تیگو 8 پرومکس IE چه مشخصاتی دارد؟

فونیکس اخیرا نسخه جدیدی از خانواده تیگو 8 را تحت عنوان تیگو 8 پرومکس IE به بازار معرفی کرده است. تیگو 8 پرومکس IE در اصل کامل‌ترین نسخه تیگو 8 پرو بوده که بزودی به بازار عرضه خواهد شد. در اصل می‌توان لوکس‌ترین خودروی مونتاژی را تیپ IE تیگو 8 پرومکس دانست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تیگو 8 پرومکس IE اخیرا توسط فونیکس، برند لوکس مدیران خودرو به بازار معرفی و فروش آن آغاز شده است. این خودروی دو دیفرانسیل فول‌ترین نسخه تیگو ۸ پرومکس بوده و در واقع می‌توان آن‌را فول‌ترین محصول فونیکس تاکنون دانست. تیگو ۸ پرومکس خود نسخه دو دیفرانسیل تیگو ۸ پرو بود که در نمایشگاه خودروی کرمان سال ۱۴۰۱ رونمایی شد. 

تیگو ۸ پرومکس

تیگو ۸ پرومکس به عنوان یک خودروی دو دیفرانسیل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از زمان رونمایی بسیار مورد توجه قرار گرفت. این خودرو در واقع قوی‌ترین خودروی دو دیفرانسیل مونتاژی بازار محسوب شده و از نظر قوای فنی نسبت به تیگو ۸ پرو خودرویی قوی‌تر با قابلیت‌های بیشتر است. اکنون با عرضه تیگو ۸ پرومکس IE شاهد یک عضو جدید دیگر برای خانواده تیگو ۸ پرو هستیم که در واقع بالاترین نسخه در میان مدل‌های تیگو ۸ پرو است. 

تیگو ۸ پرومکس

تیگو ۸ پرو IE از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با تیگو ۸ پرومکس ندارد. در نمای جلوی این خودرو همچنان شاهد چراغ‌هایی کشیده با تکنولوژی LED هستیم و جلوپنجره نیز بسیار بزرگ و عریض درصد زیادی از نمای جلو را به خود اختصاص داده است. همچنین در نمای عقب نیز چراغ‌های اصلی مشابه به تیگو ۸ پرومکس بوده و گرافیک جذابی دارد. همچنین دیفیوزر عقب نیز میزبان دو خروجی دوگانه اگزوز واقعی بوده که بسیار رخ جذاب و اسپرتی را به خودرو داده‌اند. 

تیگو ۸ پرومکس

در بخش داخلی نیز تیگو ۸ پرومکس IE هیچ تفاوتی با تیگو ۸ پرومکس و تیگو ۸ پرو نداشته و از همان تریم و طراحی بهره می‌برد. از شاخصه‌های این بخش از خودرو می‌توان به کلاستر یکپارچه با صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا، فرمان D کات، پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع و لیور دنده الکترونیکی اشاره کرد. همچنین یکی از نکات مثبت داشبورد و کابین این خودرو استفاده از چرم در بیشتر قطعات دکوراتیو کابین بوده که حس لوکس بودن را بیش از پیش به راننده القا می‌کند. 

تیگو ۸ پرومکس

تیگو ۸ پرومکس IE همانطور که اشاره کردیم از نظر فنی کاملا مشابه با تیگو ۸ پرومکس است. قلب تپنده این خودروی دو دیفرانسیل یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری GDi بوده که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌یابد. 

تیگو ۸ پرومکس

تیگو ۸ پرومکس IE تنها در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به تیگو ۸ پرومکس تفاوت دارد. تا پیش از این خودرو ما در تیگو ۸ پرومکس امکاناتی نظیر چراغ های تمام ال ای دی با فناوری AFS، ورود بدون کلید، درب صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور عقب، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، شش کیسه هوای ده نقطه‌ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، تابلوخوان و تنظیم حالت رانندگی را شاهد بودیم. اما اکنون در تیگو ۸ پرومکس علاوه بر امکانات ذکر شده آپشن‌هایی مانند گرم‌کن صندلی‌های عقب، گرم‌کن فرمان و دوربین ثبت وقایع را نیز شاهد هستیم. 

تیگو ۸ پرومکس

قیمت تیگو ۸ پرومکس IE 

تیگو ۸ پرومکس IE طبق اعلام مدیران خودرو در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ قیمتی معادل دو میلیارد 690 میلیون تومان دارد اما هنوز قیمت بازار این خودرو مشخص نشده است. این خودرو در بخشنامه جدید مدیران خودرو ویژه منتخبان طرح تکمیلی دور اول فروش یکپارچه خودرو حضور داشته و به احتمال زیاد تحویل آن از اواسط تابستان ۱۴۰۲ شروع می‌شود. 

تیگو ۸ پرومکس

کد خبر 142577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha