کد خبر 142546
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
0 تا 100 اجاره خودرو

اهداف مختلفی برای اجاره خودرو وجود دارد. برخی افراد می‌خواهند سوار ماشین رویاهایشان شوند، اما بودجه کافی برای خرید آن را ندارند، بنابراین خودرو کرایه می‌کنند. برخی هم به قصد مسافرت، قرارهای کاری، مراسم‌های خاص و ... ترجیح می‌دهند از خودروهای اجاره‌ای استفاده کنند.

به گزارش پرشین خودرو، اجاره خودرو در چند سال قبل فقط محدود به مراسم‌های عروسی یا مسافرت بود، اما حالا برخی افراد حتی برای رفت‌وآمد روزانه خود هم خودرو اجاره می‌کنند. با افزایش تعداد شرکت‌های اجاره‌دهنده ماشین، حالا اجاره خودرو کاری سختی نیست. این شرکت‌ها با دریافت مدارک، خودروی مورد نظرتان را تا موعد مشخصی اجاره می‌دهند. آنها یک قرارداد با شما تنظیم می‌کنند و طرفین باید هر دو به شروط قرارداد پایبند باشند.

شرایط اجاره خودرو در تهران

اجاره خودرو  چیست؟

هر چند شرایط اجاره ماشین نسبت به گذشته در کشور ایران بهتر شده، اما هنوز هم نسبت به کشورهای اروپایی رشد نکرده است. در این کشورها اجاره خودرو کاری عادی است و مردم برای اهداف مختلف از شرکت‌های رنت خودرو اجاره می‌کنند.

اهداف مختلفی برای اجاره خودرو وجود دارد. برخی افراد می‌خواهند سوار ماشین رویاهایشان شوند، اما بودجه کافی برای خرید آن را ندارند، بنابراین خودرو کرایه می‌کنند. برخی هم به قصد مسافرت، قرارهای کاری، مراسم‌های خاص و ... ترجیح می‌دهند از خودروهای اجاره‌ای استفاده کنند.

حتی برخی افرادی که ماشین اجاره می‌کنند، خودروی شخصی هم دارند. اجاره خودرو حالا آنقدر فراگیر شده که بیشتر مردم برای کارهای روزمره‌شان هم ترجیح می‌دهند ماشین اجاره کنند.

در کشور ایران برای اجاره ماشین محدودیت‌ها و قوانین مختلفی وجود دارد که باید به آنها پایبند باشید. شرکت‌های اجاره شرایط خاصی برای این کار در نظر می‌گیرند، شما فقط در صورت پذیرش این شرایط مجاز به اجاره ماشین هستید.

روش‌های اجاره خودرو

به 2 روش امکان اجاره خودرو وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم و در موردشان توضیح می‌دهیم:

اجاره ماشین با راننده

در روش اجاره خودرو با راننده، تمام مسئولیت سلامت خودرو بر عهده راننده است. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت تمرکزتان را روی مسائل مهمتر بگذارید. بنابراین اگر از سلامت خودرو و آسیب‌دیدن آن می‌ترسید، بهترین راهکار برای شما اجاره خودرو به‌همراه راننده است.

اجاره ماشین

اجاره ماشین بدون راننده

اجاره بدون راننده خودرو مسئولیت‌های زیادی دارد. در این روش شما باید کاملا حواس‌تان به سلامت ماشین باشد، در غیر این صورت با آسیب‌دیدن خودرو باید خسارت آن را بپردازید.

اما با اجاره خودرو بدون راننده، می‌توانید لذت رانندگی با ماشین مورد علاقه‌تان را تجربه کنید. اگر بودجه کافی برای خرید خودروهای گران‌قیمت را ندارید، اجاره‌شان فرصتی به شما می‌دهد تا از رانندگی با آنها لذت ببرید.

نکات مهم قبل از اجاره خودرو

قبل از اینکه بخواهید برای رنت ماشین اقدام کنید، به نکات مهمی که در ادامه می‌گوییم توجه داشته باشید:

نحوه پشتیبانی شرکت‌های اجاره‌دهنده

به نوع پشتیبانی شرکت‌های اجاره‌دهنده قبل از رنت خودرو توجه کنید. ممکن است حین استفاده از ماشین اجاره‌ای مشکلی برای آن به‌وجود بیاید که در این صورت باید سریع‌تر با پشتیبانی شرکت اجاره خودرو تماس بگیرید. در صورتی که شرکت مربوطه پشتیبانی ضعیفی داشته باشد، نمی‌توانید به موقع راهنمایی‌های لازم را از آن دریافت کنید.

شرایط بیمه شرکت اجاره ماشین

به شرایط بیمه شرکت اجاره ماشین هم توجه کنید. بهتر است که این شرکت‌ها خودروها را بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه سرقت، بیمه حوادث، بیمه بین المللی cwd و ... کرده باشند تا نگرانی‌هایتان بابت تصادف و آسیب‌دیدن خودرو از بین برود.

اجاره خودرو از شرکت‌های معتبر

از هر جایی خودرو را اجاره نکنید! برخی افراد خودروهای سرقتی یا مشکل‌دار را اجاره می‌دهند که با کرایه ماشین از آنها باید منتظر تبعات این کارتان باشید. برخی افراد هم با اجاره خودروهایی با قیمت بسیار بالا، قصد در سودجویی دارند.

مقایسه شرکت‌ها با هم

شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو را از لحاظ قیمت، نوع ماشین‌ها، نوع خدمات و ... با هم مقایسه کنید. هر کدام از شرکت‌ها مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. با مقایسه شرکت‌ها با هم می‌توانید بهترین شرکت اجاره‌دهنده را پیدا و از خدمات آن استفاده کنید.

بررسی سلامت خودرو

قبل از اجاره خودرو حتما از سلامت آن مطمئن شوید. برای این کار بخش‌های مختلف خودرو مثل بدنه، داخل اتاق، موتور، باتری و ... را بررسی کنید. حتی می‌توانید از کارشناس‌های فنی خودرو هم کمک بگیرید.

محدودیت کیلومتر را در نظر بگیرید

برخی شرکت‌ها برای ماشین‌های خود محدودیت کیلومتر در نظر می‌گیرند، یعنی شما نمی‌توانید بیشتر از حد مشخصی با ماشین رانندگی کنید.

اگر دوست دارید خودرو به‌طور کامل در اختیارتان باشد و تا هر وقت خواستید از آن استفاده کنید، به‌سراغ شرکت‌هایی بروید که محدودیت کیلومتر در نظر نمی‌گیرند.

به باک بنزین خودرو توجه کنید

شرایط برخی شرکت‌ها به این گونه است که باید خودرو را حتما همانطور که به شما تحویل داده‌اند، تحویل دهید. بنابراین اگر باک خودرو پر بود، شما هم باید خودرو را با باک پر از بنزین به آنها برگردانید.

بعضی از شرکت‌های سودجو خودرو را با باک خالی به مشتری تحویل می‌دهند و به‌دلیل بی‌توجهی مشتری، در آینده از او انتظار دارند که خودرو را با باک پر برگرداند.

از چند روز قبل اقدام کنید

چند روز قبل از نیازتان برای اجاره خودرو اقدام کنید، چون ممکن است خودرویی که قصد اجاره آن را دارید در روز مورد نظرتان به شخص دیگری اجاره داده شوند.

حتما قرارداد تنظیم کنید

به‌هیچ‌عنوان خودرویی را بدون قرارداد اجاره نکنید. قبل از اجاره خودرو بین خود و شرکت اجاره‌دهنده یک قرارداد بنویسید و تمام شرط‌ها و نکته‌های لازم را داخل متن قرارداد بیاورید. با این کار اعتماد دو طرفه به‌وجود می‌آید و هیچ‌کدام از طرفین نمی‌توانند توافق‌های خود را در آینده نقض کنند.

موارد اجاره خودرو چیست؟

افراد به‌دلایل مختلفی اقدام به اجاره خودرو می‌کنند. در ادامه چند مورد از متدوال‌ترین دلایلی که باعث می‌شود افراد ترغیب شوند خودرویی را اجاره کنند، توضیح می‌دهیم:

مسافرت

یکی از مهمترین دلایل اجاره خودرو صفر مسافرت است. اگر ماشین ندارید یا نمی‌خواهید از ماشین شخصی‌تان برای مسافرت استفاده کنید، بهترین راهکار اجاره خودرو است. با اجاره خودرو می‌توانید دل به جاده بزنید و از سفرتان لذت بیشتری ببرید.

عروسی

عروسی به یادماندنی‌ترین اتفاق زندگی هر کسی است. ماشین عروسی در شیک و با کلاس برگزار شدن مراسم تاثیر زیادی دارد، بنابراین افراد زیادی هستند که برای روز عروسی‌شان به مراکز مخصوص کرایه ماشین می‌روند و خودروهای لوکس و لاکچری را کرایه می‌کنند.

تنوع

بعضی از افراد به‌قدری با ماشین شخصی‌شان رانندگی کرده‌اند که می‌خواهند کمی تنوع به وجود بیاورند. بنابراین به مراکز اجاره خودرو می‌روند و با اجاره خودرو، ماشین‌های مختلفی را سوار می‌شوند.

شما نمی‌توانید همه ماشین‌های مورد علاقه‌تان را بخرید، اما امکان اجاره آنها را دارید. بنابراین با اجاره ماشین، هر بار که از خودرویی دلزده شدید، به‌راحتی می‌توانید به‌سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

نکات اجاره خودرو

قوانین اجاره خودرو در مرکز اجاره خودرو سورنا

در ادامه در مورد بعضی از مهمترین قوانین اجاره خودرو در سورنا سیر صحبت می‌کنیم:

دریافت هزینه بابت خلافی

شرکت‌های اجاه خودرو معمولا مبلغی را از شما به‌عنوان خلافی خودرو دریافت می‌کنند. اگر بعد از برگرداندن خودرو شرکت مطمئن شود که هیچ خلافی با خودرو ثبت نشده، تمام مبلغ را به حساب‌تان بر می‌گرداند.

عدم واگذاری خودرو

فقط فردی که خودرو را اجاره می‌کند، حق استفاده از آن را دارد. بنابراین مستاجر نمی‌تواند خودرو را در اختیار شخص دیگری بگذارد.

هزینه کارواش

قبل از تحویل خودرو حتما از تمیز بودن آن اطمینان پیدا کنید. برخی مراکز در صورتی که خودرو کثیف باشد، هزینه‌ای اضافه بابت کارواش و تمیزکاری آن از مشتری دریافت می‌کنند.

حرکات نمایشی ممنوع

شما حق ندارید با خودروهای اجاره‌ای صفر حرکات نمایشی انجام دهید. حرکات نمایشی احتمال آسیب رساندن به خودرو را بالا می‌برند، بنابراین با انجام این حرکات و آسیب‌دیدن خودرو باید خسارت بپردازید.

خسارت‌ها و آسیب‌های ماشین

در صورتی که خسارت‌های به‌وجودآمده ناشی از استهلاک خودرو باشد، هزینه آن کاملا بر عهده شرکت اجاره خودرو است. اما گر به‌دلایلی مثل تصادف به ماشین آسیبی برسد، مستاجر باید تمام خسارت‌ها را پرداخت کند.

مدت اجاره خودرو

روز و ساعت اجاره خودرو باید در متن قرارداد قید شود. در صورت تمایل به استفاده از خودرو بیشتر از موعد مقرر در قرارداد، دوباره باید با شرکت اجاره‌دهنده قراردادتان را تمدید کنید.

برخی شرکت‌ها در صورت تاخیر در تحویل ماشین، از شما خسارت می‌گیرند. برخی هم با گذشت 3 ساعت تاخیر، مبلغ یک روز کامل اجاره خودرو را از شما طلب می‌کنند. بنابراین در زمان تحویل ماشین به شرکت اجاره‌دهنده توجه داشته باشید.

داشتن سن قانونی

سن مجاز برای اجاره خودرو در شرکت‌های اجاره‌دهنده متفاوت است. اما معمولا افراد بالای 18 سال اجازه اجاره خودرو دارند.

دریافت ودیعه بابت اجاره خودرو

شرکت‌های اجاره‌دهنده ماشین معمولا از شما بابت اجاره خودرو ودیعه دریافت می‌کنند. مبلغ ودیعه به نوع خودرو بستگی دارد.

مدارک لازم برای اجاره خودرو

برای اینکه خودرویی را اجاره کنید، باید مدارک مورد نیاز را به شرکت‌های اجاره‌دهنده تحویل دهید. اما این مدارک چه هستند؟

  • گواهینامه معتبر
  • جواز کسب معتبر مخصوص کسانی که شغل آزاد دارند
  • گواهی اشتغال به کار دارای اعتبار به کارمندها
  • ویزا مخصوص توریست‌ها و گردشگران
  • ارائه چک یا سفته به قیمت روز خودرو

قیمت اجاره خودرو چقدر است؟

در ادامه لیست برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت اجاره خودرو را قرار می‌دهیم:

  • شرایط شرکت اجاره‌دهنده
  • موقعیت جغرافیایی شرکت
  • قیمت ماشین
  • راننده یا بدون راننده بودن ماشین
  • برند ماشین
  • هدف اجاره
  • رنگ ماشین
  • میزان کارکرد ماشین
  • سال ساخت ماشین

برای اجاره خودرو ارزان بهتر است که ماشین‌های معمولی را اجاره کنید. شرکت‌های اجاره‌دهنده ماشین معمولا برای این خودروها هزینه زیادی دریافت می کنند.

کد خبر 142546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha