مقایسه FMC T۵ و SX۵ | مشخصات، عملکرد، ویژگی ها و قیمت

در این گزارش، پرشین خودرو با دید بی‎‌طرفانه به مقایسه ماشین T۵ و SX۵ می‌پردازد تا با جنبه‌های ظاهری، عملکردی و فنی این دو کراس اوور نه چندان جدید آشنا شویم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، به بهانه معرفی دو محصول جدید حاصل شرکت فردا موتور یعنی اف ام سی T۵ و SX۵، بد نیست نگاهی به خصوصیات این دو خودرو بیندازیم و بدانیم انتظار چه چیزی را می‌توانیم داشته باشیم. در این گزارش، پرشین خودرو با دید بی‎‌طرفانه به مقایسه ماشین و SX۵ می‌پردازد تا با جنبه‌های ظاهری، عملکردی و فنی این دو کراس اوور نه چندان جدید آشنا شویم.

سؤال اینجاست که فرق T۵ با SX۵ چیست و کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ تفاوت خودرو SX۵ با T۵ چیزی بیش از ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان فاصله قیمتی است. اف ام سی‌های مونتاژی که از سال ۱۴۰۱ وارد بازارهای ایران شده‌‎اند، در سگمنت کراس اوور کلاس C در رقابت تنگاتنگی با سایر خودروهای چینی و به ویژه محصولات بهمن موتور و کرمان موتور قرار دارند.

بیشتر بخوانید: 10 تا از بهترین شاسی بلند ها برای خانم ها | بهترین شاسی بلند زنانه کدام است؟

مقایسه ماشین و SX۵

با وجود تحریم‌های سفت و سخت، مشکلات واردات خودرو و کیفیت پایین چهارچرخ‌های داخلی، بسیاری از هم‌وطنان ما رو به خودروهای مونتاژی خودروسازان داخلی می‌آورند تا حداقل بابت هزینه هنگفت خرید خودرو، سرویس‌های قابل قبول و ایمنی نسبتاً استانداردی تحویل بگیرند. به همین دلیل است که حالا شمای پای نمایشگر هستید تا در عوض خودروهای کلاس جهانی، به مقایسه ماشین T۵ و SX۵ بپردازید.

به  هر حال، گروه‌های داخلی زیاد هم بیکار ننشسته‌اند تا خودروهای بی‎‌کیفیت تنها ماشین‎‌هایی باشند که در خیابان جولان می‌دهند. در میان شرکت‌هایی که خودروهای فیس قدیم شرقی را با چهره‌ای اندک متفاوت و کیفیت‌های قابل تأمل راهی بازار کشور می‌کنند، فردا موتور یکی از گروه‌های نسبتاً جوان به حساب می‌آید که استارت کارش را از سال ۹۲ زد و اولین همکاری‌اش را با کمپانی چینی سایک در سال ۹۶ تجربه کرد. برنامه این بود که حاصل همکاری، خودروی MG RX۵ باشد اما به لطف (!) تحریم‎ها، قرارداد به در بسته خورد و لغو شد.

در گام بعدی فردا موتورز به سمت کمپانی دانگ فنگ چین رفت که به هیچ یک از خودروسازان ایرانی نه نمی‌گوید. به این شکل که پروژه عرضه خودروی فردا SX۶ کلید خورد و مسیر برای معرفی یک کراس اوور دیگر که همان SX۵ باشد، هموار شد. این خودرو در کمپانی دانگ فنگ تحت برند Fengxing و به نام x۵ عرضه می‌شود. اف ام سی SX۵ در سال ۹۹ رونمایی و تحویل آن به خریداران آغاز شد.

در بهمن ۱۴۰۰ فردا موتور پرده از یکی از گرانقیمت‌ترین کراس اوورهایش که اف ام سی T۵ باشد، برداشت. این خودرو که مونتاژ فیس قدیم ۲۰۱۸ دانگ فنگ فورتینگ ۵ نفره است، با قیمتی که از زمان معرفی‌اش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داشته عرضه می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نسخه لانگ T۵ هفت نفره که ۳۰ سانتیمتر طول ویل‌بیس بیشتری نسبت به ورژن ۵ نفره دارد نیز رونمایی و وارد بازار ایران شد.

اولین نکته‎‌ای که در مقایسه ماشین T۵ و SX۵ باید درنظر بگیریم، تعلق هردوی این دو هیولای فولادی به سگمنتی مشابه است. هردو کراس اوورهای شهری نسبتاً خوش قیافه و سنگین وزنی هستند که از پیشرانه‌هایی اندک متفاوت بهره می‌برند و پای عمل که برسد، تفاوت خودرو SX۵ با T۵ مشخص خواهد شد. باید ببینیم مشتریان ایرانی که به فرق T۵ با SX۵ واقف هستند، از کدام خودرو استقبال بیشتری به عمل خواهند آورد.

مقایسه fmc t۵ با sx۵: طراحی ظاهری

بارزترین نکته‌ای که با قرار دادن تی فایو در برابر اس ایکس فایو چشممان را می‌گیرد، طراحی ظاهری (داخلی و خارجی) این دو خودروست. بیس ساختار هردو خودرو از پلتفرم مشابهی بهره می‌برد. دیزاین در قسمت‌هایی از جمله طراحی شیشه، خطوط چراغ‌ها، جلوپنجره و مه‌شکن‌‎ها اولین چیزی است که در تفاوت خودرو SX۵ با T۵ جلب توجه می‌کند.

پیش از اینکه سراغ بررسی دقیق‌تر فرق T۵ با SX۵ در بدنه و کابین برویم، بد نیست نگاهی به ویژگی‌های بدنه این دو خودرو داشته باشیم.

فردا

فردا SX۵

نوع بدنه

CUV

CUV

ابعاد بدنه

۴۴۶۰ در ۱۸۲۰ در ۱۷۲۰ میلی‌متر

۴۵۱۵ در ۱۸۱۲ در ۱۷۲۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور

۲۷۲۰ میلی‌متر

۲۷۲۰ میلی‌متر

تعداد سرنشین

۵

۵

وزن

۱۵۷۵ کیلوگرم

۱۳۵۰ کیلوگرم

تفاوت خودرو SX۵ با در طراحی خارجی

مقایسه ماشین T۵ و SX۵ را از نمای بیرونی شروع کنیم. دانگ فنگ در دیزاین جلوی FMC SX۵ و T۵ چندان ریسک نکرده و به طراحی سرراست و ساده وفادار بوده است. خبری از خطوط شکسته‎‌ای که توی ذوق بزنند نیست. طرح کلی هردو خودرو با وجود تیپ عضلانی، المان‌های تهاجمی زیادی ندارد و می‌توان گفت از طراحی مستطیلی و کشیده‌ چراغ‌ها، از اصول به روز بهره می‌برند. جلوپنجره نیز کشیده و متصل به چراغ‌ها اجرا شده و فریم کرومی به همراه لوگوی فردا موتور زینت بخش آن هستند. سپر خودرو از بک گراند مشبک با تریم‌های شیک مشکی در اطراف بهره می‌برد و مه شکن‌ها در میان آنها قرار گرفته‌اند.

شاید بتوان تفاوت بارز را بین طرح جلوپنجره و نوع مه شکن دانست. به هر حال، مشخص است که هردو خودرو از دیزاین خودروهای رنو کولئوس و سایر CUVهای رنو الهام گرفته‌اند و شباهت‌هایی با محصولات پیشین دانگ فنگ (از جمله فنگون ix۵ معروف به دیگنیتی در ایران) دارند.

بیشتر بخوانید: کوییک S و کوییک GX چه تفاوت‌هایی دارند؟

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

در مقایسه ماشین T۵ و SX۵ از نظر ظاهر جانبی، هردو خودرو المان‌هایی مشابه را به نمایش می‌گذارند و نمایی شبیه به MPV را شاهد هستیم. با وجود هیکل درشت و حجیم، هردوی این خودروها در کلاس کراس اوورهای جمع و جور قرار می‌گیرند. استفاده از پنجره‌های جانبی بزرگ و تک شیشه قسمت عقب، این توهم را به وجود می‌آورد که با ماشینی جادار و سه ردیفه طرف هستیم. رینگ‌ها نسبت به ابعاد هردو خودرو، در سایز قابل قبول ۱۷ اینچی اجرا شده‎‌اند.

در نمای عقب، فرق T۵ با SX۵ مشخص می‌شود. با شباهت‌های این دو خودرو شروع می‌کنیم. درب صندوق عقب ماشین T۵ و SX۵ با یک حاشیه کرومی زینت داده شده و بالای شیشه عقب نیز آنتن کوسه‌ای به همراه یک باله پهن قرار گرفته است. استفاده از سپر دورنگ نیز ظاهر متفاوتی به این دو خودرو بخشیده و از حس و حال تکراری محصولات چینی کاسته است.

بیشتر بخوانید: رقابت دناپلاس در مقابل شاهین

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

یک تفاوت دیگر خودرو SX۵ با T۵ در طراحی، در دیزاین چراغ‌های عقب دیده می‌شود. در اف ام سی T۵ چراغ عقب یکپارچه به همراه حاشیه کرومی را شاهد هستیم که در پایین نیز با یک خط دیگر، ابتدا و انتهای چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده است. در مقابل SX۵ با چراغ‌های دوتکه عقب، ظاهر بهتری مشابه رقبای اروپایی خود دارد.

حرکت دیگری که در مقایسه مشخصات بدنه ماشین T۵ با SX۵ دیده می‌شود، تفاوت در تعبیه اگزوز خودروهاست. SX۵ مانند بسیاری از رقبای هم‌وطن و اروپایی، از طرح دبل اگزوز فیک بهره می‌برد. در FMC T۵ شاهد یک دیفیوزر کرومی هستیم که کاملاً عملکردی تعبیه شده است.

فرق با SX۵ در طراحی کابین

دانگ فنگ ید طولایی در اسکی رفتن از دیزاین کمپانی‌های خارجی دارد و در مقایسه ماشین T۵ و SX۵، شباهت المان‌ها به طراحی داخلی فولکس واگن دیده می‌شود. با وجود قدیمی بودن دیزاین کابین خودروهای اف ام سی T۵ و SX۵ فردا موتور که متعلق به سال ۲۰۱۸ هستند، استایل مدرنیزه اما مینیمالی را درپیش گرفته است. جا داشت که نوآوری‌هایی به کار برده شود (به خصوص در قسمت داشبورد و کنسول وسط) اما به هرحال، جای شکر باقیست که تا کنون مشتریان انتقاد شدیدی به دیزاین کابین داخلی این دو خودرو نداشته‌اند.

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

شباهت دیگری که مشاهده می‌شود، استفاده از فرمان D-cut و تریم‌های قرمزرنگ در کابین است. در FMC T۵ این حرکت در قسمت حاشیه صندلی‎‌ها و کفپوش زده شده و داخل SX۵، شاهد یک نوار سرخ در داشبورد نیز هستیم. در هردو خودرو از سقف پانوراما بهره گرفته شده است.

فرق T۵ با SX۵ از نظر سیستم هوش مصنوعی در جایگذاری و ابعاد نمایشگر مشاهده می‌شود. در SX۵ مانیتور به تقلید از بی ام و، از بالای داشبورد بیرون زده و کنترل‌های خودرو و دریچه‌های هوا با چیدمان افقی تعبیه شده‌اند. در T۵ یک نمایشگر روکار را داریم که کنترل‌های پیانویی در اطراف آن قرار گرفته‌اند.

گنجایش صندوق، مورد بعدی تفاوت خودرو SX۵ با T۵ را تعیین می‌کند. صندوق ۷۸۳ لیتری اس ایکس فایو، فضایی ۲۰۰ لیتر بزرگتر از T۵ ارائه می‌دهد که در نوع خودش یکی از جادارترین صندوق‌ها در میان محصولات چینی به حساب می‌آید. هردو خودرو از ارگونومی مناسب با ویل‌بیس حجیم برخوردارند و فضای پا و سر کافی برای سرنشینان عقب و جلو ارائه می‌دهند.

تفاوت خودرو SX۵ با در مشخصات فنی

مقایسه پیشرانه در فرق با SX۵

دانگ فنگ خودروهای فورتینگ T۵ و X۵ را با پیشرانه‌های مختلفی روانه بازار جهانی می‌کند، اما گزینه‌ای که در ایران برای مشتریان عرضه می‌شود موتور بنزینی خطی ۴A۹۲ میتسوبیشی ۴ سیلندری ۱۶ سوپاپه است. موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز به فناوری اختصاصی MIVEC میتسوبیشی (زمان بندی متغیر سوپاپ‎‌ها) در SX۵، قدرت معادل ۱۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متری را به همراه دارد. از سوی دیگر موتور T۵ توربوشارژ ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۶ اسب‎‌بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر ارائه شده است.

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

یکی از محسوس‌ترین تفاوت‌ها در فرق موتور فردا SX۵ با T۵، غیاب موتور توربوشارژ در SX۵ است که خریداران را از دردسرهای نگهداری از موتور توربو خلاص می‌کند.

نگاهی به جدول زیر داشته باشید تا به تفاوت خودرو SX۵ با T۵ در سیستم موتور پی ببرید.

فردا

فردا SX۵

نوع پیشرانه

خطی

خطی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

۱.۶ لیتر

حجم پیشرانه

۱۴۶۸ سی‌سی

۱۶۰۰ سی‌سی

حجم باک

۵۵ لیتر

۴۵ لیتر

تعداد سیلندر

۴

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

۱۶

توربوشارژر

حداکثر توان

۱۵۶ اسب بخار

۱۲۱ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۲۳۰ نیوتن‌متر

۱۵۱ نیوتن‌متر

حداکثر سرعت

۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

شتاب صفر تا صد

۱۱.۸ ثانیه

۱۵.۵ ثانیه

انتقال قدرت

جلو

جلو

مقایسه گیربکس با اف ام سی اس ایکس ۵

گیربکس ماشین T۵ ۶ سرعته و ساخت شرکت DAE ۶ سرعته اتوماتیک است و دردسرهای جعبه دنده دوکلاچه‌ای که در خودروهایی مانند فیدلیتی کامنت‌های منفی زیادی جذب کرد را ندارد. این گیربکس از فناوری تورک کانورتر (مبدل گشتاور) بهره می‌برد که استهلاک آن را در مقایسه با جعبه دنده‌های دیگری مانند CVT و دوکلاچه، پایین می‌آورد.

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

145134 - مقایسه ماشین T5 و SX5، تفاوت خودرو SX5 با T5، فرق T5 با SX5

گیربکس CVT  پنج سرعته تیپ ترونیک (با حالت ۶ سرعته مصنوعی) به کار رفته در SX۵ تا حدودی مصرف سوخت خودرورا پایین می‌آورد و برای هندلینگ نرم کفایت می‌کند، اما نمی‌توان انتظار رانندگی پرشتابی را داشت که به سرعت هیکل ۱.۳ تنی ماشین را از جا بکند و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

یکی از معایبی که استفاده از توربوشارژ در موتور T۵ وجود دارد، لگ شتاب در هنگام گاز دادن و ورود صدای موتور به داخل کابین است. نبود سیستم توربو در SX۵ چنین مشکلاتی را به همراه ندارد اما از سوی دیگر، کاربرد CVT تا حدودی روی شتاب گیری ماشین اثر منفی گذاشته است.

در مقایسه مصرف سوخت فردا T۵ با SX۵، اعداد نسبتاً مشابهی در مصرف سوخت ترکیبی مشاهده می‌شود. نکته مثبتی که درباره SX۵ وجود دارد، حساس نبودن آن به بنزین بی‌کیفیت است. در نتیجه در شرایط ایران جای نگرانی بابت استهلاک سریع ناشی از مصرف بنزین‌های درجه دو و سه وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، توربوشارژ بودن موتور T۵ می‌طلبد که برای این خودرو به فکر بنزین باکیفیت باشید تا مدام گذرتان به تعمیرگاه‌ها نیفتد.

فردا

فردا SX۵

 داخل شهر

 ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر

 -

 خارج شهر

 ۶ لیتر در هر صد کیلومتر

 -

 ترکیبی

۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

 ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

تفاوت سیستم تعلیق

برسیم به مقایسه ماشین T۵ و SX۵ از نظر تعلیق. در هردو خودرو، تعلیق جلو از نوع مکفرسون به کار رفته است. در SX۵، تعلیق عقب از نوع توییست بیم به کار رفته که سواری نرمی را ارائه می‌دهد و ضربه‌های جاده را به خوبی می‌گیرد. تعلیق عقب T۵ تیپ مالتی لینک به کار رفته و در مقایسه با اس ایکس ۵ و سایر کراس اوورهای این کلاس قیمتی، سواری اندک خشک‌تری ارائه می‌دهد.

مقایسه ماشین و SX۵ از نظر آپشن‌های رفاهی

با قیمتی که برای خودروهای T۵ و SX۵ اعلام شده، خریداران انتظار دارند مجموعه‌ای کامل از آپشن‌های ایمنی و رفاهی را تحویل بگیرند که توقع دور از ذهنی هم نیست. شاید این انتظار تا حدودی در T۵ پاسخ داده شده باشد، اما لیست امکانات SX۵ قطعاً جا داشت که برخی از گزینه‌های استاندارد جهانی را داشته باشد.

فردا موتور لیست آپشن‌های ضروری را در هردو خودرو گنجانده و وعده داده است که در نسخه‌های جدید (مانند تیپ جدید SX۵ که در سال ۱۴۰۱ رونمایی شد) امکانات جدیدی از جمله تریم سبز، بهبود عایق بندی صوتی و حرارتی، افزایش کیفیت روکش‌ها، افزودن طرح‌های جدید رینگ و ارتقای سیستم اندروید به همراه وای فای درون خودرو را هم به مجموعه بیفزاید.

در جدول زیر، تفاوت امکانات رفاهی SX۵ با تی ۵ را دقیق‌تر بررسی کرده‎‌ایم.

فردا

فردا SX۵

 سیستم ترمز ضد قفل ABS

 ✅

 ✅

 سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD

 ✅

 ✅

 سیستم کنترل پایداری خودروی ESP

 

 ✅

 سیستم کنترل ترکشن

 سیستم ترمز اضطراری خودکار

 سیستم حفظ خودرو بین خطوط

 سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAS

 کروز کنترل

تشخیص نقاط کور

سیستم کمکی پارک خودکار

ایموبلایزر

ورود و خروج بدون کلید

فشار باد تایرها

دیلایت

فعال شدن خودکار چراغ‌ها

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

استارت بدون کلید

ترمز دستی برقی

کامپیوتر سفری

دماسنج

سانروف

گرم‌کن صندلی جلو

سیستم تهویه‌ی خودکار

استراحتگاه مرکزی دست

نمایشگر مرکزی

نویگیشن

اتوهلد

دوربین دنده عقب

 

مقایسه ایمنی ماشین تی فایو با SX۵

اف ام سی T۵ مجهز به ۶ ایربگ و دارنده امتیاز ۳ ستاره از CNCAP است که با توجه به قیمت و کلاس، می‌تواند گزینه قابل اعتمادی برای خانواده‌ها به حساب بیاید.

از سوی دیگر SX۵ که اصولاً به عنوان یک کراس اوور اقتصادی تولید و راهی بازار شده، تا حدی از لحاظ ایمنی در مضیغه است و صرفاً می‌توان به حداقل‌های آن دل خوش کرد. ۲ ایربگ، کروز کنترل، سنسورهای عقب و جلو، ترمز ABS و EBD و سیستم پایداری ESP این خودرو را از نظر ایمنی در سطح متوسطی در مقایسه با T۵ قرار می‌دهند.

مقایسه تجربه رانندگی با SX۵

مقایسه ماشین T۵ و SX۵ در تست درایو، حاکی از آن است که می‌توان انتظار یک سواری نسبتاً نرم و بی دردسر را از هردو خودرو داشت. عایق بندی تقریباً استاندارد و استفاده از عایق نمدی در کاپوت، از ورود صدای موتور به کابین جلوگیری می‎کند. البته همانطور که اشاره کردیم ممکن است در سرعت‌های بالای رانندگی با T۵، اندکی با صدای موتور مشکل داشته باشید.

جا داشت که موتور هردوی این خودروها، قدرت و شتاب بیشتری ارائه بدهد. با توجه به اینکه در مقایسه ماشین T۵ و SX۵ با سایر کراس اوورها این دو خودرو از جمله سنگین وزن‌های میدان به حساب می‌آیند، موتورهای زیر ۱۶۰ اسب بخار تا حدی راننده را از لحاظ شتاب گیری ناامید می‌کند. تعلیق‌های اقتصادی به کار رفته و رینگ‌های سایز ۱۷ اینچ نیز باعث شده‌اند تا هردو خودرو به عنوان کراس اوورهای شهری و ماشین خانوادگی عملکرد قابل قبولی داشته باشند، اما پای جاده ناهموار و آفرود که وسط بیاید جا خواهند زد.

بررسی مزایا و معایب با SX۵

تا اینجا از نظر امکانات فنی، طراحی ظاهری و پیشرانه به مقایسه ماشین T۵ و SX۵ پرداختیم. می‌توانیم مزایا و معایب تفاوت خودرو SX۵ با T۵ را در جدول زیر خلاصه کنیم.

فردا

فردا SX۵

 مزایا

  • طراحی به روزتر نسبت به رقبا؛
  • استفاده از موتور توربوشارژ؛
  • کابین مدرن و مینیمال
  • کراس اوور اقتصادی؛
  • شرایط فروش مناسب داخل ایران؛
  • تعلیق نرم

 معایب

  • تعلیق نسبتاً خشک؛
  • شرایط نگهداری توربوشارژ
  • طراحی نسبتاً قدیمی (به ویژه نمای عقب)؛
  • امکانات کمتر

تفاوت هزینه نگهداری اف ام سی تی ۵ با اس ایکس ۵

در مقایسه ماشین T۵ و SX۵ از نظر هزینه کلی نگهداری، بایستی سه پارامتر را درنظر بگیریم: نوع موتور، گیربکس و وضعیت قطعات در بازار.

همانطور که اشاره کردیم، اف ام سی T۵ از موتور توربوشارژی بهره می‌برد که به دلیل نیاز به استفاده از بنزین باکیفیت، سرویس‌های منظم و دنگ و فنگ‌های نگهداری، می‌تواند هزینه بیشتری روی دست‌تان بگذارد. به علاوه جعبه دنده CVT به کار رفته در ماشین SX۵ هزینه کمتری برای سرویس و تعمیرات دربر خواهد داشت که به خودی خود مخارج جانبی خودرو را پایین می‌آورد.

یافتن قطعات هردو خودرو در بازار کار چندان دشواری نیست و فردا موتور، لوازم یدکی هردو مدل را در فروشگاه‌های سراسر کشور توزیع می‎کند. احتمال دارد قیمت لوازم جانبی و قطعات T۵ کمی بیشتر از اس ایکس ۵ برای شما آب بخورد که با توجه به کثرت آپشن‌های این خودرو دور از ذهن هم نیست.

مقایسه ماشین و SX۵ از نظر رقابت در بازار

کار فردا موتور برای عرضه خودروهای T۵ و SX۵ به عنوان کراس اوورهای جمع و جور و اقتصادی در بازار، با وجود رقبایی مانند MVMX۵۵، تیگو ۷، جک اس فایو نیوفیس، دیگنیتی پرایم و هایما S۷ اندکی دشوار شده است. قیمت این خودرو در بازار داخلی، در اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازه ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان (کارخانه‎‌ای) تا ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان (بازار آزاد) متغیر است.

T۵ به عنوان یک CUV پرآپشن، می‌تواند با خودروهایی از جمله لاماری ایما، تیگو ۷ پرو و هایما ۸ اس وارد رقابت شود. در سال ۱۴۰۳ قیمت کارخانه‌ای این خودرو از ۱ میلیارد و ۶۵۰ تومان شروع شده و تا بالای ۳ میلیارد در بازار آزاد معامله می‌شود.  

جمع بندی

دراین مقاله از پرشین خودرو کوشیدیم به سؤالات شما در رابطه با مقایسه ماشین T۵ و SX۵ پاسخ بدهیم. با توجه به نتیجه بررسی مشخصات فنی، طراحی ظاهری، تجربه رانندگی و وضعیت هردو خودرو در بازار می‌توانیم تفاوت خودرو SX۵ با T۵ را این گونه جمع بندی کنیم.

اگر به دنبال یک کراس اوور نرم، خوش دست و مناسب خانواده هستید، هردوی این خودروها گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. اگر خیال رانندگی اسپرت و خشونت آمیز را ندارید، اغلب حجم بار و سرنشینان متعددی جابجا می‌کنید و بخش اعظم سواری شما در شهر رخ می‌دهد، SX۵ گزینه خوبی است.

از سوی دیگر خودروی T۵ برای کسانی که دنبال سواری نرم‌تر با آپشن‌های بیشتری باشند انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. در نهایت تصمیم گیرنده شما هستید. هردو خودرو در مقایسه با رقبایی مانند لاماری ایما، لیفان X۶۰، هایما S۷ و دیگنیتی پرایم، گزینه‌های خرید بهتری برای خانواده‎‌های ایرانی به حساب می‌آیند و باید دید در آینده چه عملکردی خواهند داشت.

کد خبر 145134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha