحی مانند مورسیه لاگو، اونتادور، گالاردو و هوراکان را تولید کرده است. همچنین یک شاسی بلند اسپرت نیز با نام اوروس تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اکنون بیشتر خودروسازان مطرح در سراسر دنیا به سمت برقی کردن محصولات خود در حال حرکت هستند و تا چند سال آینده درصد زیادی از خودروهای درونسوز جای خود را به نمونه‌های برقی خواهند داد. اما یکی از معدود شرکت‌هایی نیز که فعلا قصد ندارد تا محصول برقی تولید کند، کمپانی لامبورگینی ایتالیا است.

روون مور مدیر ارشد فناوری لامبورگینی اخیرا اعلام کرده ساخت خودروی ‌EV فعلا در برنامه این شرکت نبوده حتی اگر بازار خوبی داشته باشد. البته لامبورگینی در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که قصد دارد در سال ۲۰۲۶ اولین خودروی برقی خود را روانه بازار کند اما اکنون طبق گفته روون مور به احتمال زیاد تاریخ عرضه محصول برقی لامبورگینی عقب افتاده است.

همانطور که اشاره کردیم اکثر خودروسازان در حال کوچ به سمت محصولات برقی هستند و همچنین قوانین سخت گیرانه‌ای نیز از طرف دولت‌ها برای خودروسازان مبنی بر تولید خودروهای برقی و جایگزینی آنها با خودروهای درون‌سوز وضع شده که قطعا لامبورگینی نیز از آن مصون نخواهد بود.

لامبورگینی

اما غافلگیری که با این اعلام این خبر به وجود آمد این بود که لامبورگینی الکتریکی جدید به جای مدلی از هوراکان، جایگزین آونتادور یا اوروس خواهد شد.

مور اعلام کرده که در حال حاضر زمان مناسبی برای عرضه خودروهای سوپر اسپرت برقی نیست. نه تنها اکنون بلکه تا پنج یا شش سال آتی نیز اصلا زمان خوبی برا عرضه چنین خودروهایی نیست.

لامبورگینی

او در ادامه گفته است مهم‌ترین مسئله در خودروهای سوپراسپرت بحث وزن بوده و مهندسین کماکان در حال کاهش وزن خودرو برای بازدهی و راندمان بهتر هستند.

مور همچنین گفته است که پیشرانه‌های هیبریدی در دستور کار لامبورگینی برای هوراکان و جایگزین اونتادور هستند.

در آخر نیز وی گفت: ما هنوز بر این باوریم که در بخش سوپراسپرت یا بخش خودروهای اسپرت، موتور احتراقی و هیبریدی همچنان بهترین انتخاب است.

کد خبر 141791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha