تولید سومین هایپرکار گوردن موری با پیشرانه V12 به لطف معافیت‌های اتحادیه اروپا

گوردون موری اتوموتیو Gordon Murray Automotive که به صورت اختصاری GMA شناخته می‌شود در گفت‌وگویی کوتاه از تولید سومین پروژه GMA با پیشرانه V12 خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گوردون موری که به عنوان یکی از برندهای نوپا در میان تولیدکنندگان هایپرکارهایی نظیر کونیخزگ، ریمک و هنسی شناخته می‌شود این روزها با خبر تولید هایپرکار جدید GMA با پیشرانه احتراق داخلی به رسانه‌های خودرویی جهان بازگشته است.

گوردون موری که تا امروز دو هایپر کار با نام‌های GMA T33 و GMA T50 را با تعداد محدود تولید کرده است قرار بود به دلیل قانون‌ توقف تولید خودروهای درونسوز تا سال 2035 در اتحادیه اروپا و برخی ایالت‌های آمریکا، پروژه سوم گوردون موری GMA را به صورت هیبریدی تولید کند.

GMA T33 گوردن موری اتوموتیو تی33
GMA T33 گوردن موری اتوموتیو تی33

به دلیل برخی تغییرات در قانون تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا که خودروسازانی با تولید کمتر از 1000 دستگاه در سال را از این قانون مستثنی کرده است، گوردون موری اعلام کرد که هایپرکار GMA سومین و آخرین هایپرکار با پیشرانه V12 خواهد بود در حالی که تا پیش از این قرار بود هایپرکار T33 اسپایدر آخرین خودروی احتراق داخلی GMA باشد.

با این وجود، گوردون موری رئیس هیات مدیره GMA همچنان از وجود مشکلات در انگلیس و آمریکا که دو بازار اصلی GMA را تشکیل می‌دهد خبر داد و گفت: با وجود تغییرات جدید در قوانین اتحادیه اروپا، انگلیس اعلام کرد که از این قوانین پیروی نمی‌کند و از سوی دیگر نیز ایالت‌های آمریکا هر کدام به صورت جداگانه در حال وضع قوانین جدید و اعمال محدودیت در تولید خودروهای درونسوز هستند.

GMA T55 گوردن موری اتوموتیو تی55
GMA T55 گوردن موری اتوموتیو تی55

گوردون موری در خصوص تولید پروژه سوم GMA هم گفت: این هایپرکار نیز مانند T33 و T50 بر روی یک پلتفرم جدید و به صورت تولید محدود و در 100 دستگاه ساخته می‌شود.

وی زمان عرضه هایپرکار جدید GMA را در سال 2027 اعلام کرد.

باوجد اینکه اطلاعات محدودی در خصوص پروژه سوم GMA وجود دارد اما می‌دانیم که این هایپرکار تولید محدود در دو مدل راست فرمان و چپ فرمان فروخته خواهد شد.

احتمالا GMA جدید با پیشرانه 3.9 لیتری تنفس طبیعی V12 کازورت تولید می‌شود که در هایپرکار T33 نیز مورد استفاده قرار گرفت با این تفاوت که قدرت موتور آن افزایش خواهد یافت.

خودروهای GMA به صورت تولید محدود عرضه می‌شود و معمولا تمام هایپرکارها پیش از تولید، صاحب آینده خود را می‌شناسد. تا امروز تنها ۱۲۵ دستگاه T50 GMA و T50 S GMA و ۱۰۰ دستگاه T33 GMA تولید خواهد شد که این خودروها نیز همگی به فروش رفته است.

نکات جالب بسیاری در خصوص این هایپرکار وجود دارد که استفاده از تیتانیوم به عنوان متریال پیچ و مهره‌ها یکی از این موارد است.

قیمت هایپرکار GMA بین 2 تا 3 میلیون دلار است.

کد خبر 142254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha