لیست 10 خودروسازی که بدترین خودروهای تاریخ را ساختند

به بزرگی یک خودروساز نگاه نکنید! گاهی اوقات پیش می‌آید که یک کمپانی مطرح ماشین سازی که مدل‌های پرطرفداری را تولید کرده چند خودروی بد را هم ساخته باشد که مایه سرافکندگی باشد.در این مقاله با 10 خودروسازی که بدترین خودروهای تاریخ را ساختند آشنا می‌شویم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بیشتر خودروهای جدید که امروزه تولید و به فروش می‌رسد ثابت می‌کند که وسایل نقلیه امروزه بهتر از همیشه هستند. نسبت به خودروهای قدیمی‌تر، خودروهای امروزی ایمن‌تر، کم مصرف‌تر و پرسرعت‌تر از قبل هستند اما برای برخی از تولیدکنندگان، رسیدن به این نقطه قطعا با سختی‌ها و اشتباهاتی همراه بوده و خودروهایی تولید شده که اصلا به درد نمی‌خوردند. هنگامی که یک تولید کننده اتومبیل، یک خودروی افتضاح را وارد بازار می‌کند این عموم مردم هستند که این موضوع را آشکار کرده و به ایرادات، ضعف‌ها و نقاط بد خودرو اشاره می‌کنند. این خودروها عموما به شکست‌های فروش تبدیل می‌شوند. شما در این مقاله با لیستی از 10 برند و خودرویی که بدترین خودروهای تاریخ خودروسازی لقب گرفتند آشنا می‌شوید.

10. Reva G-Wiz

روا G-Wiz بیشتر شبیه یک اسباب بازی برای بزرگسالان است، تا یک خودروی واقعی! G-Wiz که در هند ساخته شده یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی است که توانایی آن را دارد تا ۵۰ مایل را با هر بار شارژ طی کند. این خودروی فوق کوچک تنها برای جای دادن دو بزرگسال و دو کودک طراحی شده و به دلیل استانداردهای پایین شهرت دارد. 

بدترین خودروهای تاریخ

شکاف‌های بزرگ در قسمت‌های مختلف بدنه در نگاه اول کاملا نشان دهنده کیفیت مونتاژ پایین این خودروست. G-Wiz یک موتور کم قدرت برای رساندن آن به سرعت ۵۰ مایل دارد همچنین از نظر ایمنی هم خودروی مورد نظر بسیار وضعیت وخیمی داشت.

9. فورد پینتو

پینتو که به عنوان اولین خودروی جمع و جور فورد ساخته شده بود تبدیل به یک شکست بزرگ برای فورد شد. پینتو بخاطر اینکه زود به بازار برسد طراحی ضعیفی نسبت به خودروهای هم سنش داشته و همچنین مهندسی آن هم پر از نقص بود. برای مثال اگر فورد پینتو دچار یک حادثه و برخورد از عقب شود، مخزن بنزین ممکن است صدمه دیده و به طور بالقوه باعث انفجار شود.

فورد پینتو

نکته اینجاست که چندین شکایت علیه فورد مطرح شده که این شرکت مجبور به پرداخت میلیون‌ها دلار غرامت و جریمه شد. همین مشکلات و نواقص فنی سبب شد تا فورد پینتو به عنوان یک خطر برای جان سرنشینان شهرت پیدا کرد. بعدها مشخص شد که هزینه اصلاح این مشکل فقط 11 دلار برای هر وسیله نقلیه هزینه در بر داشته که فورد از انجام آن سر باز زده بود.

8. پونتیاک آزتک

پونتیاک آزتک که بیشتر به عنوان یکی از زشت‌ترین خودروهای ساخته شده تاکنون شناخته می‌شود، یکی از بدترین خودروهای جهان نیز هست. با وجود ویژگی‌های جالبی مانند یخچال قابل حمل و فضای بار به صورت کشویی، آزتک همچنان یک وسیله نقلیه منفور است.

پونتیاک آزتک

ایده پونتیاک برای ساخت یک SUV همه کاره همه را گیج کرد و حتی نتوانست هیچ یک از کارها را به خوبی انجام دهد. به علاوه، موتور 185 اسب بخاری 3.4 لیتری V6 هیچ هیجانی برای این خودرو نداشت و مصرف بالایی نیز داشت. 

7. شورولت SSR

شورولت SSR یک پیکاپ کانورتیبل با سقف فلزی به همراه یک موتور 8 سیلندر 390 اسب بخاری بود اما از نظر ظاهری، طراحی بسیار قدیمی و افتضاح داشت.

شورولت

شورولت SSR سرعت 0-100 کیلومتر در ساعت را در 5.6 ثانیه طی می‌کرد اما مصرف بسیار زیادی داشت. این خودرو سرانجام خیلی زود از خط تولید خارج شد. 

6. مازراتی Biturbo

مازراتی با افتخار توانایی این را دارد که بیتوربو را به عنوان اولین خودروی تولیدی در نوع خود معرفی کند، یک خودروی اسپرت لوکس با پیشرانه‌ای که دو توربوشارژ داشت. همچنین فضای داخلی این خودرو نیز بسیار مجلل و لوکس بود. این یک پروژه جسورانه از سمت کمپانی ایتالیایی بود و فروش خوبی داشت اما خیلی زود مشکلاتش موجب شد تا یکی از بدترین‌ها لقب بگیرد.

مازراتی

اینکه بگوییم مازراتی بی‌توربو خودرویی غیر قابل اعتماد است اغراق نکرده‌ایم. پیکربندی پیچیده پیشرانه، همراه با سیستم برق بد خودرو را محکوم به شکست کرد. Biturbo همچنین از نظر هزینه‌ها و مخارج نیز خودرویی بسیار پرهزینه و گران قیمت بود. 

5. کرایسلر Imperial LeBaron

کرایسلر امپریال لبارون یک خودروی بزرگ آمریکایی است که به دلیل طول بلندش شهرت زیادی پیدا کرد. این خودرو که وزن بسیار سنگینی بخاطر متریال به کار رفته در بدنه آن دارد از یک موتور 8 سیلندر 7.2 لیتری با توان ناچیز 220 اسب بخاری بهره می‌برد. این توان برای چنین خودرویی اصلا مناسب نیست چرا که این غول بزرگ در 14 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسید.

کرایسلر

امپریال لبارون بزرگ یکی از لوکس‌ترین خودروهای بازار در دهه 1970 بود. هرچند بر اساس استانداردهای امروزی، این خودرو بسیار بزرگ و به شدت کم شتاب است اما این خودرو در زمان خود نیز خودرویی کند شناخته می‌شد و به دلیل مصرف بسیار بالایی که داشت نتوانست موفقیت چشمگیری به‌دست آورد.

4. دی لورن  DMC-12 

این خودرو را شاید بتوان بهترین خودروی این لیست دانست! DMC-12 یک خودروی اسپرت با المان‌های الهام گرفته از برخی خودروهای سوپراسپرت بود که مهمترین بخش آن باز شدن خاص درب‌های آن است.

دی لورن

خروجی 130 اسب بخاری آن هم از یک موتور 2.7 لیتری V6 بدست می‌آمد که به خودرو این امکان را می‌داد در 10.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد اما به دلیل هندلینگ نامناسب و کیفیت ساخت پایین نتوانست موفق شود.

3. فراری Mondial 8

برای کسانی که فکر می‌کنند فراری همیشه خودروهای اعجاب‌انگیز و خارق‌العاده تولید می‌کند، Mondial 8 یک مثال نقض بوده که تمام معادلات را بهم می‌ریزد.

فراری

هرکس این فراری کلاسیک را خریداری کند قطعا پشیمان خواهد شد. با اینکه در بخش فنی مجهز به یک موتور 8 سیلندر 3 لیتری 214 اسب بخاری بود که می‌توانست 0 تا 100 کیلومتر را در 8.8 ثانیه طی کند اما از نظر طراحی بسیار ساده و به دور از جذابیت‌های فراری بود.

2. بریکلین SV-1

این خودرو خلاصه‌ای از نکات مثبت بود، طراحی درهای متمایز، بدنه کامپوزیت و پیشرانه V8 آمریکایی پرقدرت، همه نکات لازم برای تبدیل شدن به یک خودروی پرفورمنس را در اختیار بریکلین قرار داده بود اما همه این امتیازهای مثبت تنها روی کاغذ بود و در عمل خلاف آن ثابت شد.

بریکلین

Bricklin SV-1 مشکلات متعددی داشت که برای یک خودرو در این سگمنت خجالت آور بود! ثابت شد که موتورها و سیستم برق رسانی غیرقابل اعتماد بوده و بدنه کامپوزیت آن اصلا دوام بالایی ندارد. از این خودروی ناموفق فقط 3000 عدد ساخته شد و تقریباً 1700 دستگاه آن اکنون وجود دارند.

1- AMC گرملین  

اولین و در واقع بدترین خودروی این لیست خودروی عجیب و غریب AMC گرملین بود که از تمام جهات در بدترین حالت ممکن قرار داشت. طراحی آن بسیار عجیب بود که با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست. از نظر فنی هم این خودروی بدترکیب بسیار ناامید کننده ظاهر شد چون قدرت پیشرانه این خودرو اصلا در حد و اندازه وزن آن نبود. از طرفی هندلینگ یسیار ضعیف گرملین، رانندگی با آن را به کاری سخت تبدیل می‌کرد.

گرملین

درون کابین AMC گرملین نیز از بد بودن چیزی کم از بیرون آن ندارد! قطعات داشبورد در بیشتر اوقات از داشبورد جدا می‌شد و کیفیت بسیار بدی داشت. فضای اتاق هم اصلا مناسب نبود تا جایی که نشستن درون خودرو و رانندگی با را به کاری سخت تبدیل می‌کرد.

کد خبر 141928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha