کدام خودروساز بهترین و قابل اعتمادترین پیشرانه را می‌سازد؟

برخی خودروسازان در سراسر دنیا هستند که بهترین خودروها را می‌سازند برخی نیز علاوه بر خودرو، بهترین قلب تپنده یا پیشرانه خودرو را تولید می‌کنند. در این مقاله قصد داریم 10 کمپانی برتر که پیشرانه‌های قابل اعتمادی را تولید کرده‌اند معرفی و بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت‌های خودروسازی همیشه سعی دارند وسیله نقلیه‌ای را تولید کنند که نسبت به سایر محصولات دیگر شرکت‌ها برتری زیادی داشته باشد. این شرکت‌ها تمام تلاش خود را برای فروش به بیشترین تعداد ممکن به کار می‌گیرند، از بالا بردن کیفیت و یا به‌کارگیری بیشتر آپشن گرفته تا طراحی‌های مدرن و امروزی اما تنها خودروهایی ماندگار می‌شوند که کیفیت و عمر بالایی داشته باشند.

از زمانی که شرکت آمریکایی فورد انقلابی در نحوه تولید وسایل نقلیه ایجاد کرد، هزاران خودرو فوق‌العاده متولد شد و چشم انداز خودرو برای همیشه تغییر کرد.

برخی خودروسازان در سراسر دنیا هستند که بهترین خودروها را می‌سازند برخی نیز علاوه بر خودرو، بهترین قلب تپنده یا پیشرانه خودرو را تولید می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم 10 کمپانی برتر که پیشرانه‌های قابل اعتمادی را تولید کرده‌اند معرفی و بررسی کنیم.

10. بی ام و M50

BMW سابقه خوبی در تولید موتورهای قابل اعتماد و بدون خرابی دارد. BMW که در سال 1916 تنها با هدف فعالیت در تولید ادوات جنگی تاسیس شد، تا پایان جنگ جهانی دوم منتظر ماند تا مهارت‌های مهندسی خود را در اهداف غیرنظامی به کار گیرد. سرانجام BMW در دهه 1970 سر و صدای زیادی به راه انداخت و رفته رفته برگ‌های برنده خویش را رونمایی کرد.

پیشرانه ب ام و

M50 یکی از بهترین موتورهای BMW بوده که تاکنون ساخته شده است. اگرچه مانند S14 و S85 پرفورمنس بالایی ندارد اما در کل M50 موتور فوق العاده ای است. نسخه اصلاح شده موتور M50 در نهایت به M3 E46 خودروی اسپرت بی ام و رسید. موتورهای BMW در آن دوران می توانستند بیش از 350000 مایل را بدون هیچ نقص و خرابی طی کنند.

9. شورولت Small Block 350

شورولت یکی از خودروسازان بزرگ دنیا و آمریکا محسوب شده که طرفداران بسیاری نیز دارد. این شرکت نسبت به رقیب سرسخت خود یعنی فورد اوضاع بهتری در تولید پیشرانه دارد. Chevy پیشرانه‌هایی تولید می کند که قابل اعتمادتر از فورد هستند. پیشرانه اسمال بلاک 350 شورولت توانسته صدها هزار مایلی را بدون خرابی طی کند.

شورولت

8. هوندا K20A

در لیست برترین خودروسازانی که پیشرانه نیز تولید می‌کنند نام کمپانی مطرح ژاپنی هوندا دیده می‌شود. هوندا در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 اولین بار در بازار ایالات متحده وارد شد و در همان ابتدا بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. 

هوندا

هوندا تا همین اواخر هرگز ادعای ساخت خودروهای اسپرت جدی را نداشت اگرچه خودروهایی مانند NSX به صورت محدود وجود داشت و آکورد و سیویک نیز می‌توانستند هر نوع نیاز رانندگی را تا حدودی برطرف کنند. نکته مثبت این پیشرانه‌ها این است که می‌توان تا سطوح بالا آنها را دستکاری کرد و تغییر داد. وقتی صحبت از دوام می شود، هوندا به خاطر خودروهایی که به راحتی قابل نگهداری هستند مشهور است. یک هوندا اگر به خوبی نگهداری شود می تواند بدون هیچ نقصی به 200000 مایل برسد.

7. مزدا BP-Z3

زمانی که خودروهای ژاپنی شروع به تسخیر بیشتر بازارها کردند، زنگ خطر را برای شرکت‌های خودروسازی اروپایی و آمریکایی به صدا درآوردند. در حالی که بیشتر شهروندان آمریکایی به وسایل نقلیه‌ای که ساخت ژاپن بود بی‌اعتنا بودند، اروپایی‌ها به سرعت متوجه شدند که اوضاع در شرف تغییر و رقیبی سرسخت در حال آماده شدن است. مزدا میاتا یکی از همین گزینه‌هاست که از همه نظر تبدیل به رقیبی قدرقدرت برای خودروهای هم‌رده خود شد.

مزدا

علاوه بر کوچک و اسپرت بودن، به نظر می‌رسد میاتا ساخته شد تا تبدیل به همراهی برای مدت طولانی شود. به همین دلیل است که گیربکس و موتور BP-Z3 آن دوام بسیار بالایی داشته و به راحتی نیاز به تعمیر پیدا نخواهند کرد. بزرگترین نقطه قوت این خودرو نیز همین است که پیشرانه آن کیفیت بسیار بالا و عمر زیادی دارد. این پیشرانه یکی از محبوب‌ترین پیشرانه‌های مزدا ژاپن است.

6. نیسان - SR20DET

برای بسیاری از علاقه‌مندان به خودروها که اطلاع چندانی ندارند کمپانی نیسان فقط یک برند ژاپنی است که خودروهای سدان و کراس اوور رایج بازار را تولید می‌کند اما نیسان ژاپن هم چندین وسیله نقلیه پرحاشیه را در رزومه درخشان خود دارد هم خالق برخی از بهترین خودروهایی است که تاکنون در ژاپن متولد شده‌اند.

نیسان

نیسان در طول سال‌ها موتورهای باورنکردنی زیادی تولید کرد. این پیشرانه‌ها با ترکیبی از اسپرت بودن و قابلیت اطمینان بالا باعث شد تا خودروهای نیسان در بین خودروهای بنزینی بسیار محبوب شوند. از پیشرانه VG30DETT موجود در 300ZX گرفته تا VR38DETT، نیسان بارها ثابت کرده که ساخت موتورهای کم نقص و بی‌نظیر همچنان قابل انجام است. اما پیشرانه SR20DET گزینه‌ای ارزان‌تر نسبت به سایر پیشرانه‌های نیسان بوده که در بین طرفداران خودروهای ژاپنی بسیار مورد احترام است.

5. پورشه - M96

پورشه یکی از مبتکرترین و پیشروترین شرکت‌های خودرویی در جهان است. این خودروساز آلمانی یک پیشرانه هیبریدی را در سال 1900 میلادی رونمایی کرد و با گذشت بیش از یک قرن کماکان این پیشرانه‌های هیبریدی کامل‌تر از قبل در حال استفاده‌اند. پورشه همچنان در خط مقدم نوآوری قرار دارد و در کنار نوآوری‌های متعدد عمر پیشرانه‌های این شرکت آلمانی نیز بالاست و در صورت نگهداری صحیح می‌توانند یک عمر دوام بیاورند.

پورشه

خرید یک خودروی پورشه کار چندان آسانی نیست. با این حال، اگر قیمت‌ها اجازه دهند، یک پورشه می‌تواند یک سرمایه گذاری درست باشد چرا که خودروهای پورشه برای ماندگاری ساخته شده‌اند. به عنوان مثال پورشه 996 در بهترین حالت با یک پیشرانه توربوشارژ 3.6 لیتری M96 تخت 6 سیلندر عرضه شده که 414 اسب بخار قدرت و حدود 560 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در یک اتفاق نادر یکی از مالکین پورشه 996 مجهز به پیشرانه M96 توانست نزدیک به 647000 مایل را رانندگی کند که عددی خارق العاده است.

4. ساب - B235R

سوئد زادگاه بسیاری از خودروسازان پرآوازه مانند ولوو، کونیگزگ و ساب است. ساب فعالیت خودروسازی خود را متوقف کرده، اما در زمینه‌های دیگر همچنان به فعالیت خود ادامه داده است. با نگاهی به برخی خودروهای ساب که در 45 سال گذشته عرضه شده‌ می‌توان گفت که آنها برای عمر بالا ساخته و دوام بالایی دارند.

ساب

وقتی ساب فعالیت خودروهای سواری خود را متوقف کرد، میراثی از خودروهای اسپرت ناشناخته خود را به یادگار گذاشت. ساب 9-3 ویگن یکی از همین موارد است که به یک پیشرانه 2.3 لیتری B235R چهار سیلندر خطی توربو شارژ مجهز شده که توانایی تولید 227 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور تولید را دارد.

3. تویوتا - 3RZ-FE

تویوتا تولید خودروهای سواری خود را در طول جنگ کره آغاز کرد. ارتش ایالات متحده به کامیون های ارزان و البته سریع نیاز داشت. تویوتا در این روند با خودرویی که بعدها به FJ و لندکروز تبدیل شد، راه را ادامه داد و خودروهای آفرودی مانند تاکوما و هایلوکس را بر اساس دانش خود تولید کرد. هنگامی که حرف از عمر بالا و کیفیت موتورهای تویوتا می‌شود 2JZ-GTE و 1LR-GUE همیشه اول لیست قرار دارند. 

تویوتا

تویوتا موتورهای برجسته‌ای را برای خودروهای اسپرت خود تولید کرده و همچنین خودروهای آفرود خود را به موتورهای فوق العاده مجهز کرده است، از 3RZ-FE موجود در تاکوما های قبلی گرفته تا 3UR-FE V8 نصب شده بر روی لندکروزر دوست داشتنی این پیشرانه‌ها همگی به دلیل استهلاک بسیار پایین و عمر زیاد توانستند محبوبیت وصف ناشدنی پیدا کنند.

2. فولکس واگن - 1200cc

فیلم هایی مانند The Fast And The Furious، Gone In 60 Seconds یا حتی جیمز باند به خودروها کمک بزرگی کردند تا در معرض دید و محبوبیت قرار گیرند. با این حال، هیچ خودرویی به افتخارات فولکس واگن بیتل نرسید.پیشرانه 1200 سی سی موجود در بیتل دهه 60 می‌توانست یک عمر دوام بیاورد! 

فولکس واگن

بیتل که به عنوان خودروی مردمی به بازار عرضه شد به تعمیرات آسان و هزینه‌های نگهداری مقرون به صرفه معروف است. به همین دلیل است که فولکس واگن بیتل تبدیل به یکی از پرفروش ترین خودروهای تمام دوران شده است. فولکس واگن تجربه بیتل را نیز با گلف تکرار کرد. گلف هم مانند بیتل یک خودروی مردمی بود که توانست موفقیت‌های بسیاری را کسب کند. این خودروی دوست داشتنی سال‌های سال است که بر روی خط تولید فولکس آلمان وجود دارد.

1.ولوو - B20D

ولوو یکی از بهترین خودروسازان جهان از کشور سوئد است . در حالی که XC90 ولوو به اندازه Durango Hellcat دوج تهاجمی و خشن نیست اما این خودروساز سوئدی همیشه خودروهایی را به بازار عرضه می‌کند که می‌توانند باعث افزایش شدید آدرنالین در بدنتان شود! علاوه بر لذت بردن از رانندگی، وسایل نقلیه ولوو می‌توانند چندین سال دوام آورده و عمر بالایی دارند.

ولوو

خودروهای ولوو ممکن است جذاب‌ترین خودروهای موجود در بازار نباشند، اما دلیل واضحی وجود دارد که چرا آنها مورد علاقه طیف وسیعی از خریداران خودرو هستند. خودروهای ولوو با ایمنی و کیفیت بالا چندین بار نشان دادند که توانایی دارند تا برای سالیان سال حرکت کنند. نسخه P1800 مدل 1996 میلادی ولوو، بالاترین مسافت پیموده شده در جهان را به نام خود ثبت کرده است. این خودرو مجهز به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر خطی بوده که با پیمایش 3.3 میلیون مایل تبدیل به قابل اعتمادترین پیشرانه جهان در این لیست شده است. 

کد خبر 141959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha